Koulukiusaamiseen pitää puuttua

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koulukiusaamiseen pitää puuttua.

Emma H
kuopio

#1 kyllä

20.04.2007 22:49

Kyllä, koulukiusaamiseen pitää puuttua, ja niinhän siihen jo puututaankin, ei opettajatkaan voi tehdä ihmeitä. Ja miten Suomen valtiolle lähettäminen auttaa? Kaunis idea, mutta vähän ajattelematon.
susanne viinamäki
vantaa

#2 SAMALLA ASIALLA :)

25.04.2007 18:43

Samalla asialla ollaan näköjään :) Tämä on tärkeä asia ja toivoisin että tälle vihdoin tehtäisi jotain näkyvää ja pysyvää. Meidän adressin (tällä hetkellä 2543 allekirjoitusta ja lisää toivotaan), ja meidän tarinamme voitte käydä lukemassa tältä samalta sivulta osoitteesta:
http://www.adressit.com/koulukiusaaminen_stop

Voimia kaikille koulukiusatuille ja heidän vanhemmilleen!
birgitta hautalampi
kuvansi

#3 kyllä voi

23.05.2007 13:38

Kyllä voi tehdä paljonkin kyllä seon vain opettajista ja rehtorisra kiinni.Kun otetaan heti alusta asti selvää kuka kiusaa ja kuka ei.Mulla on kokemusta kahdesta eri koulusta toisessa ei ole koulukiusamista mutta toisessa on vaikka ovat saman kokosia.Tässä missä ei ole niin siinä puututaan heti jos sellaisesta tapahtuu ja muutenkin seurataan lapsen opiskelua hyvin.Pienestäkin rikkeestäkin tulee kotiin palauteta ja se on hyvä asia näin vanhemmat tietää lapsistaan mitä he koulussa pärjää.Tässä koulussa ei ole sallittu edes leikimielinen töniminen koulu aikaan koska siitä on useasti alkanut oikea kiusaminen.Toisessa koulussa saa töniä ja tuuppia niin on ollut vähän harmia kun ei tiedä onko lapset tosissaan vai ei tönimisen kanssa.On myös kasteltu kura vedessä ja opettajat sanoivat että se on vain leikkiä.Minusta siitä on leikki kaukana.Tälläinen ei onnistu toisessa koulussa.Mutta mä en voi siirtää toista lasta tähän parenpaa kouluun kun sielä ei ole pienryhmää.Arvaa harmittaako.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.08.2007 17:23


Krista 12v
Vantaa

#5 Koulu kiusaus loppuu

06.08.2007 19:55

Meistä koulukiusaus on pelkää yrittämistä saada huomiota!! huomiota voi saada muutenkin kuin kiusaamalla!! Miettikää vähän olisko teistä kivaa olla kiusattuna Kukaan ei voi mitään itselleen!! Muutakaa järjestelmää lähettäkää kiusaajat uuteen kouluun ja pakottakaa heidät pitämään tyhmää asua niin ne tietää miltä tuntuu olla kiusattu!!!!!!
Katariina Kemppainen
Turku

#6

02.09.2007 22:09

Lähetät Suomen valtiolle, eli kenelle?
Satu Oinonen
Jyväskylä

#7 Ehdottomasti puututtava

04.02.2008 12:27

Ihmettelen täällä, kun poikani käy eka luokkaa, muutettiin paikkakunnalle kesken pojan ekan luokan niin hän ei halua lähteä enää kouluun :( Kuulemma kiusataan.
Opettajalle on iffottu ja soiteltu, vastaukseksi saatiin ympäpyöreitä vastauksia mm. iso koulu, kaikkea ei kerkeä vahtia jne..
Outoa!!!
Molemmat meistä siis minä ja mieheni olemme kuitenkin käyneet 2 kertaa isompaa koulua (oppilas määrältä) ja kiusaamisiin on puututtu?
Eikö enää nykyään välitetä??
Säälittävää :(
Pentti Vipuveräjä
Tuupovaara

