LINTUNEVAN PELASTAMINEN TURVETUOTANNOLTA / Help us to rescue a Lintuneva!

Kommentoitu viesti

Krista Hakala

#302 Re: Re: Re: Re: Re: Lintuneva halutaan turvetuotannolle

28.04.2011 07:47

#301: 2Paikkakuntalainen - Re: Re: Re: Re: Lintuneva halutaan turvetuotannolle

Tuota kun vesi, joka tulee lumien sulaessa, ei oikein auta esim. Säläisjärveä tai norinluomaa. Suurin osa vedestä tulee Lintunevalta.

Enkä ole sanonut, että kaikki päästöt tulevat suolta =D .Kyllä niitä muualtakin tulee, sen nyt tietää kaikki. Mutta ilmeisesti nyt yrität pistää minut hiljaiseksi..joudun tuottamaan pettymyksen, mutta minun hiljentämiseen ei auta oikeastaan mikään =D ..sen verran itsepäinen olen (joskus se on huono, mutta tässä asiassa hyvä) .

Kyllä minäkin tiedän, mistä vapo on alueensa saanut, ja tiedän myös paremmin kuin hyvin, että muutkin tietävät. Harmi vain kun nyt joudun taas tuottamaan sinulle pettymyksen, mutta minulta vapo ei ole nevaa saanut. Joten miksi minun motiiveja epäilet? =D Minä olen yksin tämän adressin aloittamisen takana, eivät muut. Muita kyllä ottaa ankarasti päähän se, kun vapolle on noin arvokas suopala aikoinaan myyty.

Kyllä huomaa, että jotkut eivät vain ajattele paikkakunnan/kylän parasta  tai paikkakunnan/kylän tulevaisuutta. Kyllä kovaa julkisesti, omana itsenään puhutaan, mitä paikkakunnan/kylän eteen pitäisi tehdä, mutta kun sellainen paikka tulee, että jotain saisi oikeasti tehdä, niin kummasti se väki kaikkoaa tai huudellaan nimimerkin takaa. Se on huomattu moneen kertaan, monessa eri asiassa. Ja vaikka minua ei hirveästi näy noissa kylän jutuissa, niin olen kyllä paremmin kuin hyvin selvillä siitä, mitä kylä tarvitsee. Ja tuo vapon suunnitelma ei kuulu niihin. Se on vain haitaksi.

Kyselin tuossa taannoin (itse asiassa muutama kk sitten) muutamalta ystävältä (ja syy miksi en en kerro paikkakuntia/kaupunkeja on,koska moni tietäisi jo siitä keistä on kysymys), muuttaisivatko norinkylään, jos vapo alkaa tuottamaan turvetta Lintunevalla ja kuljettamaan sitä kylän läpi. Vastau oli tiukka ei. Ja eikös norinkylään juuri nuoria ja lapsiperheitä yritetä saada? Ovat kyllä harkinneet muuttoa muuten, mutta lisääntyvä isojen autojen liikenne ei oikein kiinnosta, eikä myöskään se lisääntyvä pöly ja muut haitat.

Ei ole mitään syytä, miksi se hyödyttäisi kylää/paikkakuntaa. Työpaikkoja se ei todellaan lisää. Kyllä vapo voi ilmoittaa ottavansa niin ja niin monta työntekijää, mutta niinhän moni muukin tekee, eikä kuitenkaan ota kuin yhden tai sitte ei yhtään.

 

Vastaukset

Krista Hakala

#303 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lintuneva halutaan turvetuotannolle

2011-04-28 08:10:44

#302: Krista Hakala - Re: Re: Re: Re: Re: Lintuneva halutaan turvetuotannolle

Lisään vielä. Tuskin olit mukana Tarinalla, koska et näytä tietävän puoliakaan siitä, mistä oikeasti on kysymys. Luetko edes ilkkaa tai jurvansanomia? Vaikka eihän niihinkään millään kaikkia ole saatu, pienimurto-osa vain kaikista keskusteluista. Joten viisainta olisi ollut, että olisit tullut itse paikalle..jaa, mutta sittenhän kaikki olisivat saaneet tietää, kuka olet =D No, onneksi jotkut tietävät......

Niin ja olisi tosiaan hyvä ensin ottaa asioista selvää kunnolla, ja sitten vasta huudella sieltä nimimerkin takaa.

Ja kuten jo sanoin, minua on vaikea hiljentää, luontoni ei vain anna periksi, etenkään, jos olen päättänyt jonkun asian viedä kunnolla loppuun.Ja tämä on yksi niistä asioista, joita olen päättänyt viedä loppuun. En välitä tippaakaan, vaikka muut (tarkoitan nyt läheisiä) eivät olisi mukana (ovat, mutta tuo on nyt vaan esimerkki siitä, miten päättäväinen olen).Minä katsos osaan ajatella itsekkin ja uskallan/osaan kertoa OMAN mielipiteen, toisin kuin eräät...

Aina en kuitenkaan ehdi tänne kirjoitella yhtä paljon kuin nyt. Mutta sitten kun ehdin, niin kyllä minä kirjoitan. Eli jos en heti vastaa johonkin kirjoitukseen, niin se ei tarkoita sitä, että minulla olisi mennyt jauhot suuhun. Vaan se tarkoitta vain sitä, että on paljon muutakin tekemistä.

 

2Paikkakuntalainen

#305 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lintuneva halutaan turvetuotannolle

2011-04-29 00:47:46

#302: Krista Hakala - Re: Re: Re: Re: Re: Lintuneva halutaan turvetuotannolle 

 Heh ole huoletta, en pety helpolla koska en elä haave maailmassa. Onpa kummallinen tapa ajaa paikkakunnan etua. Kyllähän lähialuueen nuorisosta yllättävän moni on ollut esim lammasnevalla töissä. Oppinut siellä tekemään töitä, säännölliseen elämän tapaan.(Kaikki eivät sitä taitoa opi koskaan) Hankkineet opiskeluja rahoja ym ym. Osa on alkanut (näillä palstoilla olevien kauhuksi) vieläpä oikein yrittäjiksikin. Kyllähän sellainen toiminta on suorastaan rikollista. Vai mitä. Vaan missä olivat norinluoman uljaat puollustajat silloin kun kainaston joen ruoppausta suunniteltiin. Eikö silloin olisi kuulunut sitoa itsensä telaketjuihin))) sinnekö ei mene lainkaan norinkylän vesiä?? Onkohan nyt kyse vähän samanlaisesta asiasta kuin taannoin eräällä huippumallilla joka sai lahjaksi etelä afrikasta veri timantteja. Surukseen hän joutui ne palauttamaan kun asia tuli ilmi. Minusta olisi reilua että kertoisit mistä vapo on suonsa saanut ostaa. Ihan suoraan ja myytäisiinkö se vielä jos aikaa voisi kelata taaksepäin. Tuskin ainakaan sillä hinnalla mitä siitä tuohon aikaan sai. Kauppa on kuitenkin tehty joten on turha lähteä itkemään jälkikäteen jos asia ei miellytä. Se on suorastaan noloa.