Porin Vesi pidettävä kunnallisena liikelaitoksena

Ota yhteyttä adressin tekijään

Viimeinen rutistus - kaikki mukaan!

2020-08-25 13:10:58

Porin kaupunginhallitus on ilmoittanut, että Porin Veden osakeyhtiöittämisestä tehtävän selvityksen odotetaan olevan valmis elokuun loppuun mennessä. Sen jälkeen kaupunginhallitus käsittelee asiaa. Eli nyt on edessä loppurutistus, sillä adressi (oikeudellisesti kuntalaisaloite) kannattaa jättää Porin kaupunginhallitukselle. Porin kaupunginvaltuustolle, joka vain joko hyväksyy tai hylkää kaupunginhallituksen esityksen, on turha adressia enää jättää.

Tärkeää on myös se, että jatkatte asian esilletuontia tiedotusvälineissä, sosiaalisessa mediassa ja muiden porilaisten kanssa keskustellessanne. Näin luodaan julkista painetta, millä poliittiset päättäjät saadaan torppaamaan Porin Veden osakeyhtiöittäminen ja siitä koituvat seuraukset, kuten nousevat vesitaksat ja riski, että toiminta myydään ulkomaalaisille sijoittajille.

Aki Nummelin

Adressikeräys jatkuu

2020-07-26 12:00:48

Porin kaupunginhallitus on pyytänyt selvityksen Porin Veden osakeyhtiöittämisestä elokuun loppuun mennessä. Sen jälkeen kaupunginhallitus jatkokäsittelee asiaa. On siis tärkeää, että elokuussa ja syyskuussa kamppailu Porin Veden taksankorotuksia ja ylipäänsä Porin Veden pitämiseksi porilaisten demokraattisessa kontrollissa, jatkuu entistä tehokkaammin. Kerätkää allekirjoituksia, informoikaa asiasta muita, kirjoitelkaa lehtiin ja sosiaaliseen mediaan sekä puhukaa ystävillenne ja naapureillenne.

Aki Nummelin