Länsimetron jatkohanke - Sammalvuoren tuhoaminen estettävä
Kommentoitu viesti
asiantuntija |
#8 Re: Asiaton kommentin poisto23.10.2014 11:11#2: asiantuntija - Asiaton kommentin poisto
Koska adressin ”Sammalvuoren tuhoaminen estettävä” -taustahenkilö on poistanut kommenttini ”asiattomana ja paikkansa pitämättömänä” vain siksi, että se ei tukenut hänen mielipiteitään ja koska se asetti adressin tekstin esittämät mielipiteet tosiasioiden perusteella kyseenalaisiksi, niin asetan tässä mielipiteeni uudelleen esille. Kaikilla on oikeus tasapuolisesti oikeisiin ja paikkansa pitäviin tietoihin.
1. Sammalvuoren aluetta ei olla tuhoamassa millään mittapuulla mitattuna. Länsimetron jatkeen tarvitsema varikkotunnelialue tulee sijaitsemaan 40-50 metriä maan pinnan alapuolella tukevasti peruskalliossa eikä sitä näy eikä kuulu sieltä maan pinnalle. Sen vaatima ajoyhteys sekä vähäiset maanpäälliset rakennelmat ilmastoinnin, savunpoiston ja henkilökunnan palvelua varten eivät millään lailla estä tai haittaa alueen nykyistä käyttöä vastaisuudessakaan. Käytön aikainen huoltoliikenne on lähinnä satunnaista eikä suinkaan vilkasta kuten adressin tekstissä yritetään väittää.
2. Rakentaminen ei aiheuta adressin tekstissä mainittua sietämätöntä haittaa kenellekään. Tilanne tulee olemaan aivan sama kuin nykyistä Länsimetroa rakennettaessa kun louheen kuljetuksia ei edes kyetty erottamaan muusta ajoneuvoliikenteestä alueen liikenneväylillä. ”Kymmenien tuhansien kuormien kuorma-autoralli” on vain adressin laatijan keksimä kauhukuva.
3. Hankkeelle on haettu ja saatu ELY-keskuksen melupäätökset ja työt luonnollisesti suoritetaan näitä viranomaispäätöksiä noudattaen. Sammalvuoren päätös on päivätty 14.8.2014 ja sen valitusaika on mennyt umpeen 15.9.2014 eli se on lainvoimainen. Päätöksissä otetaan huomioon alueen olosuhteet ja määräykset haittarajoituksista mitoitetaan nimenomaan asumisolosuhteiden mukaisesti. Tällä alueella eikä sen välittömässä läheisyydessäkään ei ole asumiseen tarkoitettuja alueita.
4. Hanke ja siten myös tämä Sammalvuoren tunneliosuus toteutetaan voimassa olevan ja lain voiman saaneen asemakaavan mukaisesti. Kansalaisadressi on tässä mielessä tarpeeton ja turha koska asiaan vaikuttamisen aika on mennyt kaavoitusprosessin myötä. Alue ei edes ole yleistä puistoa vaan sen omistaa Asuntosäätiö, joka on jo antanut suostumuksensa asemakaavan mukaiselle toteutukselle.
5. On täysin epäselvää, mitä adressin vaatimalla selvityksellä Länsimetron jatkeen kannattavuudesta on tekemistä adressin mukaisen tarkoitusperän kanssa.
|
Vastaukset
Toinen Espoonlahtelainen |
#9 Re: Re: Asiaton kommentin poisto2014-10-23 14:31:35#8: asiantuntija - Re: Asiaton kommentin poisto Hyvä. Vähän järjen ääntä tähän ihmisten pelotteluun. |
automies |
#19 Re: Re: Asiaton kommentin poisto2014-10-26 03:32:09#8: asiantuntija - Re: Asiaton kommentin poisto "asiantuntija" ihmettelee kommenttinsa kohdassa 2 "kymmenien tuhansien kuormien kuorma-autorallia". Espoon kaupungin/ Länsimetron antaman meluilmoituksen ( päätöspöytäkirja Ympäristöasiat 3092/11.01.04/2014 ) mukaan " Louhetta on tarkoitus ajaa tunnelista noin 100 kuormaa päivisin ja noin 50 kuormaa öisin " Tästä voi laskea kuormien määrän vuorokaudessa n.150, kymmenessä päivässä n. 1500, 30 päivässä n.4500, 10 kuukaudessa n. 45000 ... Meluilmoituspäätöksen mukaan arkipyhinäkin saa louhetta kuljettaa. KYMMENIEN TUHANSIEN KUORMIEN AUTORALLISTA NÄYTTÄÄ OLEVAN KYSE !
