Liikuntaesikoulu Hyppiksen puolesta

Liikuntaesikoulu Hyppis on tarkoitettu 5-6 vuotiaille lapsille. Hyppiksen tavoitteena on tarjota monipuolista, liikuntapainotteista esikouluopetusta suomen kielellä Kokonhallilla.

Porvoon kaupunki on ostanut kaikki Hyppiksen päivähoito- ja esikoulupaikat ostopalvelusopimuksella. Liikuntaesikoulu Hyppis jää nyt kuitekin tyhjän päälle, kun Porvoon kaupunki siirtyy tämän vuoden elokuussa päivähoidon palveluseteliin. Palvelusetelillä voi ostaa vain päivähoitoa eikä esiopetus kuulu palvelusetelin piiriin.

Miksi Porvoo haluaa rikkoa jotain jo upeasti rakennettua ja joutuu rakentamaan tilalle heti jotain muuta? Missä säästetään? Lapsissako ja heidän tulevaisuudessa? Unohdetaanko että lasten tulevaisuus peilaa myös meidän aikuisten tulevaisuuteen? Lapset ovat oikeutettuja esiopetukseen ja mielellään vielä loistavaan sellaiseen. Juuri sellaiseen mitä Hyppis on tarjonnut jo kauan. Loistavalla ammattitaidolla ja suurella sydämmellä, samanarvoisesti ihan jokaiselle lapselle, sanoo Katri Turunen.

Meidän on aika toimia ja tarvitsemme Teitä kaikkia säilyttääksemme upean vaihtoehtoisen esikoulupaikan lapsillemme Porvoossa. Tulemme luovuttamaan adressin Porvoon kaupungin päättäjille!