Uusi suora bussilinja Kruunuvuorenrantaan

Nykytila: Laajasalon länsiosista Herttoniemeen ja takaisin matkustavat asukkaat käyttävät bussilinjaa 84 päästäkseen töihin, kauppa-asioille ja kotiinsa. Asukkaiden joukossa on huomattava määrä lapsiperheitä ja bussi 84 on usein niin täynnä, että kaikki lastenvaunuilla varustetut eivät mahdu mukaan. Seuraavaa bussia saattaa joutua odottamaan jopa 20-40 minuuttia. Talvisaikaan odotus pienten lasten kanssa tapahtuu pakkasessa. Linjan 84 pääteaseman tienoille on viime aikoina muuttanut niin paljon uusia asukkaita, että HSL:n tarjoamien kulkuyhteyksien nykytila tekee uuden Kruunuvuorenrannan asukkaiden joukkoliikenteen käyttämisestä sietämätöntä.

Vaatimus: Me, uuden Kruunuvuorenrannan asukkaat, vaadimme viipymättä uuden suoran joukkoliikennelinjan perustamista Herttoniemi-Koirasaarentie-välille. Toteutettakoon se HSL:n tai muun vastaavaan, kuvailtuun palveluun kykenevän toimijan puolesta, Helsingin kaupungin myötävaikutuksella. Linja ei saa kulkea bussilinjan 89 reittiä Yliskylän ostoskeskuksen takaa, sillä tällöin matka-aika olisi yhtä pitkä kuin bussi 84:n kulkiessa nykyistä, Reiherintieltä kiertävää reittiä.

TAI

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista sivustollamme. Adressin tekijä näkee kaikki antamasi tiedot.

Saat sähköpostiviestissä linkin vahvistaaksesi allekirjoituksesi. Tarkasta sähköpostisi (myös roskapostikansio).
Tulisiko taiteilijoita kouluttaa nykyistä vähemmän?