PELASTAKAA KOIRAMME!!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista PELASTAKAA KOIRAMME!!.

Ei taida tarkastukset riittää..

#51 Re:

31.01.2014 10:01

#43: -

Mielestäni olisi parempi sulkea moinen eläinhoitola. Eläinlääkärit siellä ovat hyviä ystäviä keskenään ja tuntevat tarkastajat, epäilen, että kyse saattaa olla korruptoituneesta toiminnasta..

Pelastakaa koiramme

#52 Re: Tee rikosilmoitus!

31.01.2014 11:53

#46: Voimia! - Tee rikosilmoitus!

Kyllä, koira on viety kiusaamistarkoituksessa. Eläinlääkäri hymyili mielestäni ilkeästi, kun hän oli saanut koiran käsiinsä. Ei siinä auttanut mikään, vaikka kerroimme miten paljon koiraa on hoidettu. Kiitos paljon avustasi. T. Adressin tekijä

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

31.01.2014 22:15


Jussi

#54 Re: Re: Re: Tee rikosilmoitus!

02.02.2014 14:59

#50: - Re: Re: Tee rikosilmoitus!

Tilanne ei sinäänsä ole uusi ainakaan turun seudulla. turku on tehnyt päivystyssopimuksen täällä erään aseman kanssa, siellä on täysin ammattitaidotonta porukkaa ja ainakin kolme koirankusetus tuttuani on kertonut että siellä lopetettiin hänen koira / yritettiin lopettaa ilman omistajan lupaa, yksi tietääkseeni lopetettiin ilman lupaa, muut menivät raisioon ja diagnoosi oli aivan eri kuin nämä pellet kertoivat...eräs pieni koira menetti boltsinsa kun lääkäri ei tajunnut mitään, sen jälkeen selvisi vaiva...uudella lääkärillä peräsuolenlaajentuma / tulehdus....miten voi noin poskelle mennä diagnoosi? Minun koira jos joutuu sinne (on ainoa 24h paikka tällä hetkellä) seison koirani vieressä kokoajan ja jos lekuri edes yrittää tökätä tappavaa piikkiä koiraani, otan sen pois ja tökkään häneen....niin simppeliä.


Vieras

#55 26

06.02.2014 07:52

Nykyään paljon huomiota asiassa saa jakamalla tekstiä Facebookissa. Hyvällätuurilla leviää parissapäivässä ja tulee julisellekkin sektorille tietoon...

Vieras

#56

07.02.2014 15:05

Terve! ajattelin ottaa yhteyttä viikkiin ja kyseiseen eläinlääkäriin joka on päätöksen tehnyt, mutta tarvisin vähän lisää tietoja joilla pystyn yksilöimään tapauksen hieman paremmin. Esim. Päivämäärä ja paikkakunta/alue josta koira on viety, syy huostaanottoon yms.

Vieras

#57 Re:

08.02.2014 20:09

#56: -

Terve! Kiitos viestistäsi. Voithan ottaa yhteyttä Viikkiin. Päivämäärä oli 31.5.2013 ja Helsinki. Koira on mustavalkoinen amerikan cockesrpanieli uros, joka on aika vilkas, iloinen, leikkisä ja se pitää paljon lapsista. Kun kysyimme Helsingin kaupungin ympäristökeskuksen valvontaeläinlääkäri Mirjami Mattilan sijaiselta asiasta tammikuussa, niin hän sanoi, että Mattila ei ole talossa ja että Mattila tulee takaisin Viikkiin huhtikuussa. En haluaisi tässä toistaa niitä samoja valheita, joita ko. valvontaeläinlääkäri oli kirjoittanut eläintarkastusraporttiin. Kyllä koira on tässä erittäin paljon kärsinyt, kun se vietiin Viikkiin ja kun se joutuu olemaan erossa omasta perheestään, johon se on erittäin kiintynyt. Onneksi se on vahva koira. Tämä koira on siis ollut koko monivuotisen elämänsä ajan samassa perheessä eli meidän perheessä. Koiraa on hoidettu joka päivä ilman lomia. Minua surettaa, kun tiedän, että koira itkee Viikissä. T. Adressin tekijä