#8

05.02.2008 18:02

Koulukiusaajat ovat taitavia ja osaavat "hommansa" ja ovat myöskin helvetin hyviä valehtelijoita. Kiusaamista ei lopeteta millään puhutteluilla tai jälki-istunnoilla, vaan kuisaaja pitää nolata todella pahasti, jotta kiusaaja rupeaisi "pelkäämään" kohdetta. Tuskin tuo on helppoa, mutta taitaa olla ainut tapa.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

14.02.2009 11:34


Heli Kaukahyry
Lappeenranta

#10 Opettajat ei välitä

15.02.2009 21:21

Minua aikoinaan kiusattiin yläasteella.Sanoin opettajille ja muillekkin,mutta siihen eivät ottaneet kantaa.
Kuinka siis saadaan koulukiusaaminen loppumaan,jos koulu henkilökunnan kanta on etteivät he välitä vaikka tietäisivät kiusaamisesta.
Adam Vilpponen
Savonlinna

#11 Loppumaan

20.03.2009 15:31

Ei kivaa - olen 8. luokalla ja oon trampannu rehtorin kansliassa jo monia kertoja. Opettajia en moiti kun ne hoitavat hommansa mainiosti, mutta kiusaaminen ei vaan meinaa hellittää. On kai käytävä kuraattorillakin ja tarpeeksi usein, niin ne lopettavat vasikaksihaukkumisenkin. Olen tukioppilaana, ja se tavallaan kuuluu mun tehtäviini että tuen kiusattuja. No, onneksi ne kiusaajat ovat muilla luokilla.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

18.04.2010 18:11


jaakko määttä
lieto

#13 minkäköhän takii

23.05.2010 17:14

pentti vipuveräjä olen saama mieltä viisaita ja mailmanparhaat valehtelijat,MUTTA miksi joitakin kiusataan tässä pari syytä ja apu miten toimia .olen onnelinen että minua ei kiusata koska olen niin hyvä

1.näyttää tyhmältä apu:paremmat vaatteet ja uus kampaus

2.läzkeys apu: kannataisko liikkuu jos on 10v ja 78 kg

3.kukaan ei pidä vasikoista kiusaajat testaavat kuka vasikoi jos ei vasikoi ei ne enää kiusaa apu:älä vasikoi

4.rumuus apu: hauku rasistiksesti (ei toimi enää meiän koulus)

5.itkevistä nössöistä kiusaajat pitävät! niitä hakataan apua! apu: älä itke helppoa!

6.heikot ekaks ojaan apu hanki habaa niin että pärjäät hakkaajille

7.nössöjen ei pitäisi liikkua ulkona yli kuuden jälkeen koulun tai aseman lähel yksin apu: valittevasti ei ole

8.kannataa jo 6v mennä isovelin kavereitten kaa koska sitten ei kiusata.

9.kiusaajat liikuvat jengeissä siis hanki oma jengi jossa on kovanaamoja hanki hienot leijavaatteet sitten ne eivät huomaa mutta jos joukossa on nössö homma ei toimi

10.totuus on kuitenkin se että jos lasta ei muuteta henkseleistä lökä farkkuihin ennen koulua onjo myöhä on aina vanhempien syy jos lapsi ei saa muuttua parempaan päin harmillisesti hikarit ja nössöt (eli kympin oppilaat) ei kiusaaminen johdu kateusta se johtuu rumuudesta läskeydestä ja vasikoimisesta vaatteista ja jopa asenteesta kiusaajat viihtyvät ulkona ja asemilla vältä asemia jos pyöriä on kasapäin älä hiplaa rahojasi tai tee jotain tyhmää mailmassa on niitä kiusajien mielestä ongelmalapsia totuus on että mikään järjestö voi tukahduttaa kiusausta niitten lapsien joita kiusataan niillä on mahdonta mennä parempaan suuntaan jos on jo kakkosella.

