Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Kommentoitu viesti

Vieras
Vieras

#81 Re: Linkki

11.09.2010 19:22

#79: Vieras - Linkki 

Sukupuoli-indentiteetin kohdalla tutkimuksien tulokset ovat hyvin selkeät. Missään tutkimuksessa ei ole todettu homoseksuaalisten vanhempien lapsilla poikkeavuutta. Lapset ja aikuiset pitivät itseään tyttöinä tai poikina, naisina tai miehinä biologisen sukupuolensa mukaisesti (Kirkpatrick et al., 1981; Golombok et al., 1983; Green, 1978; Green et al., 1986; Golombok et al., 1997).

Hieman toivoisin kritiikkiä näitä tutkimuksia kohtaan. Kaikki tutkimukset eivät ole aivan sitä, mitä niissä annetaan ymmärtää. Myös tutkimuksen "tilaajan" kohdalla kannattaa olla kriittinen. Alempana näet kansainvälisentiedemaailman kritiikkia vastaavaan tutkimukseen.

"The analysts concluded that each study was seriously flawed in one or more of the following respects: (1) unclear hypotheses and research designs; (2) missing or inadequate comparison groups; (3) self-constructed, unreliable, and invalid measurements; (4) non-random samples, including participants who recruit other participants; (5) samples too small to yield meaningful results; or (6) missing or inadequate statistical analysis (Lerner and Nagai, "No Basis: What the Studies Don't Tell Us About Same-Sex Parenting" ( Marriage Law Project, 2000)). Other critics suggest that study results are affected by the researchers' ideological bias in favor of equal rights for gay men and lesbians (Wardle, "The Potential Impact of Homosexual Parenting on Children," University of Illinois Law Review 1997: 833-919)."

On olemassa myös vastaavia tutkimuksia, missä tulokset ovat melkola

illa päinvastaisia kuin tuossa mihin viittaat.  

Itse olen sen verran "vanhanaikainen", että pyrin monessa asiassa luottamaan maalaisjärkeen vaikka "viisaat" muuta välillä puhuvat. Setäni aikoinaan sanoi, että kannattaa käydä kouluja, että ei usko ihan kaikkea mitä "viisaat" puhuu. Minulle se maalaisjärki sanoo, että homoliitossa lapselta puuttuu normaali äiti-lapsi suhde ja lesboliitossa isä-lapsi suhde. Onko tämä normaali perheen malli? Ennen kuin sanot, että on yksinhuoltajavanhempia, muistutan että he eivät mene itsekseen naimisiinkaan.

Tarkoitukseni ei ole "snoppailla" näillä asioilla, vaan itselleni ydinkysymys kristillisessä avioliitossa on Jumalan sana eli Raamattu. Siellä asia on yksiselitteisen selvästi sanottu olevan Jumalan mielen vastaista. Tämän takia minulle tämä asia ei ole mielipidekysymys, vaan Jumalan ilmoitus kuten Raamattu muutenkin. En todellakaan tiedä Jumalan ajatuksia asioissa, mutta se ei ole minun tehtävänikään, vaan ainoastaan Hänen mielensä mukaisesti.

 

Vastaukset

Vieras
Vieras

#82 Re: Re: Linkki

2010-09-11 19:31:22

#81: Vieras - Re: Linkki Tarkoitukseni ei ole "snoppailla" näillä asioilla, vaan itselleni ydinkysymys kristillisessä avioliitossa on Jumalan sana eli Raamattu. Siellä asia on yksiselitteisen selvästi sanottu olevan Jumalan mielen vastaista. Tämän takia minulle tämä asia ei ole mielipidekysymys, vaan Jumalan ilmoitus kuten Raamattu muutenkin. En todellakaan tiedä Jumalan ajatuksia asioissa, mutta se ei ole minun tehtävänikään, vaan ainoastaan Hänen mielensä mukaisesti.

Sen verran tarkennan, jotta tekstiäni ei tulkita väärin, että Raamatun kielteisellä kannalla tarkoitan homosuhteita ja liittoja

Vieras
Vieras

#83 Ei voi olla totta

2010-09-11 19:38:45

Alempana näet kansainvälisentiedemaailman kritiikkia vastaavaan tutkimukseen.

 Kansainvälisen tiedemaailman :D?

Marriage Law Project: The Marriage Law Project (MLP) is a public interest legal aid organization founded in 1996. On its web page it claims "to reaffirm marriage as the union of one man and one woman." Its offices are located in the Columbus School of Law at The Catholic University of America in Washington, D.C.

Ja tämäkö on se joka tarjoaa puolueetonta tietoa :D? Kyllä minä nyt toivoisin sinulta myös HIEMAN kritiikkiä lähteitäsi kohtaan.

Vieras
Vieras

#85 Niin

2010-09-11 20:08:37

Siellä asia on yksiselitteisen selvästi sanottu olevan Jumalan mielen vastaista. Tämän takia minulle tämä asia ei ole mielipidekysymys, vaan Jumalan ilmoitus kuten Raamattu muutenkin.

Sinulla on täysi vapaus uskoa näin ja noudattaa näitä ajatuksia elämässäsi. Sitten rupeaa menemään pieleen, kun yrität toimia yhteiskunnallisesti niin, että homoilta ja lesboilta evätään heille täysivaltaisina Suomen kansalaisina kuuluvat yhtäläiset oikeudet, esimerkiksi nyt vaikka avioliittoon maistraatin vihkimänä, mistä tässä sukupuolineutraalissa avioliitossa on kyse.