Muutos Kimmo Pyykkö-museoon

Kommentoitu viesti


Vieras

#113 Re: Re: Kenen idea

13.09.2013 07:40

#112: demari puppua - Re: Kenen idea

Piirustuksista olen lukenut, Kangasalan Sanomista.

Vielä Kimmo Pyykön taustasta: taitaa olla vanhemmat Kannaksen Kivenavalta sieltähän naapuri heidät hääti 1939  Kangasalle asettuiva, mutta eipä poikaa enää tunneta, korjatkaa jos joku tietää enemmän. Jos on kyse samasta Pyyköstä oli isä Maalaisliittolainen nyk. KePu  Ilosen Kauko varmasti tietää

Vastaukset


Vieras

#116 Re: Re: Re: Kenen idea

2013-09-13 10:39:02

#113: - Re: Re: Kenen idea

Kyllä poikakin Kangasalla tunnetaan. Ne, jotka hänet tuntevat, eivät ehdi istumaan keskustelupalstoille tekstiä naputtelemassa, ei ainakaan siinä määrin, mitä täällä jotkut tuntuvat (sponsoroituina?) roikkuvan.

Pertti Soininen, Tapani Oksanen ja moni muu Kangasalla asustava Pälkäneellä ylioppilaaksi kirjoittanut Kimmo Pyykön tuntee.

Ahjärveläistentalollakin saattaa vielä olla Mikko Pyykön muistavia. Ainakin Jalmarinkodossa siellä yli 90-vuotiaiden ryhmässä.

Itse olen ollut muutamaan otteeseen kuunteluoppilaana, kun Mikko Pyykkö teetätti paperitöitään isälläni. Olen myös saanut joskus kyydin kouluun Kimmo Pyykön autossa. Väri jäi mieleen, punainen. Vauhtikin!

Kangasalla ja Tampereella asustaa edelleenkin samaa sukua olevia henkilöitä tai heidän jälkeläisiään. Edesmenneellä Antti Huuhtasella, jonka äiti oli samoja Pyykköjä kuin Mikko Pyykkö, oli yhdeksän lasta. Kangasalla asuu/on asunut lapsista ainakin kolme, Tampereella vielä elossa ainakin yksi.  Sahalahdentien varressa (saamani käsityksen mukaan) ovat asuneet Eino Pyykkö, Iivari Pyykkö ja Unto Pyykkö. Juho Pyykkö ja Maija Kukkamäki kertonevat lisää? Honkanen, Tolvanen, Kakko, Kouhia ja heidän jälkeläistensä avioitumisen takia muuttuneet sukunimet... Haanpää, Mäkinen, Virsiheimo... Kannattaa kysellä, ovatko samaa Pyykkö-haaraa.

Itse olen Mirja Tommilan kanssa istunut samassa luokassa lukuvuoden ja sen puolikkaan.

 

 

 

 

 


Vieras

#129 Re: Re: Re: Kenen idea

2013-09-14 03:54:00

#113: - Re: Re: Kenen idea

En muista Mikko Pyykön olleen erityisen poliittinen tai ainakaan luottamushenkilö. Hän oli autoilija.

Sen sijaan Vääksyn kylässä asunut UNTO Pyykkö oli aktiivinen maalaisliittolainen tai keskustalainen. Oli muistaakseni kunnanvaltuustossa tai ainakin ehdokkaana.