Adressi Hirsilän koulun säilyttämisen puolesta

Kommentoitu viesti

Keskustassa vielä asuvat

#8 Onko järki loppunut päättäjiltä.

23.09.2014 14:11

Käymme töissä Tampereella. Muutimme Orivedelle noin 5 vuotta sitten. Olen aina työtovereille kehunut Orivettä mukavana paikkana asua. Nyt huomasin uutisista kaksi ilmoitusta joissa, toisessa kerrottiin veroäyrin nostamisesta ja toisessa Hirsilän koulun lopettamisuhasta. Kysyn: Millä järjellä Oriveden päättäjät kuvittelevat lapsiperheiden ja veronmaksajien muuttavan Orivedelle tai minun ja monen muun pysyvän täällä, jos väkisin tehdään asuminen kalliiksi? 

Luopioisissa asuva työkaverini on katsellut pitkään omakotitaloa Tampereen itä/pohjoispuolelta. Olen suositellut Hirsilää rauhallisena ja viihtyisänä paikkana asua, siellä olisi hänen neljän lapsensa hyvä ja turvallinen käydä koulua ja harrastaa. Hän on käynyt viimeaikoina muutamassa taloesittelyssä, myös Hirsilässä. Uskon ettei näiden, päättäjien ailahdusten jälkeen työkaverini enään tänne muuta. Eipä sillä niin väliä, koska minäkin kolmelapsisen perheeni kanssa alan katselemaan vakaampaa, halvempaa ja lapsiystävällisempää asuinpaikkaa Tampereen muista lähikunnista.

Vastaukset

Hildeenin Juho 19v

#16 Re: Onko järki loppunut päättäjiltä.

2014-10-03 19:21:38

#8: Keskustassa vielä asuvat - Onko järki loppunut päättäjiltä. 

 Ainahan viimeisenä vaihtoehtona on Karpin koulun ympäristö josta ei koulua luultavasti ikinä voida riistää koska se on Naappilan koulun lakkauttamisen myötä paisunut isoksi kouluksi.. Tietysti on aina Eräjärvi joka on aika immuuni Oriveden oikkuilulle vanhana kuntana jossa on tiivis kyläyhteisö, mutta taidamme olla täällä liian korvessa? :)