Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kommentoitu viesti


Vieras

#2862 Re: Re:

29.10.2015 11:21

#2859: Työkyvytön ilman toivoa - Re:  

 Tämä asumistuen muutos, aiheuttaa sen, että meillä ei asumistuet enää nouse ja monella ei edes eläke. Kansaeläke ja takuueläke tulevat todennäköisesti laskemaan jatkossakin. Vuokrat nousevat ja itse laskin, että vuokrani nousee vähintään 99 euroa neljässä vuodessa (vähintään 4% vuodessa). Joten lopputulos on tuloista pois ensin 60 ja vuokrankorotukset vähintään 100 euroa. Vuonna 2019 vuokran jälkeen jää noin 400 euroa. Vuokrani nyt 583 euroa ja eläke756 euroa. Nyt on jäänyt 580 euroa vuokran jälkeen ja olen ollut tyytyväinen. No minullehan jää vuonna 2019 jopa 400 euroa. Ei se naurat minua, mutta tiedän joukossa olevan niitä joilla käy todella huonosti. Olen itse tehnyt ratkaisun jo viisi vuotta sitten ja muuttanut Hämeenlinnaa Helsingistä, koska siellä ei jää juuri mitään käteen vuokran jälkeen nytkään, koska halpaa vuokra-asuntoa on mahdoton saada. Pahoin pelkään, että sieltä tulee ensimmäiset eläkeläiset asunnottomat.

Kela alkaa postittamaan asumistukea saaville postia 15.11. jälkeen

Vastaukset


Vieras

#2864 Re: Re: Re:

2015-10-29 17:48:04

#2862: - Re: Re:  

 Onkos laki muutostakaan viellä tehty, mitä postia Kela alkaa jo 15.11 postittamaan??Tuo 60€ leikkaus katto on ihan yhtä tyhjän kanssa,hupenee vuokran korotuksissa ja sen menettää itsestään johtumattomista syistäkin esim. vuokranantaja myy asunnon.Mihin eläkeläiset muuttavat, mistä saa sen halvemman asunnon???Miten voivat kertakaikkiaan ajaa eläkeläiset tälläiseen ahdinkoon.APUA!!!eikö nyt mitään ole tehtävissä, että saisi tuon asumistuki muutoksen peruttua??