 

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

11.02.2014 14:37


Aapee

#59 jatkuu

11.02.2014 14:43

Jos on tosi asia ja tosiaan koira on ollut hyvässä hoidossa, tapaus on tosi ikävä. Ihmettelen suuresti sitä, että kaikenmaailman narkkareille ja alkoholisteille koirat sieltä pitää lain mukaan luovuttaa jos eivät uhkailevasti käyttäydy tai ole ilmiselvästi sekaisin, niin miksi ei tässä tapauksessa
Tänne vaan

#60 Minulle mahtuu

11.02.2014 16:00

Minä voin ottaa koiran. Olen labradorinnoutajien kasvattaja. Tuo kolmivuotias labbis tarttis kyllä jo muitakin kavereita kuin minä. Asun ns. maalla omakotitalossa. Kaikki OK.

Terveisin

jp@jokilaakso.com
Jämsä
www.jokilaakso.com


Stronglines RIO OHOI (kennel)

#61 Re: Mahdollinen valitusoikeus

11.02.2014 16:17

#4: maija /Suomen Löytöeläinapu ry. - Mahdollinen valitusoikeus

Olen labbis-miehiä

Olen samaa mieltä kanssasi. Minä olen ns. "koiraihmisiä" ja suorastaan vihaan koirien, viattomien eläinten heiteillejättöä. Siis sellaisia ihmisiä, jotka voivat sellaista tehdä.

Minulla on OK-talo ja kesäpaikkoja. Olen nyt koirani "yksinhuoltaja". Jo viisi "koiraystävää", joista tämä keltainen labbis, Dani on kolmas labradorinnoutaja.
Haluan auttaa. Tuokin "kaveri" tarttis pikkaisen kurinpalautusta. Narttuja en ota, enkä ns. "taskukoiriakaan". Muuten OK.

Muutenhan en oikein hyväksy tälläisiä ketjuja, mutta nyt tämän kerran olkoot.

jp

 


Vieras

#62 Re: jatkuu

11.02.2014 23:52

#59: Aapee - jatkuu

Joo, se on kummallista, että esim. alkoholistit saavat pitää koiria ihan vapaasti. Minä näin viime kesänä, kun alkoholistit pitivät yhtä koiraa päivät pitkät tuossa nurmikolla ja makasivat itse jossain siellä välissä. Kukaan ei sanonut mitään, vaikka he makasivat nurmikolla lähes joka päivä tuntikausia. En kertaakaan nähnyt, että he olisivat antaneet koiralle vettä tai ruokaa ja koira oli aika laihassa kunnossa (kylkiluut näkyivät). Tosin ei minulla ole mitään alkoholistejakaan vastaan, jos he hoitaisivat koiriaan. Mutta sitten kun koiran omistajat ovat kunnollisia ihmisiä, niin sitten ei saa pitää koiraa, ei sitten millään, ja ruvetaan keksimään mitä ihmeellisimpiä valheita, ettei kunnolliset ihmiset vain saisi pitää koiraa. Meidän perhe ei tosiaan käytä alkoholia emmekä mitään huumeita ja koiraa on tosiaan hoidettu joka päivä. Ja on totta, että meidän perheen koira on tosiaan ehkä poikkeuksellisen kaunis koira. Jos tämä asia ei olisi näin ikävä, niin se olisi huvittava. T. Adressin tekijä

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

12.02.2014 00:42


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

12.02.2014 01:02


Eläinsuojeluvaltuutettu nykyolohin.

