Turku Suomen pääkaupungiksi

Turku on Suomen ainoa oikea pääkaupunki. On jo korkea aika palauttaa Turku Suomen pääkaupungiksi ja korjata tämä Suomen historian häpeällisin asia ja suurin vääryys.

Turku juonittelun kohteena 200 vuotta sitten

Oli koko ajan pidetty luonnollisena, että Turku oli Suomen pääkaupunki. Myös venäläiset
näkivät asian samoin. Varsinainen aloitteentekijä pääkaupungin siirtämisessä oli Uudenmaan ja Hämeen läänin
maaherra Gustaf Fredrik Stjernvall. (Huom. oma asema. Pääkaupunki hänen lääniinsä!).

Armfelt

Armfeltin Turun-vastaisuus oli sitä luokkaa, että sille on syytä etsiä selitystä. Syyt ilmeisesti liittyvät Armfeltin kokemuksiin hänen opiskelu-aikanaan Turussa. Opinnot eivät edistyneet. Hänet oli kuitenkin jo nuorena nostettu Turun Akatemian johtotehtäviin. Armfeltiin asetetut toiveet eivät toteutuneet. Hän hurvitteli ympäri Eurooppaa ja hoiteli asioita ulkomailta.

• Niinpä Armfelt tuli ”entledigad” kanslerintehtävistä. Eli yksin-kertaisesti Armfelt sai potkut Turun Akatemiasta. Siinä oli kyllin syytä kantaa kaunaa Turulle.

Stjernvallin ja Armfeltin ”salaliittoa” vastaan enemmistö poliittisista vaikuttajista oli
kyseisenä aikana Turun kannalla: ”Ukko”, kenraali-kuvernööri Fabian Steinheil oli kieltänyt
viemästä asiaa keisarille. Piispa Jakob Tengström ei ollut innostunut
muuttosuunnitelmista. Hän jopa yritti turhaan vaikuttaa Armfeltiin ja sai osakseen Armfeltin
pilkkaa. Samoin hallituskonseljin keskeinen jäsen Knut von Troil kannatti Turkua.
Mannerheim oli täysin vastaan pääkaupungin siirtämistä!
• Armfeltin asema Suomen asiain komitean johdossa Pietarissa ja se, että hän ainoana
suomalaisena säännöllisesti tapasi henkilökohtai-sesti keisaria, teki mahdolliseksi
salaliittolaisten tavoitteen läpiviemisen.
• Harmistuneena Mannerheim kirjoitti ajatuksen liikkeelle pistäneestä Stjernvallista, että hän
”juonitteluillaan ja turkulaisia ajatustapoja koskevilla kavalilla esityksillään teki
Helsingistä Suomen pääkaupungin, josta hän halusi luoda uuden Pietarin …”
• Pääkaupungin siirtäminen itään vaaransi Mannerheimin mukaan Suomen aseman ja
merkitsi joutumista yhä syvemmälle ”Venäjän syliin”.

Turun ja Helsingin välistä keskustelua häiritsee koko ajan historiassa tapahtuneet vääryydet. Helsingin meediaylivoima on lisäksi jatkuvasti levittänyt turkuvastaista viestiä. Tämä viestintä on häirinnyt myös koko Suomea.

Tällä hetkellä välejä hiertää "Stadin ministerin" Jan Vapaavuoren toiminta Turun ja Rauman telakan sekä koko meriklusterin vastaisesti.

Pääkaupunki siirtäminen takaisin ei ole ainutlaatuista. Viimeisimpiä suuria siirtoja oli Berliinin palauttaminen yhdistyneen Saksan pääkaupungiksi v.1991 - viidenkymmen (50) vuoden jälkeen.

Suomen pääkaupungin osalta voi spekuloida sillä, että ilman Stjernvallin ja Armfeltin kotikutoista salaliittoilua itsenäisyydenpäivän juhlallisuudet presidentinlinnan asemasta vietettäisiinkin Turun linnassa! Mielestäni Suomi on ollut itsenäinen vain vuodet 1991(Neuvostoliitto hajosi) - 1995 (liityimme EU:n).

"Yhdistetään" Suomi ja palautetaan Turku pääkaupungiksi ! Tämä olisi parasta Suomen kansalle ja hyvä pohja rakentaa Uusi Suomi !