ps. olen ollut kiusaja monta kertaan olen ollut vierestä katsoja monia kertoja haukun nössöjö homous näkyy jo anteeksi vain olen 11v tervetuloa loukinaisten ala-asteelle ja kokolietoon täällä tehdään nössöistä ja muista hinttipaskoista seuraavan päivän lounas ja vielä olen 8-9 oppilas ja olen luokan vahvin

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.05.2010 17:16


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

23.05.2010 17:20


Matti Jortikka
Perseenreikä

#16

23.05.2010 22:09

Meilläpäin yhtä kaveriani kiusattiin juuri perhetaustojen takia. Periaatteessa koko koulu dissasi häntä, mutta itse kunnon kiusaajia oli 8 tyyliin.

Joku päivä kylällä ollessa kaveri meni ja hakkasi neljä jätkää. Kolmelle ei käynyt pahasti, neljänneltä meni "nenä poskelle". Oikeudessa asiaa ei käsitelty, mutta sakko piti maksaa jokaiselle.

Väkivallalla ratkaistiin tuokin tilanne. Kaveri keräsi myöhemmin itselleen sopivan kaeveriporukan, mutta mitään myötätuntoa hän ei kiusaajilta koskaan saanut.

Ihan saa uutisistakin välillä lukea, kun joku on jossain puukottanut jotakuta motiivina kosto. No, kiusaajat saavat mitä ansaitsevat, mutta kiusattu saa hullun leiman lopuksi ikäänsä. Onko se sitten kivaa, mitä häh?

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.05.2010 21:30


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.05.2010 21:32


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.05.2010 21:33


jaakko määttä ikuinen nuorisorikollinen
Vieras

#20 kunnioittamattomat paskiaiset terveisin:JaAkKo MÄÄTTÄ

25.10.2010 13:02

hei aikuset os lapsia dissataan se voi olla läppää tai ihan vaan sitä perus kiusausta on kuule ihan oma syy kun ne takakujan narkkarit tulle puukolla nössöä selkään ensinnäkin on kymmennen sääntöä niiku raamatussa

1.kunniota koulukiusaajiasi ne voi parantaa tapasi
2.einy 6 jälkeen meiän nössöpentti voi mennä ulos! näin ei saisi tapahtua
3.ei simpsoneita vain pikkukakkosta! tämäkin on näiltä kukkatädeiltä huomattu
4.puntit messiin ja läskit pois
5.kokeista ei saa tulla alle 7 tai yli 10-
6.kiroilu on jalo laji se pitää oppia
7.pelitä rahaa
8. mee lähikauppaan älkää herranjumala pysykö siellä kotikujalla se on niin säälittävää!
9. I niinkuin ilkivalta

10. se minkä kovikset tekevät teille (vittuilu) älkää tehkö sitä niille
Sanna Paju
Vieras

#21 pitää

27.03.2011 00:19

Itseäni on kiusattu ala-asteen viimeisiltä luokilta lukion loppuun. Arvet ovat syvät ja kiusaamisen jäljet näkyvät aikuisiällä masennuksena ja paniikkihäiriönä. Tuhoisin kiusaaminen sattui 5.-6.-luokilla, jolloin 20-22 oppilaan luokassa kiusaajia oli 15! Enkä ollut ainoa.. Kiusattuja kaiketi 6kpl! Kuvottavaa! Opettaja ei muka tiennyt.. Mutta taisi oikea syy open sokeuteen olla se et mies paikkakunnan silmäätekeviä... Tapahtuma-areenana Loukinaisten koulu v.2001-2002. Toivottavasti muutoksia tapahtunut kiusaamispolitiikassa...
18+2

#22 Urpoille terveisiä!

31.03.2012 21:43

Kyllä se niin on, että teitä urpoja tullaan kiusaamaan koulussa aina!!