Mopot 60km/h

Kommentoitu viesti

Juhani Mäki
Ilmajoki

#67

27.03.2007 19:36

Petteri Wahlroos voi painua ajelemaan sillä Volvolla (lue: homoraudalla). Kuten edellä on useasti mainittu, on kaikki nykyiset isopyöräiset ja skootterit valmistettu suoraan kevarin runkoon kevarin koneella mutta pienemmällä pytyllä (50 cc). Omistan Aprilia RS:n ja pari kertaa ollaan se kaverin kanssa purettu ja verrattu runkoa kevarin purettuun runkoon. Prikulleen sama. Sama lienee myös Yamaha DT:n kanssa. Lisäksi omistan tappiviri PV:n jossa kiinni viilattu 80 cc Malossi, 28 Mikuni, Ginelli, hiilikuituiset teholäpät, Power filsu ja 17/35 välit. lisäksi kaikkia ylimääräisiä pikkuhiluja ja huiput 140. runkoa ei oo vahvistettu mutta kestää mukisematta huiput. kerran oli 250 cc kotarin konekkin kiinni mutta koskaan ei pystytty huippuja testaamaan kun ei suora riittänyt. mutta kestipä runko silloinkin. ja runko vm. 83. että revippä siitä.

Vastaukset

Vieras

#534 Re:

2010-07-07 12:14:54

#67: Juhani Mäki -

Ootko ihan tosissas et RS on sama runko :). Kuka vaan voi mennä nettimotoon ja verrata siitä vaikka silmämääräsesti runkoja, eipä taida olla sama. On se varmaa suurinpiirtein sama mut 125 runko on vahvistettu tosi paljon sisäpuolelta. ja siinä legendaarisessa minarellin am6 ei todellakaan ole mikään kevarin alakerta(koskee myös piaggion konetta). tää on tätä mopopoikien uhoomista. Noin mäkin ittelleni uskottelin ku olin mopo iässä. Nyt kun on tässä ollu muutama piikkinen crossi ja omistan 125 RS ja availlu konetta kaikista paljonkin nii eipä ole kyllä mitään samaa 125RS alakerrassa ja mun ex deettarin alakerrassa. esim toi mun RS on TT eli rave ja tehari ja 34mm kaasari eli tehoja se n. 30hp. ex deettariin kokeilin 80cc tarvike pyttyä nii ai saatana oli alakerta kovilla vaikka tehoo oli maksimissaan 13hp. Että kyllä ne teidän mopot on mopoja ja kevarit on sit eri kategoria älkää sekottako niitä vaikka mieli tekis uskotella et ajan kuristetulla kevarilla :). Oon samaa mieltä teidän kanssa siitä et toi 45 on aivan liian alhanen nykyaikasille laatuvalmisteisille mopoille. Olis turvallisempaakin liikenteen kannalta varmaan jos mopot sais mennä esim 65. Mutta toi taas ei onnistu nyky mopotutkinnolla. Ite viime kesänä kun sen tein en ollu varmaa lukenu yhtää. kävin tekee kokeen ja sen jälkee vasta lukasin et miten ne säännöt menee.  Mopokorttiin pitäis olla ainakin muutama teoria koulussa, ja edes joku 1 ajotunti käsittelyjä ja toinen taajama ajoo. Ei tulis kalliiks ja säästytäis useilta henkilövahingoilta. Ja jos noi ajotunnit sais vielä pois A1 tai B kortin suorittamisesta niin ei varmaa ketään haittais tollane.