KKY ei saa jättää kissoja pakkaseen

Kommentoitu viesti

Mira Tolvanen
Vieras

#14 Kissojen puolesta

06.12.2010 11:49

Olen toiminut kissojen ensikotina. Kirjoitin edellisenä kesänä ensikotien puolesta jutun aamulehteen. Toin esille ensikotien ongelmia. KKYn toimintaa ei valvo mikään instanssi, joten ensikotien toimintakin voi välillä olla villiä. Ensikotien pitäminen on toki yhdistykselle edullisin vaihtoehto, vaikka se rasittaa ensikodin kukkaroa melkoisesti. Tapetit, patjat, sähkölaitteet joutuvat koetukselle. Näistä ensikoti ei saa mitään korvausta. Yhdistys pesee kätensä vastuusta. Ensikotina voi toimia ihminen jonka hoivissa jopa kuolee yksilöitä puutteellisen hoidon takia. Kerrostalossa ensikoti voi aiheuttaa melkoista ympäristöhaittaa haisemalla koko rapussa. Tällainen toiminta ei ole eduksi yhdistykselle. Ensikoteja tulisi kouluttaa tehtävään ja ihmisten valmius kissojen hoitamiseen pitäisi jollain tavoin varmistaa!!!! Osaavia ja kokeneita ensikoteja on vaikea saada. Kissatalossa taas voisi toimia asiantunteva henkilökunta joka takaisi kissoille parasta mahdollista hoitoa.

Kirjoitettuani jutun lehteen minua ei enää hyväksytty viralliseksi ensikodiksi yhdistykseen. Hallituksen puheenjohtaja ei hyväksy toimintaani, koska olen tuonut mielipiteeni julkisesti esille toivoen ensikodeille parempaa tukea. Ensikodit tekevät suuren työn, mutta sitä ei arvosteta.

KOska ensikodeista on pula toimin edelleen ensikotina vaikka en olekaan saanut hallituksen siunausta asiasta. Meitä on yhdistyksessä kissojen etuja ajavia ihmisiä pieni joukko ja yritämme pelastaa muitakin kuin kotikissoja.

Kissojen kesyttäminen voi joskus viedä jopa puoli vuotta. Tämä tulee yhdistykselle tietenkin kalliiksi, mutta itselleni se on hyvin palkitsevaa kun onnistuu haastavassa tehtävässä. Mitä lyhyemmän ajan kissa on yhdistyksellä sitä halvemmaksi kisu tulee.

Yhdistyksen rahastonhoitajalle maksetaan tuhansia euroja palkkaa vuodessa.
Yhdistyksen puheenjohtaja ei ole ollut innostunut kissatalon perustamisesta.
Rahaa yhdistyksen tilillä on satoja tuhansia.

Rakkaat ihmiset liittykää yhdistykseen ja tulkaa sankoin joukoin maaliskuussa äänestämään uutta hallitusta!!!!!

Yhdistyksen tulee voida uusiutua ja enemminkin laajentaa toimintaansa kuin supistaa sitä!!!

Kissojen puolesta,

Vastaukset

Vieras
Vieras

#225 Re: Kissojen puolesta

2010-12-10 15:02:38

#14: Mira Tolvanen - Kissojen puolesta 

Mira Tolvanen oli yhdistyksen ensikoti, kunnes sanoutui itse irti tehtävästä 1.9.2009. Parin kuukauden päästä 1.11.2009 hän oli tulossa jo uudelleen ensikodiksi. Luottamus oli kuitenkin mennyt, joten hallitus päätti, että ei hyväksy uudelleen mukaantuloa. Tuskinpa Tolvanen on sen kummempi kissojen etujen ajaja kuin moni muu. Tuskin tämä yhdistys olisi toiminut vireästi vuodesta 1979, jos se olisi ollut kiinni pelkästään Tolvasesta. Hän oli myös allekirjoittanut hoitopaikkasopimuksen, jossa selvästi kerrotaan, mitä yhdistys edellyttää ensikodilta ja mitä yhdistys puolestaan korvaa ja mitä ei. Siinä ei luvata missään vaiheessa korvata asunnolle ja irtaimistolle tuotettuja vahinkoja, mikä on syytä ottaa huomioon, kun sopimuksen allekirjoittaa. Niistä on turha esittää vaatimuksia jälkeenpäin yhdistykselle.  

oppinut eläimistä paljon
Vieras

#361 Re: Kissojen puolesta

2010-12-15 00:47:24

 

 Eläimistä pitävänä kahden kissan omistajana olen sitä mieltä,että nyt on aika ottaa valta pois näiltä vuosikymmenestä toiseen hallitsevalta yhdistyshallitukselta.Järjestäytykäämme ja olkaamme yhtä tässä asiassa.Ihminen kun saa valtaa ja kun sitä on niin varsinkin eläimiin on hyvä kohdistaa vallan käyttöä ja näin viattomat eläimet joutuu kärsimään.

Jäsen maksujen kautta rahaa on jatkamiseen täysillä,mutta kun ei ole enää kykyjä eikä haluja niin tässä on lopputulos.