KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kommentoitu viesti

katastrofiapu
Vieras

#4 Keräysrahat

05.12.2010 22:45

Itse joka vuonna lahjoittaneena haluaisin tietää, mitä näille rahoille (joita myös kissataloon) on kerätty?

Yhdistys on toiminut kymmenien vuosien ajan, kissoja nettisivujen mukaan n. 300 viime vuonna. Mikä on yhdistyksen rahatilanne jos näin täytyy karsia, ja mihin ovat varat huvenneet? Voisiko joka hallituksen vastaava tähän vastata, tai yleensä ottaa kantaa tähän asiaan, pitääkö paikkaansa?

Kissat joita ei voida villiyden vuoksi pitää, niille ei ole sijaispaikkaa tai hoitajaa, pitäisi ehdottomasti päästää pois kärsimästä. Järjestäen KKykin sivuilta ja blogeista saa lukea, kuinka sairata nämä kissat ovat olleet.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#75 Re: Keräysrahat

2010-12-08 12:14:24

#4: katastrofiapu - Keräysrahat 

Kaikki rahat käytetään kissoihin. Itsekin olen ollut keräämässä pakkasessa vuodesta toiseen. Joka sentti on viety pankkiin lyhentämättömänä. Itse olen maksanut bussimaksuni mennen tullen. Kaikki tarjoilut kokousten yhteydessä olen myös kustantanut omistani ja kissojen kulut on maksettu kuittia vastaan ensikodeille. Talotilille on kertynyt muutama tuhat euroa ja ne ovat pankissa tulevaisuutta silmällä pitäen. Niillä ei kuitenkaan vielä pystytä hankkimaan kissataloa. Yhdistyksen pyörittämiseen kuluu paljon rahaa eli lähinnä kissojen ruoat, hiekat, lääkkeet ja eläinlääkärikulut. Puhelut ja bensat maksamme itse muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Tilintarkastajamme on sanonut, että ei ole nähnyt näin hyvin hoidettua yhdistystä aikaisemmin 40-vuotisen uransa aikana. Nyt yhdistykseen on vain pesiytynyt jokin oppositioporukka, joka yrittää repiä alas yhdistystä ja levittää väärää tietoa. Yhdistyksen tarkoituksena ei todellakaan ole jättää kissoja pakkaseen kuolemaan. Tarkoituksena on vain rajoittaa villikissalaumojen siirtäminen ensikoteihimme, ihmisten yksityisasuntoihin tautivaaran vuoksi, koska yksi ihminen loukutti näitä epämääräisissä oloissa olleita kissoja ja toimitti ne ensikodeillemme, jolloin kissarutto levisi 8 ensikotiin. Siitä saiamme nuhteet huonosta toiminnasta alan erikoiseläinlääkäriltä Tuhatjalasta.  Samoin levisi rutto myöskin vuokraamaamme kissatilaan, jonka hankimme kokeilumielessä nähdäksemme, kuinka se toimisi. Jouduimme sulkemaan paikan ruton vuoksi. Olemme pyytäneet läänineläinlääkäriä selvittämään, onko meillä edes oikeutta ottaa näitä villikissalaumoja. Kaikki yksittäisiset kissat, joista meille tulee ilmoitus, otamme talteen, olivatpa sitten arempia tai kesympiä, ihan siihen malliin, mitä olemme tehneet perustamisesta alkaen.  Kiitos saamastamme taloudellisesta tuesta keräystemme aikana. Toivomme lisää kerääjiä, mutta harva sinne tulee palelemaan pakkaseen. 

Vieras
Vieras

#118 Re: Keräysrahat

2010-12-08 20:44:37

#4: katastrofiapu - Keräysrahat 

Missään tapauksessa keräysvarat eivät pelkästään sanele mitä kukin ensikoti pystyy ottamaan kissoja hoitoonsa. Yhdistys ei päätä montako kissaa joku yksityinen henkilö voi ottaa kotiinsa villiintyneitä kissoja. Ei ole tarkoitus elättää kenenkään hattuhyllyllä villiintyneitä kissoja. Tästä nyt on nimenomaan kysymys. Sekä yksikseen eläneiden kissojen sairauksien levittämisestä muihin kissoihin. Yhdistyksen tehtävä ei todellakaan ole myöskään jonkun yksityisen koiria, sekä kissoja ruokkia varoillaan. NIINKUIN ON YRITETTY.

Nimenomaan villiintyneet kissat pitää laittaa kunnallisiin hoitopaikkoihin. he saavat joka päivältä maksun eläinten hoidosta.

Tämä on nyt poikinut yhdistykseen valitettavan ilmiön. Nyt yhdistys ei kykene ottamaan löytöeläin paikoista asiallisia kissoja, VAAN NE JOUTUVAT LOPETUKSEEN. TILALLE HALUTTAISIIN MONEN KUUKAUDEN KESYTTELYÄ VAATIVIA KISSOJA.

Eiköhän tässä mennä jo pahasti pieleen? Järki käteen. Yhdistys toimii vapaaehtoisten tekijöiden ehdoilla. Montako he ottavat hoitoonsa.Näistä parjaajista nyt on muutakin sanomista. Hoitakoot ne kuitenkin muut tahot.