ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!
Kommentoitu viesti
Yisrael 4ever |
#629 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat27.08.2011 00:15#628: dorrit - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat Johdattakoon Israelin Pyhä teille itse kullekin oikean ajoituksen, milloin palata isienne maahan! Ja johdattakoon teille myös kodin, työtä. seurakunnan ja kaiken tarpeellisen! On varmasti jännittävää, kun tietää sydämessään, että jonain päivänä on lähdössä kotiin. menestystä myös heprean opinnoillesi - olen varma, että jo opiskelet alijaa ajatellen! :)
Vastaus: Kiitos, olin aivan häkeltynyt tästä kirjoituksestasi - se oli niin yllättävän lämminhenkinen! :) |
Vastaukset
dorrit |
#630 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat2011-08-27 00:52:45#629: Yisrael 4ever - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat
Jos Jumala on sinut kutsunut, ja Jumala on sinulle puhunut, niin se on ihan eri asia. Silloin on paras olla sekaantumaatta Jumalan asiaan. Vähän samoin kuin "Älkää koskeko minun voideltuihini". Olen vain hieman varovainen tämän innostuksen laajuuden suhteen. Kun viimeksi luin uusimman jutun aiheesta, siinä väitettiin, että jopa 3/4 suomalaisista on juutalaisia jonkin tietyn geneettisen haplotyypin mukaan. Miksi on syytä olla viisaasti varovainen? Olen lukenut ja kuullut myös Israelin juutalaisten mielipiteitä asiasta. Pääsääntoisesti he nauravat sille, että Suomesta löytyisi mitään kokonaista kadonnutta sukukuntaa. Tätä mieltä ovat siis myös messiaaniset juutalaiset. Eräs messiaaninen pastori sanoi, ettei sinne tarvita mitään "sentimentaalisia siionisteja". Heillä on tarpeeksi ongelmia muutenkin. Jos israelilaiset itsekin suhtautuvat noin, niin minä en halua ketään turhaan rohkaista haaveilemaan juutalaisuudesta ja alijasta. Mitkään sentimentaaliset haaveet eivät koskaan kuitenkaan toteutuisi. Israelille ja juutalaisille on luvattu aina vain vaikeampia aikoja (väärää rauhanaikaa lukuunottamatta). Mutta jos JUmala on jollekulle henkilökohtaisesti puhunut, ja kutsunut lähtemään, niin sehän ei ole sentimentaalista haaveilua. Silloin on toteltava Jumalaa.
Ole siunattu, Israelin tytär, lähde rauhassa, tule rauhassa. :) |
SW |
#634 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat2011-08-27 09:48:37#629: Yisrael 4ever - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kadonneet palaavat Eikö ollutkin lämminhenkinen? Oli! Myös minun mielestäni. Juuri sellaista tekstiä jota voi odottaa hyvältä ihmiseltä, ja varsinkin sellaiselta joka on ns uskova. Joka myös uskaltaa kirjoittaa edes 'pienestä' israelilaisia sotilaita koskevasta ongelmasta. Aivan toista maata on se hänen solvaajansa, joka ei tätä hyväksynyt, eikä ole pätkääkään sisäistänyt oman pyhän kirjansa ja uskonoppinsa sanomaa, vaan käyttää raamattua etupäässä lyömäaseena! (Ja joka syytti meitä yhdeksi ja samaksi kirjoittajaksi! Eikä hänellä tietenkään ole vieläkään munaa myöntää erehdystään, munaton kun onkin. Nainen, saanen arvata. :-) Dorritille sanoisin, että ehdin lukea hänen eilisen viestinsä, jonka hän valitettavasti on mennyt jo poistamaan. Ensiksi haluan sanoa, että en missään nimessä halunnut pahoittaa mieltäsi, vaikka niin näyttää tapahtuneen. Toiseksi pidin kirjoitustasi tahattomasti lausuttuna kohteliaisuuutena, kun ratkesit syyttämään minua 'aina oikeassa olevaksi'. :-) Sitten seurasi muutama minun logiikkaani sopimaton päätelmä. Minun ei siitä syystä muka olisi soveliasta keskustella täällä lainkaan. Minun mielestäni voi (ellei suorastaan pidä) keskustella juuri siellä missä voi olla 'aina oikeassa'! Eli jos on aina (tai useimmiten) väärässä, olisi syytä harkita onko syytä keskustella yhtään missään! (Tämä solvaajallesi onkeen otettavaksi...) Olisin kyllä mielummin halunnut kuulla mielipiteesi ja vastaväitteesi itse kirjoitukseeni, mutta tietysti 'aina oikeassa olevaksi' haukkuminen kertoo jotakin... Ainakin järkevien vasta-argumenttien puutteesta. |
Adressit, joille on ostettu lisänäkyvyyttä
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
Ei enää leikkauksia mielenterveyspalveluista!