|
Hannes Lampimäki Adressin tekijä |
#33 Re: Re: Asiaton kommentin poisto2014-11-02 20:42:30#8: asiantuntija - Re: Asiaton kommentin poisto On taas täysin arvotonta ampua puskasta nimettömänä. Halveksin syvästi. Tiedän kyllä kirjoittajan, joka tekee tätä myyräntyötään virka-ajallaan meidän veronmaksajien varoilla. 1. Väite 40-50 metrin syvyydestä vaihtelee riippuen siitä, milloin tämä satusetä väitteitään esittää. Välillä syvyys on 34 metriäkin. Nyt hän veti hatustaan tämän luvun. Mikään luku ei kuitenkaan pidä paikkaansa. HANKE TEHDÄÄN MITÄ SUURIMMASSA AVOLOUHOKSENA, koska tunnelia ei kaiveta laavakerroksen puolelta. Siihen tulee työtunneli, 2 hultorakennusta parkkipaikkoineen. 3 isoa ilmastointiaukkoa meluavine poistopuhaltimineen ja Kattilavuorentien vielä varapoistumistien. 2. Väite siitä, että adresin laatija olisi luonut kauhukuvaa melu-, pöly- ym. haitoista ei pidä paikkaansa. Asia selviää melupäätöksestä 14.8.2014 jossa haetaan TILAPÄISTÄ lupaa 100 kuorman murskeen ajoa päiväaikaan ja 50 kuorman ajamista yöaikaan, myös arkipyhisin. 3. Melupäätös 14.8.2014 ei ole lainvoimainen. Sitä on tehty määräajassa valitus Vaasan hallinto-oikeuteen, joka on moittinut Länsimetro Oy:n ja Espoon kaupungin toimia. Asia on menossa vielä Korkeimpaan hallinto-oikeuteen. 4. Lupa-asiat hankkeen osalta eivät ole alkuunkaan kohdallaan. ESimerkiksi YVA-selvitystä Sammalvuoren osalta ei ole tehty lainkaan. Lisäksi maanpäälliset rakenteet vaativat ympäristöluvat ja rakennusluvat. Näin kertovat oikeat adiantuntijat, myös Espoon kaupungin palveluksessa olevat virkamiehet. Espoossa on vielä rehellisiäkin virkamiehiä. 5. Täytyy olla taloudesta täysin tietämätön, jos väittää, että Länsimetro, puhumattakaan sen jatke, olisi edes jollakin tavalla kannattava. Ei taatusti ole. Raideliikenne ei ole tänä päivänä mikään vetovoimatekijä. 1800-luvulla olisi ehkä ollut. Yrityksistä tyhjentyvä Ruoholahti ja Keilaniemi ovat tästä hyviä esimerkkejä. Asunnot eivät mene kaupaksi, eikä uusia asuinrakennushankkeita juurikaan ole vireillä. Kaavoitetut tontitkin odottavat rakentamisen aloittamista.
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Silvola, Vantaa: Ei punaista asfalttia Kahluuniityn halki – Suojellaan niittyä, kunnioitetaan asukkaita
Vetoomus: Ei tuulivoimapuistoa Helvetinjärven kansallispuiston viereen (Natura-alue FI0341003), arvokkaaseen kansallismaisemaan. Patakorpi, Kuru, Ylöjärvi. Pirkanmaa.
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Ei tuulivoimaloita Seitsemisen kansallispuiston rajalle
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Suomen on aika tunnustaa Palestiinan valtio
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Valiosauna osaksi Rovaniemeä
1526 Luotu: 08.09.2025
Ei tuulivoimaloita Seitsemisen kansallispuiston rajalle
1042 Luotu: 07.09.2025
Ei ampumaratahanketta Kokkolan Hanhinevalle
764 Luotu: 11.09.2025
Suomenhevoselle liputuspäivä.
1221 Luotu: 19.04.2025
Onni-palveluliikenne on säilytettävä Yli-Ii - Kiiminki välillä
502 Luotu: 20.08.2025
Kymintehtaan koulun Pilkan toimipisteen säilyttäminen
495 Luotu: 11.09.2025
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
51406 Luotu: 02.06.2025
Säilytetään Puistolan ja Tapulikaupungin kirjastot
381 Luotu: 07.09.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
21269 Luotu: 20.03.2025
Rajamäen terveysasema lähipalveluineen on säilytettävä!
1020 Luotu: 12.06.2025
Haminalaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava!
236 Luotu: 07.09.2025
Kustavin Keskustametsän säilyttäminen
216 Luotu: 12.09.2025
Viialan koulun säilyttäminen!
212 Luotu: 11.09.2025
Ei tuulivoimaa Keuruun Lehmikorpeen
188 Luotu: 28.08.2025
Vetoomus Veho Salon toimipisteen säästämiseksi
175 Luotu: 29.08.2025
Sopeutumisraha lakkautettava kansanedustajilta
203 Luotu: 22.07.2025
LAITEVAPAATA KASVURAUHAA NURMIJÄRVELLE
154 Luotu: 14.09.2025
Kevyen liikenteen väylä Rasuasta Haavistoon ja edelleen Koskenpäälle
124 Luotu: 15.09.2025
Loppu rasismille, yhdessä vahvempia!
798 Luotu: 17.03.2025
Espoon sirkus- ja teatterikoulu Eskolle uudet tilat
105 Luotu: 15.09.2025