Pyhämaantie tulee kunnostaa

Pyhämaantie alkaa olla jo hengenvaarallisessa kunnossa ja se tulisi pikaisesti korjata.

Tie1.JPG

Tien kunto heikkenee päivä päivältä. Uusia ammttovia kuoppia ilmestyy viikoittain. Niitä silloin tällöin täytetään, mutta tien kunto menee koko ajan huonommaksi.

Tie on niin huonossa kunnossa, että se voi helposti rikkoa auton, jos ei osaa väistää kuoppia ja tunne niiden paikkoja. Näinä päivinä Pyhämaahan tulee satoja mökkiläisiä, jotka eivät voi tietää pahimpien kuoppien paikkoja - ja kun niitä kuoppia tulee vielä koko ajan lisää.

Jos kuoppa voi rikkoa auton, niin miten käy, jos moottoripyörä ajaa kuoppaan, jonka syvyys on esim. 10 cm? Itselläni ei onneksi ole siitä kokemusta, mutta uskoisin sen olevan aika vaarallinen tilanne.

Kuoppien lisäksi tien pinta on murtunut, siinä on "vakoja". Jos polkupyörän rengas osuu sopivasti tuollaiseen vakoon, se voi juuttua sinne ja pyöräilijä lentää ohjaustangon yli asfalttiin.

Oheinen kuva on Heinäisistä, jossa tien kunto on "tavallistakin" huonompi.

Jos tie pitäisi sinunkin mielestäni korjata, niin allekirjoita tämä adressi. Hyvä olisi myös, jos soittaisit ELY-keskuksen liikenteen asiakaspalveluun tai lähettäisit heille sähköpostin asiasta:

• sähköposti: liikenteen.asiakaspalvelu(at)ely-keskus.fi, puh. 0295 020 600 asiakaspalvelu ma–pe klo 9–14, neuvonta ja palautteet (pvm/mpm)

Toivottavasti tämä adressi auttaa saamaan tien taas kuntoon.

Vaatimus ei ole kohtuuton, Pyhämaantiellä on paljon liikennettä, etenkin kesällä ja läpi vuoden. Vaikka meitä pyhämaalaisia ei ole kovin paljon, niin suuri osa meistä käy päivittäin Uudessakaupungissa ja nimenomaan Pyhämaantietä pitkin. Toki osa menee Lepäisten kautta. Sekin tie on tosi huonossa kunnossa.

Hyvää kesää kaikille ja Pyhämaantie kuntoon!

Kari Aalto, pj., Pyhämaan Matkailuyhdistys ry

Kari Aalto, Pyhämaan Matkailuyhdistys ry    Ota yhteyttä adressin tekijään