Ei enää lisätuulivoimaa Iihin!

Ota yhteyttä adressin tekijään

KERTAKÄYTTÖTAVARAA !!!!!

2020-08-04 10:31:16

Tuulimyllyjen siivet ovat, kuten hyvin Rantapohjan kirjoituksessa todetaan ongelmajätettä, mitä ei voi kierrättää siis kertakäyttötavaraa! Siivet haudataan maahan tuleville sukupolville esimerkkinä tämän päivän luonnonsuojelusta. Meitä asukkaita kehotetaan painokkaasti kierrätykseen,mutta samalla iso raha voimallaan tuhoaa ja pilaa valtavia alueita tuhoutumattomalla jätteellä.

Kiitos kirjoituksesta!

IMG_20200804_0001.jpg

Anita Sievänen, puheenjohtaja Pohjois-Iin kyläyhdistys ry

POHJOIS-IIN OLLINKORVESSA TUULEE EDELLEEN !!!

2020-04-28 11:47:41

Iin Ollinkorven tuulivoimapuiston osayleiskaavan osallistumis- ja arviointisuunnitelma sekä siihen liittyvä ympäristövaikutusten arvointisuunnitelma on asetettu uudelleen nähtäväksi kuulemista varten 4.3.-4.5.2020 väliseksi ajaksi. Syyksi tiedotetaan, että alkuvuodesta 2020 on tullut esiin kaavaprosessiin liittyvään päätöksentekoon osallistuneiden esteellisyyksiä asian käsittelyyn liittyen. Mutta suurin syy taitaa kuitenkin olla kireä aikataulu ja sen myötä huono valmistelu.

VIELÄ EHTII ANTAA KANNANOTON, LAUSUNNON TAI MIELIPITEEN

Asiakirja on toimitettava  4.5.2020 mennessä kirjallisesti osoitteeseen Iin kunta, Jokisuuntie 2, 91101 Ii tai sähköpostitse kirjaamo@ii.fi.

Suomen Tuulivoimayhdistys ry:n (STY) ylläpitämän tuulivoimahankelistan ( 1/2020) mukaan Suomeen on suunnitteilla ennätysmäärä uusia tuulivoimahankkeita – 18 000 MW, 3400 tuulivoimalaa, 212 tuulivoimahanketta, joista 205 suunniteltu maalle ja seitsemän merelle. Seitsemän prosenttia tällä hetkellä tiedossaolevista tuulivoimahankkeista on rakenteilla ja lähes 40 % tiedossaolevista tuulivoimahankkeista on kunnan myöntämät rakennusluvat ja kaava tai kaava. https://www.ethawind.com/suomen-tuulivoimapuistotJa eniten edelleen on suunnitteilla Pohjois-Pohjanmaalle 67 hanketta!!!!! Vuonna 2019 Suomeen rakennetut tuulivoimalat olivat 90 % ulkomaalaisomistuksessa eli haluammeko todella, että elinympäristömme ja luonnonympäristömme hallintaoikeus luovutetaan yrityksille ja edelleen kansainvälisille sijoittajille?

PUUSKAISTA TUULTA TUULIVOIMALLE 20.4.2020 Yle Teema Fem

Kiitos allekirjoituksista ja muistakaa vahvistaa allekirjoituksenne!

Anita Sievänen, puheenjohtaja Pohjois-Iin kyläyhdistys ry