#65 Eläinsuojeluvalvoja EI OLE VIRANOMAINEN,

14.02.2014 20:05

oLETTE VARMAAN VALINNEET TIENNE TÄSSÄ RÄIKEÄSTI HOIDETUSSA ASIASSA.Mutta, kun on heitetty lain pykä lästä 44 momentti,tai mitä ne perässä olevat rotan hännät ikinä ovatkaan, sen perästä kuuluu seuraa vaa,-ja jos perheessä on perheenpää, kai t se koskee nyt häntäkin, ja tässä hyvin positiivisissa merkeissä. ´´44 Kiireelliset toimenpiteet,-joista olet kertonuykin,- Jos eläinsuojelulliset syyt vaativat, aluehallintovirasto, kunnaneläinlääkäri, kunnan terveydensuojeluvalvontaa hoitava viran haltia, tarkstuseläinlääkäri, rajaeläinlääkäri tai poliisi voi 42 säännöksistä poiketen ryhtyä vä littömiin toimenpiteisiin eläimen hyvinvoinnin turvaamiseksi. Tässä tarkoituksessa eläimelle voi daan hankkia hoitoa muualta tai hoitaja ehdottoman välttämättömiä aineita, taikka, jos se ei ole mahdollista tai tarkoituksenmukaista, eläin voidaan lopettaa tai toimittaa teurastettavaksi taik ka myydä huutokaupalla tai käyvastä hinnasta muuten´´. Mutta tämä eläinlääkäri otto vaan perhekoira matkaansa jä lähti. Perheeltä evättiin oikeudet välttämättömästä keskusteluun,neuvoja,sopimisia ym. Keitä ne kamraatit oli eläinlääkärin mukana, jos ne oli oikeita eläinsuojeluvalvojia, mikä on outoa koska niitä on paikkakunnittain vain yksi, hei ei ole viranomaisen oikeutta mennä ´´KOTIRAUHAN PIIRIIN´´.Vapaaehtoinen eläinsuojeluv. voi anta ohjeita ja ehkä neuvoja.Sen sijaan kieltoja ja mää ryksiä voivat antaa vain viranomaiset. Joku on puuro ja joku on velli, siis näin sanoakseni. Ja lisää huomioitavaa, Taas eläinsuojelulain yllä olevia kohtia 42, 43, ja tämä 44 KOSKEE TAAS ELÄIN TEN OMISTAJAA TAI ELÄINTEN HALTIJAA KUULEMISOIKEUS, ennen kuin TOIMENPITEISIIN RYHDYTÄÄN. Jos nämä asiat TODELLA kiinnostaa voi katsoa Suomn eläinsuojelusäädäntö lyhennys el laki befault. Maa ja metsätalousministriö´´. Evira www.evira.fi eläimet ajankohtaista.
Myöskin sanatarkasti voi lukea seuraavaa,- ´´Yleistä eläinsuojeluvalvojasta,-juhlallisesta nimik keestä huolimatta,- siis, ei voi toimia POLIISIN TAVOIN MÄÄRÄTEN JA KÄSKIEN.-Keskustella, neuvoa ja opastaen.´´
Sitten toiselle rintamalle josta olenkin jäljentänyt seuraavaa. Huomio. lukuisia vinkkejä on tullut eläinsuojeluvalvojista, jotka luulevat itseään poliiseiksi tai eläinsuojeluviranomaiseksi, näistä valvojista kaivataan lisää tietoa-vinkkejä, heidän erottamiseksi toimesta. Ota yhteys vertaistuki verkko @ gmail.com
Taitanee Siuntiossa olla tilat joissa eläimiä säilytetään 15 vrk. Jaedelleen HESYn sivuilta, Viikin löytöeläintalolta HESYlle jatkohoitoon tulevat eläimet viettävät ensim. kuukaudet vastaanottoti loissa. Sitten 2 ker luovutusvalmiiden eläinten tiloissa.
Että kyllä teidän koirastanne täytyy jossain olla merkintöjä. Sekin, että jos vuodessa näitä´´kii reellisiä tapauksia on vuodessa 200, ja näistä 70 huostaanotettua jää etsimään ´´parempaa´´kotia.
Elli Valtonen 09-31031531 man,pe 9-11, pe klo 12-14, elli.valtonen@thel.fi
Espoo, Kauniainen ja Kirkkonummi, löytyy eläinlääkäri, Taija Kuronen. Taija.Kuronen@tespoo.fi

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

16.02.2014 17:42


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

16.02.2014 19:37



Vieras

#68 Mitä koirallenne lopulta kävi?

