Länsimetron jatkohanke - Sammalvuoren tuhoaminen estettävä

Kommentoitu viesti

asiantuntija

#8 Re: Asiaton kommentin poisto

23.10.2014 11:11

#2: asiantuntija - Asiaton kommentin poisto 

 

Koska adressin ”Sammalvuoren tuhoaminen estettävä” -taustahenkilö on poistanut kommenttini ”asiattomana ja paikkansa pitämättömänä” vain siksi, että se ei tukenut hänen mielipiteitään ja koska se asetti adressin tekstin esittämät mielipiteet tosiasioiden perusteella kyseenalaisiksi, niin asetan tässä mielipiteeni uudelleen esille. Kaikilla on oikeus tasapuolisesti oikeisiin ja paikkansa pitäviin tietoihin.

 

1. Sammalvuoren aluetta ei olla tuhoamassa millään mittapuulla mitattuna. Länsimetron jatkeen tarvitsema varikkotunnelialue tulee sijaitsemaan 40-50 metriä maan pinnan alapuolella tukevasti peruskalliossa eikä sitä näy eikä kuulu sieltä maan pinnalle. Sen vaatima ajoyhteys sekä vähäiset maanpäälliset rakennelmat ilmastoinnin, savunpoiston ja henkilökunnan palvelua varten eivät millään lailla estä tai haittaa alueen nykyistä käyttöä vastaisuudessakaan. Käytön aikainen huoltoliikenne on lähinnä satunnaista eikä suinkaan vilkasta kuten adressin tekstissä yritetään väittää.

 

2. Rakentaminen ei aiheuta adressin tekstissä mainittua sietämätöntä haittaa kenellekään. Tilanne tulee olemaan aivan sama kuin nykyistä Länsimetroa rakennettaessa kun louheen kuljetuksia ei edes kyetty erottamaan muusta ajoneuvoliikenteestä alueen liikenneväylillä. ”Kymmenien tuhansien kuormien kuorma-autoralli” on vain adressin laatijan keksimä kauhukuva.

 

3. Hankkeelle on haettu ja saatu ELY-keskuksen melupäätökset ja työt luonnollisesti suoritetaan näitä viranomaispäätöksiä noudattaen. Sammalvuoren päätös on päivätty 14.8.2014 ja sen valitusaika on mennyt umpeen 15.9.2014 eli se on lainvoimainen. Päätöksissä otetaan huomioon alueen olosuhteet ja määräykset haittarajoituksista mitoitetaan nimenomaan asumisolosuhteiden mukaisesti. Tällä alueella eikä sen välittömässä läheisyydessäkään ei ole asumiseen tarkoitettuja alueita.

 

4. Hanke ja siten myös tämä Sammalvuoren tunneliosuus toteutetaan voimassa olevan ja lain voiman saaneen asemakaavan mukaisesti. Kansalaisadressi on tässä mielessä tarpeeton ja turha koska asiaan vaikuttamisen aika on mennyt kaavoitusprosessin myötä. Alue ei edes ole yleistä puistoa vaan sen omistaa Asuntosäätiö, joka on jo antanut suostumuksensa asemakaavan mukaiselle toteutukselle.

 

5. On täysin epäselvää, mitä adressin vaatimalla selvityksellä Länsimetron jatkeen kannattavuudesta on tekemistä adressin mukaisen tarkoitusperän kanssa.

 

Vastaukset

Toinen Espoonlahtelainen

#9 Re: Re: Asiaton kommentin poisto

2014-10-23 14:31:35

#8: asiantuntija - Re: Asiaton kommentin poisto 

 Hyvä. Vähän järjen ääntä tähän ihmisten pelotteluun.

automies

#19 Re: Re: Asiaton kommentin poisto

2014-10-26 03:32:09

#8: asiantuntija - Re: Asiaton kommentin poisto 

 "asiantuntija" ihmettelee kommenttinsa kohdassa 2 "kymmenien tuhansien kuormien kuorma-autorallia".

Espoon kaupungin/ Länsimetron antaman meluilmoituksen ( päätöspöytäkirja Ympäristöasiat 3092/11.01.04/2014 ) mukaan

" Louhetta on tarkoitus ajaa tunnelista noin 100 kuormaa päivisin ja noin 50 kuormaa öisin "

Tästä voi laskea kuormien määrän vuorokaudessa n.150, kymmenessä päivässä n. 1500, 30 päivässä n.4500, 10 kuukaudessa n. 45000 ...

Meluilmoituspäätöksen mukaan arkipyhinäkin saa louhetta kuljettaa.

KYMMENIEN TUHANSIEN KUORMIEN AUTORALLISTA NÄYTTÄÄ OLEVAN KYSE !

 

 

 

 

 

 

Hannes Lampimäki
Adressin tekijä

#33 Re: Re: Asiaton kommentin poisto

2014-11-02 20:42:30

#8: asiantuntija - Re: Asiaton kommentin poisto 

 On taas täysin arvotonta ampua puskasta nimettömänä. Halveksin syvästi. Tiedän kyllä kirjoittajan, joka tekee tätä myyräntyötään virka-ajallaan meidän veronmaksajien varoilla.

1. Väite 40-50 metrin syvyydestä vaihtelee riippuen siitä, milloin tämä satusetä väitteitään esittää. Välillä syvyys on 34 metriäkin. Nyt hän veti hatustaan tämän luvun. Mikään luku ei kuitenkaan pidä paikkaansa. HANKE TEHDÄÄN MITÄ SUURIMMASSA AVOLOUHOKSENA, koska tunnelia ei kaiveta laavakerroksen puolelta. Siihen tulee työtunneli, 2 hultorakennusta parkkipaikkoineen. 3 isoa ilmastointiaukkoa meluavine poistopuhaltimineen ja Kattilavuorentien vielä varapoistumistien.  

2. Väite siitä, että adresin laatija olisi luonut kauhukuvaa melu-, pöly- ym. haitoista ei pidä paikkaansa. Asia selviää melupäätöksestä 14.8.2014 jossa haetaan  TILAPÄISTÄ lupaa 100 kuorman murskeen ajoa päiväaikaan ja 50 kuorman ajamista yöaikaan, myös arkipyhisin.  

3. Melupäätös 14.8.2014 ei ole lainvoimainen. Sitä on tehty määräajassa valitus Vaasan hallinto-oikeuteen, joka on moittinut Länsimetro Oy:n ja Espoon kaupungin toimia. Asia on menossa vielä Korkeimpaan hallinto-oikeuteen. 

4. Lupa-asiat hankkeen osalta eivät ole alkuunkaan kohdallaan. ESimerkiksi YVA-selvitystä Sammalvuoren osalta ei ole tehty lainkaan. Lisäksi maanpäälliset rakenteet vaativat ympäristöluvat ja rakennusluvat. Näin kertovat oikeat adiantuntijat, myös Espoon kaupungin palveluksessa olevat virkamiehet. Espoossa on vielä rehellisiäkin virkamiehiä.

5. Täytyy olla taloudesta täysin tietämätön, jos väittää, että Länsimetro, puhumattakaan sen jatke, olisi edes jollakin tavalla kannattava. Ei taatusti ole. Raideliikenne ei ole tänä päivänä mikään vetovoimatekijä. 1800-luvulla olisi ehkä ollut. Yrityksistä tyhjentyvä Ruoholahti ja Keilaniemi ovat tästä hyviä esimerkkejä. Asunnot eivät mene kaupaksi, eikä uusia asuinrakennushankkeita  juurikaan ole vireillä. Kaavoitetut tontitkin odottavat rakentamisen aloittamista.