Adressi Lappeenrannan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta

Kommentoitu viesti

Musiikkiluokkalaisen äiti

#51 Re:

18.09.2013 13:58

#49: -

Lapseni on musiikkiluokalla. Luokalla on sekä tyttöjä että poikia. Lapsellani on paljon kavereita ja lapset touhuavat paljon yhdessä myös vapaa-ajalla. Minkäänlaista ylimielisyyttä en ole heissä havainnut, ihan tavallisia lapsia ovat. Toki taitavia ja lahjakkaita musiikin tekemisessä. Mielestäni näille lapsille on suotava mahdollisuus tämän lahjakkuuden kehittämiseen ja käyttämiseen. Ns. tavallinen musiikinopetus (esim. yksi viikoittainen musiikintunti koulussa + yksi viikoittainen soittotunti musiikkiopistossa) EI pystyisi tarjoamaan sellaista musiikillisen yhdessätekemisen riemua, joka on mahdollista musiikkiluokalla. Lapseni on usein kiittänyt minua siitä, että me vanhemmat ymmärsimme tarjota hänelle tämän mahdollisuuden. Hän iloitsee ja nauttii musiikin tekemisestä samanhenkisten ystäviensä kanssa ja kuka tietää, vaikka joku heistä päätyisi tekemään musiikista itselleen ammatin? Todella harmi, että sinulla on musiikkiluokista noin negatiivinen käsitys. Voihan se olla, että jollakin musiikkiluokkalaisellakin on, se ei sitten ehkä ole hänen paikkansa? Minun lapseni ja hänen ystävänsä ovat kuitenkin oikeassa paikassa. Sydämestäni toivon, että tämä mahdollisuus suodaan lapsille tulevaisuudessakin!

Vastaukset

Leena N.

#57 Re: Re:

2013-09-19 10:38:02

#51: Musiikkiluokkalaisen äiti - Re:

Juuri näin. Myös minä ensimmäisen musiikkiluokan oppilaana olen kiitollinen vanhempieni sivistyneisyydestä ja ymmärryksestä ohjata minut pyrkimään musiikkiluokalle. Olimme kaikki musiikista innostuneita lapsia, mutta kaveripiiriimme kuului kaikenlaisia samanikäisiä. Ylimielisyyteen meitä ei todellakaan ohjattu vaan yhdessä tekemiseen.