23.02.2014 21:56

Kiinnostaisi tietää mitä cockerikoirallenne tapahtui? Onko se edelleen Viikissä vai lopetettu? Vai kenties luovutettu uuteen kotiin?

Vieras

#69 Re: Mitä koirallenne lopulta kävi?

23.02.2014 23:38

#68: - Mitä koirallenne lopulta kävi?

Hei! Me emme tiedä mitä koira raukalle on tapahtunut, asian käsittely on virallisesti vielä kesken, koira on kai Viikissä tai jossain muualla "säilytyksessä". Tämä on ilmeisesti pitkä prosessi. Meitä ei päästetä ollenkaan Viikin asiakaspalvelupisteeseen kassalle eikä meitä päästetä ollenkaan koko löytöeläintaloon, koska talon emäntä on niin päättänyt. Jos soitamme Viikkiin kysyäksemme koiran vointia, niin siellä on aina samat virret: "me emme kommentoi täältä koiran asioita" tai "soita eläinlääkärille". Ja sitten jos soitan eläinlääkärille, niin sieltä sanotaan aina, että: "meillä on tällainen käytäntö, että me emme kerro koiran asioista". Eli periaatteessa koiran omistajalla ei ole mitään oikeuksia, kun käytäntö on tällainen. Ihmettelen, että miksi sitten Viikistä sanotaan, että soita eläinlääkärille, jos eläinlääkäri ei puhu mitään? Että siinä on sitten omistajan "mukavaa" yrittää kysellä jotain koiran voinnista ja yrittää keskustella. He eivät varmasti kerro missä koira on. Tuntuu "mukavalta", kun meidän perhettä kohdellaan näin huonosti ja meidän perhettä yritetään kaikin keinoin mustamaalata. Tietenkin olemme hirveän huolestuneita koirasta, se on meidän perheemme jäsen. Emme me voi muuta kuin toivoa, että koira on elossa ja että koira pääsee pian kotiin rakastavan ja siitä huolehtivan perheensä luokse. En tajua, mikä tarkoitus tällaisella huostaanotolla on, kun koiran omistaja ja perhe kärsii sekä koira kärsii, kun se ei pääse oman perheensä luokse, jossa se on aina ollut. T. Adressin tekijä

omena64

#70 Re: Re:

03.03.2014 21:49

#15: - Re:

Antavatko koiran,ehkä jos joku ystäväsi tms,kävisi viikissä "etsimässä"uutta koiraa itselleen. Ei Viikkikään mikään virheitä tekemätön paikka ole.

omena64

#71 Re: Re: Mitä koirallenne lopulta kävi?

03.03.2014 21:56

#69: - Re: Mitä koirallenne lopulta kävi?

MIKSI ET OTA YHTYETTÄ ELÄISUOJELUVALTUUTETTUUN ja tee poliisille ilmoitusta vääristä perusteista. Jos et toimi mitään ei tapahdu

Shartelle

#72 Re: Asiallisempaa tekstiä, kiitos!

05.03.2014 00:33


Vieras

#73 Re: Re: Re: Mitä koirallenne lopulta kävi?

09.03.2014 20:39

#71: omena64 - Re: Re: Mitä koirallenne lopulta kävi?

Hei! Käsittääkseni eläinsuojeluvaltuutetun virkaa ei ole vielä perustettu, se on vasta suunnitteilla. Olemme jo aikaisemmin tehneet poliisille ilmoituksen vääristä perusteista. T. Adressin tekijä


Vieras

#74

09.03.2014 20:45

Minun mielestäni sellainen eläinsuojeluvaltuusto olisi hyvä, jossa olisi useampi jäsen ja ei pelkästään eläinlääkäreitä, vaan myös esim. 1-2 maallikkojäsentä, ihmislääkäreitä yms.

Vieras

#75 Re: PELASTAKAA KOIRAMME

10.03.2014 12:26

#24: - PELASTAKAA KOIRAMME

Allekirjoitettu! Toivottavasti jenkki-kultanne pääsee kotiin <3