Hätähuuto Salon synnytysten puolesta!

Kommentoitu viesti


Vieras

#118 Re: Salo

27.09.2013 16:23

#117: Ss - Salo

Tuo olisikin hyvä asia. Kunta tarjoaisi sairaalapalvelun halvimman mukaan ja jos joku haluaa muualle, maksaa itse erotuksen. Selvitysraportin mukaan synnytys Salossa on keskimäärin 720 euroa kalliimpaa kuin TYKS:ssä, eli tuon pulittamalla kustannukset tasaantuisivat. Olisikin mielenkiintoista nähdä, miten mielipiteet muuttuisivat, jos ne joutusi maksamaan omasta pussista.

Vastaukset


Vieras

#119 Re: Re: Salo

2013-09-27 18:04:45

#118: - Re: Salo

Tyksissä synnytetään paljon, äitejä ja vauvoja kotiututetaan nopealla tahdilla, synnytyssaleissa on ruuhkaa ja äidit ja vauvat joutuvat olemaan käytävillä kun paikat ei riitä (tätähän ei selvitysraportissa taideta sanoakaan?). Salossa on panostettu määrän sijasta laatuun ja vauvat saavat kaksi lääkärintarkatusta ennen kotiin lähtöä. Salosta on vanhempien hyvä lähteä turvallisin mielin kotiin uuden perheenjäsenen kanssa ja aina voi soittaa jos jää jokin asia vaivaamaan mieltä. Itse olen Salossa synnyttänyt ensimmäiseni ja voin sanoa, että paremmin ei olisi voinut mennä. Todella positiiviset muistot jäi mieleen. Uskon että Tyksiläiset kätilöt ja lääkärit ovat aivan yhtä ammattitaitoisia kun Salossakin, mutta työnantajan tarjoamat resurssit eivät vaan vedä vertoja Salolle. Muuten Tyksissä synnyttäminen olisi lähes yhtä kallista kuin Salossa. Tehokkuuta voidaan mitata rahalla, mutta kokemusta ei.