Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kommentoitu viesti

anja

#10

16.11.2015 09:11

Kiitos kaikille asiaan vaikuttaneille siitä kovasta työstä, jonka olette tehneet! Oli jo aikakin hallituksen tulla järkiinsä. Tällaista poukkoilua en ole eläissäni nähnyt ja olen sentään 64-vuotias. Saivat kuitenkin aikaan sen, että jouduin juoksemaan lääkärissä toukokuun lopun ja tämän päivän välillä (tulin juuri lääkäristä) monta kertaa verenpaineen hallitsemattoman nousun vuoksi, vaikka se n. 20 vuotta on ollut pienellä lääkityksellä sopivan alhainen. Ja alhainen sen pitää olla, koska olen diabeetikko. Asia ei vieläkään ole poissa päiväjärjestyksestä, vaan vielä pitää tämän vuoden puolella mennä lääkärille ja tarkistetaan tilanne, koska paineet edelleen ylempänä kuin pitäisi olla. Ensin rääkätään ihminen melkein hengiltä ja sitten ilmoitetaan että härpitihää, väärä hälytys. Tietenkin on hienoa, että peruivat uhkauksensa niin kuin lukemattomat muutkin uhkaukset, mutta siltä ei voi välttyä, että hallitus vaikuttaa vähäjärkisten kerholta. Ja  vielä Kela-korvausasiankin pistävät uusiksi, tosi hyvä sekin, mutta idioottimaisilta vaikuttavat, enkä enää ikinä eläissäni voi vähääkään kunnioittaa sen enempää nykyisiä ministereitä kuin hallituspuolueitakaan. En niitä kyllä ole ennenkään äänestänyt.

Vastaukset

Huh mikä urakka

#42 Re: Ei ihan puhdas kiitollisuus, suututtaa vieläkin...

2015-11-16 11:36:44

#10: anja -  

 Samaa mieltä olen, että hieno lopputulos, mutta tietyllä tavalla väärillä keinoilla saavutettuna - tarkoitan vääryydellä sitä, että meidät köyhät laitettiin seinää vasten jälleen kerran, ja alistettiin valaisemaan koko maailmalle, muutenkin jo alisteista asemaamme, mikä on erittäin vastenmielistä julkisesti kerrottavaa. Ei siis vastenmielistä luettavaa, vaan kerrottavaa, kun itse joutuu kertomaan elämänsä intiimejä tietoja poliitikoille, jotta he käsittäisivät, millaista elämäni on, ja mitä tuhoa sille nyt suunniteltiin poliittisten toimien kanssa. Ajattelemattomasti ja täysin muka tietämättöminä mikä on vallitseva todellisuus ja elämisen ehdot, isolla ihmisjoukolla.

Ilo lopputuloksesta värittyy väistämättä tämän nöyryyttävän kokemuksen kautta. Ja murheen siitä, kun tajuaa, että on tosiaan olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä, että näinkin eletään ja joudutaan elämään...

Hyvä silti, ja on siis tärkeää, että jaksetaan elämäämme täällä toistenkin tietoisuuteen revitellä edelleen, jotta tämänkaltaiset älyttömyydet jatkossakin vältettäisi.

Lisään vielä, että Leena Pertun rohkeutta ja epäitsekkyyttä, kun laittoi itensä ensimmäisenä tähän peliin - ei voi kuin ihailla. Suuri kiitos hänelle, ajatuksesta ja teosta. Jos turhan kärsimyksen ja kauhun lieveneminen olisi mittari, jolla tällaisen teon arvokkuutta mitattaisi, lukemat nousisivat korkealle.