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Tampereen Iidesjärvi ja sen eteläpuolinen alue luonnonsuojelualueeksi
Haljastennokkaa ei saa myydä
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Vetoomus Pirkanmaan Hyvinvointialueelle: Vanhusten kasvokkaisen päivätoiminnan palauttaminen ja turvaaminen
PELASTETAAN LOUHIPUISTO
Säilytetään Märkiön leirikeskus – yhteinen tilamme
Ei pumppuvoimaloita Kemijärvelle
Pysäytä ihmiskaupan uhriksi joutuneen Maryn ja hänen lastensa pakkopalautus
Vetoomus Siuntion aurinkovoimalahankkeiden estämiseksi valtakunnallisesti arvokkaille maisema-alueille
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Klaukkalan terveyskeskuksen palvelujen säilyttämisen puolesta
4645 Luotu: 27.04.2025
Virkistys- ja lähimetsien hakkuut pois Vaasan metsäsuunnitelmasta
241 Luotu: 12.05.2025
Skeittipuisto Viialaan
192 Luotu: 11.05.2025
Säilytetään maksuton ruoka kuntouttavassa työtoiminnassa Tampereella ja laajennetaan se koko Pirkanmaalle!
175 Luotu: 16.05.2025
Ei energiapuuterminaalia Munittulaan!
161 Luotu: 13.05.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
20593 Luotu: 20.03.2025
Reilumpi luistelupassijärjestelmä aikuisille harrastajille
132 Luotu: 14.05.2025
Adressi Siilinjärven kirjastoauto Pikku-Marjan puolesta
677 Luotu: 01.04.2025
Säilytetään Santalan aarniometsä Hausjärvellä
252 Luotu: 29.04.2025
Turvallisuutta Malminkartanonaukioon - lisää valvontaa Alepan alueelle
102 Luotu: 11.05.2025
Vesannontie /Seututie 552 Keiteleellä turvalliseksi kevyen liikenteen väylällä
91 Luotu: 15.05.2025
Säilytetään Santapankki virkistyskäytössä
490 Luotu: 04.05.2025
Tuuloksen päiväkodin siirto Tuuloksen koulun tiloihin on peruttava
774 Luotu: 13.03.2025
Työsuhde pyöräilyn verotusta ei saa muuttaa
1512 Luotu: 01.05.2025
Ei lumenkaatopaikkaa Keskuspuistoon! Alue tulee säilyttää luonnolle, liikunnalle ja lapsille!
1594 Luotu: 10.12.2024
Muntterinkankaan tuulivoimahanketta Pielavedellä ei tule rakentaa
130 Luotu: 07.05.2025
Ei uraanikaivoksia Pohjois-Karjalaan
67 Luotu: 08.05.2025
Vaadimme keskussairaalan palveluiden säilyvän Savonlinnassa lain sallimissa rajoissa
1867 Luotu: 22.03.2025
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
11383 Luotu: 03.02.2025
Ilotulitteet eivät kuulu Kolin kansallispuistoon
396 Luotu: 17.02.2025