Uudenkaupungin Urheilukeskus

Uudenkaupungin kaupunki on ilmoitanut lopettavansa palveluiden oston ulkopuolisilta tahoilta salibandyn osalta. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että Urheiluksekuksen palloiluhallin salibandykenttä jäisi vaille käyttöä, jolloin suuren hallin lämmittämiskustannukset muodostuvat niin suureksi menoeräksi, että hallin ylläpito ei kannata. Tämä taas johtaisi siihen, että sulkapallon harrastaminen vaikeutuisi Uudessakaupungissa merkittävästi. Yhden kentän halleissa, kuten alakouluissa ohjattujen sulkapalloharjoitusten järjestäminen on mahdotonta, sillä ohjaajan olisi viivyttävä hallissa päivittäin useita tunteja voidakseen ohjata kaikkia junioreja, eikä kaupungilla ole tarjota suurempia halleja sulkapallokäyttöön.

Sulkapalloa harrastaa Uudessakaupungissa aktiivisesti runsaslukuinen porukka, eikä se liene mikään ihme. Onhan se yksi maailman raskaimmista lajeista ja sitä kautta myös hyvä kuntoilumuoto. Lisäksi aloittamiskynnys on hyvin pieni. Ethän tarvitse muuta kuin mailan, kengät ja pelikaverin. Kilpailumenestystäkin on etenkin junioritasolla tullut runsaasti koko seuran elinkaaren aikana varsin hyvin. Tämän vuoksi pyydämmekin kaikkia, etenkin sulkapallon harrastajia ja ystäviä allekirjoittamaan tämän adressin, joka toimitetaan Uudenkaupungin kaupungille myöhemmin keväällä. Toivottavasti löydämme jonkinlaisen ratkaisun tilanteeseen, emmekä menetä mahdollisuutta kuntoilla ja harrastaa sulkapalloa.

24.1.2016 : Lisäyksenä vielä tulleen palautteen perusteella selvinnyttä asiaa, eli myös USB:n lapset ja nuoret menettävät harjoitusmahdollisuutensa, mikäli kaupungin nuorten salibandylle myöntämän tuen menettämisen myötä LiikuntaInnon palloiluhalli suljetaan. Pohitullin salin ollessa ainut tarpeeksi suuri harjoituspaikka Uudenkaupungin alueella, ei kaikille samasta salista vuoroja riitä.

UT-Sulkkis/Lauri Lunden    Ota yhteyttä adressin tekijään