Luontaishoidot kaikkien kansalaisten saataville, luonnon lääkkeet kunniaan!

Luontaishoidot ovat tehokkaita ja turvallisia ja niiden merkitys Suomen kansanterveyden ja -talouden kannalta tulee tunnustaa. Tarvitsemme luontaishoitoja koskevan erillisen lain, joka takaa kansalaisille mahdollisuuden vapaasti valita hoitonsa ja saada terveydenhuollon ammattilaisilta asiallista tietoa luontaishoidoista.

Sosiaali- ja terveysministeriössä valmistellaan lainsäädäntöä luontaisterapia-alalle. Vetoamme kansalaisoikeuksiin ja ihmisten oikeuteen päättää omasta hoidostaan. Vetoamme myös WHO:n ja EU:n suosituksiin, joiden mukaan jäsenmaiden tulisi sisällyttää luontaishoidot omaan terveydenhuoltoonsa.

Vaadimme ministeriötä asettamaan uuden työryhmän, joka koostuu monipuolisesti luontaishoitoalaa tuntevista tahoista ja joka ryhtyy suunnittelemaan lakia, joka
  • - takaa potilaan oikeuden valita hoitomuotonsa terveydentilasta riippumatta
  • - määrittelee sekä potilaiden että hoidon antajien aseman
  • - edistää hoitojen ja hoitotuotteiden turvallisuutta ja laatua
  • - edistää terapeuttien koulutuksen järjestämistä ja valvomista
  • - edistää luontaishoitojen oikeaa käyttöä ja tutkimusta
  • - takaa valtion taloudellisen tuen edellä mainittujen kohtien toteuttamiseksi ja hoitojen sisällyttämiseksi osaksi kansallista terveysjärjestelmää.

www.lkl.fi

Luonnonlääketieteen Keskusliitto LKL ry    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Luonnonlääketieteen Keskusliitto LKL ry voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko asuntolainojen korkovähennykset poistaa?