Koulukiusaamiseen pitää puuttua

Miksi koulukiusaamista ei oteta tosissaan? Se muuttuu aina vain pahemmaksi ja pahemmaksi, lopulta jotain kamalaa sattuu.
Omalta kohdalta on koulussa kiusattu 5 vuotta, ensin alkoi netissä herjaavilla, vakavilla haukkuma sanoilla. Sitten alkoi tulla hakkausuhkauksia ja uudestaan haukkumista, sitten väkivalta astui mukaan peliin ja alettiin läpsiä, hakkaamaan ja lopulta hakattiin, että sain aivotärähdyksen. Sitten alettiin puuttumaan. Päättäjät Oikeasti Koulukiusaamiselle on saatava loppu! Se voi pilata jopa lapsen/nuoren loppu elämän ja heistä tulee pelkääviä.
(ainahan pientä tuupintaa ja haukuntaa esim. tyhmä ja tälläistä on koulussa)
Elikkä vetoomus sille että erillaisetkin ihmiset hyväksytään, eikä herjata.

PERUSOPETUSLAKI 7 luku 29 §

OIKEUS TURVALLISEEN OPISKELUYMPÄRISTÖÖN

Opetukseen osallistuvalla on oikeus turvalliseen opiskeluympäristöön.

Opetuksen järjestäjän tulee laatia opetussuunnitelman yhteydessä suunnitelma oppilaiden suojaamiseksi väkivallalta, kiusaamiselta ja häirinnältä sekä toimeenpanna suunnitelma ja valvoa sen noudattamista ja toteutumista. Opetushallituksen tulee opetussuunnitelman perusteissa antaa määräykset tämän suunnitelman laatimisesta. (13.6.2003/477)

Opetuksen järjestäjän tulee hyväksyä järjestyssäännöt tai antaa muut koulussa sovellettavat järjestysmääräykset, joilla edistetään koulun sisäistä järjestystä, opiskelun esteetöntä sujumista sekä kouluyhteisön turvallisuutta ja viihtyisyyttä. (13.6.2003/477).

Jos riittävä määrä tulee nimiä eli n. 1000 niin lähetän tämän Suomen valtiolle.

4. kysymys ei ole pakollinen laita paikalle viiva (-) jos et halua vastata.