Pyöriin soittokello ja valo pakolliseksi

Näin paljon liikkuvana ja koiranulkoilijana esitän, että kaikkiin polkupyöriin tulisi pakolliseksi varusteeksi soittokello ja valo.

Polkupyörien ja pyöräilyn suosion kasvu on hyvä asia. Toisaalta siihen liittyy ongelmia ja useita haittoja. Yksi ongelmista on pyörien puutteellinen varustus. Uudessa pyörässä tai sähköpyörässä ei ole välttämättä soittokelloa eikä valoa.

Pyöräteillä tai kuntopoluilla olen kohdannut useita vaaratilanteita. Sähköpyörien ja polkupyörien nopeutuneet vauhdit aiheuttavat usein useita vaaratilanteita jalkakäytävillä ja kuntopoluilla liikkuville eipyöräileville henkilöille ja esim. koiranulkoilijoille. Ongelmat voitaisiin ehkäistä jos myyjien olisi pakko varustaa uudet myytävät pyörät toimivalla soittokellolla ja paristo- tai muulla virralla toimivalla valolla.

Esitän että uudet pyörät tulisi varustaa soittokellolla ja valoilla. Kustannus on vain 10 - 20 euroa, joten taloudellisesti kyse ei ole isosta asiosta.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Kimmo Yli-Savola voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…