Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Kommentoitu viesti

Mikael Laine
Salo

#272 Re: sori nyt vaan mut..

24.09.2010 12:28

#6: Sivula - sori nyt vaan mut..

Tässä on kysymys avioliiton määritelmän _säilyttämisestä_, ei kenenkään toisen ihmisen tekojen tuomitsemisesta, tai estämisestä.

Minä olen avioliitossa, ja tahdon että se sana kertoo minusta jotain. Kysymys on terminologiasta: miksei homoille riitä omat terminsä, vaan heidän pitää ängetä väkisin jonkin historiallisesti vakiintuneen käsitteen piiriin?

Kysymyksesi on kuin kysyisi miksei lentokoneita voi kutsua laivoiksi, kun niitäkin kerran käytetään liikkumiseen...

Vastaukset

Vieras

#273 Re: Re: sori nyt vaan mut..

2010-09-24 12:38:29

Kysymyksesi on kuin kysyisi miksei lentokoneita voi kutsua laivoiksi, kun niitäkin kerran käytetään liikkumiseen.. 

 Tämmöset vertaukset on yhtä tyhjän kanssa, voihan näitä keksiä jos huvittaa.

Lähemmäs totuutta osuus tämä vertaus: jos naiset saa äänioikeuden, se ei ole meille miehille enää sama äänioikeus! Raamatussakin sanotaan, että nainen vaietkoon seurakunnassa ja kysyköön mieheltä kotona jos on asiaa. Niin että kun me miehet keksittiin tämä äänioikeus ensin ja tämä on meillä perinteenä, annetaan teidän naisten äänioikeudelle toinen nimi, että varmasti tulee selväksi että se on sellanen "äänioikeus".

Vieras

#275 Re: Re: sori nyt vaan mut..

2010-09-24 13:30:51

Minä olen avioliitossa, ja tahdon että se sana kertoo minusta jotain. 

 No mitä se kertoo sinusta? Että et ole homo? Miksi tämän viestin esiintuominen on niin tärkeää? Ja oikeassa elämässä se että sanot olevasi avioliitossa ei kerro sinusta yhtään mitään sellaista, mikä muuttuisi jos jossain kourallinen homoja solmisi avioliiton. Sinun elämääsi sukupuolineutraali avioliitto ei siis tuo mitään muutosta, vaikka sellainen lakiin tulisikin. Mutta silti sinun omassa päässäsi oleva ajatusrakennelma jolla ei ole mitään käytännön merkitystä, on niin tärkeä, että sillä voidaan oikeuttaa selvä yhteiskunnallinen syrjintä? Myös kirkon ulkopuolella ja sellaisilla ihmisillä, jotka eivät ajattele asioista samalla lailla kuin sinä?