Kannabis lailliseksi

Kommentoitu viesti

Bob Marley
Jamaica

#61

29.01.2007 14:13

Itse olen vasta 16-vuotias, kannabista sillointällöin polttelen. Olen täysin normaali, opiskeluissani varsin menestyvä, hyvän kaveripiirin omaava henkilö. Mitään haittoja ei ole aiheutunut. Tälläinen ihmisten tietämättömyys pistää harmittamaan. Jopa aikuiset(?) ihmiset tietävät asiasta harmillisen vähän, ja yhdistävät kannabiksen ihan suoraan koviin huumeisiin. Kannattaisi oikeasti lukea/tutkia/kokeilla asiaa ennenkuin tuomitsee ja tulee meuhkaamaan. Jopa lääkärit ovat samaa mieltä siitä, että kannabis on erittäin mieto huume, ja alkoholikin aiheuttaa vakavammat seuraukset. Tästä oli erittäin asiallista keskustelua esimerkiksi YLE:n lääkärikilta nimisessä ohjelmassa, jossa lääkärit olivat juuri sitä mieltä, että tupakka-alkoholi-kannabis sarakkeella kannabis menee samaan kastiin, ja on jopa vaarattomampaa kuin alkoholi sekä tupakka. Hienoa että myös oikeiden lääkäreiden mielipiteitä saadaan mediaan, ja että hekin uskaltavat kertoa myönteisen kantansa näinkin kannabiksenvastaisessa valtiossa. Tietysti on myös näitä medioita, jotka purkittavat kaikki vaan samaan nippuun, joka vahvistaa kuvaa että kannabis on yhtä paha huume kuin mikä tahansa muukin.

Sanoisin että tästä johtuu myös tämä porttiteorian syntyminen. Suomessa kun monet nuoret, tai muut satunnaiset käyttäjät joutuvat hankkimaan kannabiksensa laittomasti, ns. diileriltä. Tällöin on hyvin mahdollista, että "heikkomielinen" tai muuten sellainen ihminen joka ei tiukkoja rajoja itselleen ole asettanut, sortuu heräteostoksiin, ja diilerin suosituksesta kokeilee myös jotain muuta huumetta. Monesti niillä diilereillä nimittäin on muutakin myynnissä. Asia olisi toisin, jos kotikasvatus, ja käyttö olisi sallittua. Kannabis joko kasvatettaisiin ite, tai saataisiin kaverilta, jolloin koskaan ei mistään muualta sitä hankittaisikaan, ja näinollen riski vahvempiin siirtymisestä pienenisi huomattavasti. Toki tämäkin on paljon ihmisestä kyse, ja siitä että haluaako olla kokeilematta mitään muuta.

Itse siis olen sillä kannalla, että kannabis lailliseksi, kuten jo monessa maassa on tehty. Muihin huumeisiin nollatoleranssi on hyvä, ja niitä en todellakaan kannata.

Vastaukset


Vieras

#3049 Re:

2011-06-28 16:58:19

#61: Bob Marley -  

 http://www.youtube.com/watch?v=2HMlbtksV1o&feature=related tossa sulle aito bob marley:D peace bro ONE LOVE ONE HEART