Eläinrääkkääjille Kovemmat tuomiot

Kommentoitu viesti

hulluja kaikki
Vieras

#78 Re: Rääkkäjät

01.01.2011 16:40

#35: Tuija jalkanen - Rääkkäjät 

siis vertaatko ihan tosissaan eläinrääkkäjiä pedofiilihin??? kyllä tuntuu suht monella täällä olevan arvot hukassa tai muuten vääristyneet! itse omistan monia eläimiä ja hoidan niitä paremmin kuin hyvin mutta silti muistan että he ovat ELÄIMIÄ ja AINA ihmiseen verrattaessa alempana!!!

eli ei tarvitsisi sekuntiakaan miettiä kumman pelastaisin tulipalosta; ihmisen vai eläimen!!

monet ihmiset ovat uhanneet TAPPAA nämä eläin rääkkääjät tkonsa takia, kyllähänse kuitenkin niin on että ihmishenki on arvokkaampi kuin eläimen, vaikka ihminen mitä tekisi!!!! pitäkää tämä mielessä!!!

Vastaukset

Vieras
Vieras

#85 Re: Re: Rääkkäjät

2011-01-01 18:16:26

#78: hulluja kaikki - Re: Rääkkäjät 

Yliopisto tason ihmisenä tiedän ihmisen ja eläimen eroavaisuudet. Tämä tulipalo tilanne on klassikko johon voi vastata monella tapaa. Mie ottasin selvää mikä eläin missä tilanteessa (vapaa/kytketty) missä huoneessa ja mitkä poistumis mahdollisuudet. Sama tietysti ihmiselle. Jos kyseesä esim kissa niin se osaa jo vaistojensa varassa poistua paikalta, tämän tekee myös koira, jos niillä on vapaa liikkuvuus. Jyrsijät ja linnut jotka elää häkeissä ovat sen verran kevyitä että ne pystyy roudaamaan ulos. Akvaariot painaa n100kg ylöspäin, joten jokainen voi siitä jo päätellä kannattaako sitä ruveta roudaamaan. Ihmisistä jos kyseessä lapsi niin sen saa kannettua (perusterve) ulos jyrsijä/lintu häkki kainalossa. Jos kyseessä aikuinen liikunta rajoitteinen ihminen häkki eläin saa jäädä. Liikunta rajotteinen vanhus on todennäköisesti jo kuollut. Aikuinen perusterve ihminen pystyy myös luovimaan itsensä ulos ko tilanteesta.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

2011-01-01 19:04:11


Vieras
Vieras

#94 Re: Re: Rääkkäjät

2011-01-01 19:05:57

#78: hulluja kaikki - Re: Rääkkäjät 

Mä pistän samaan kastiin pedofiilit, raiskaajat ja eläinrääkkääjät. Kaikissa tapauksissa on kyse heikomman pahoinpitelystä.

Vieras
Vieras

#96 Re: Re: Rääkkäjät

2011-01-01 20:35:41

#78: hulluja kaikki - Re: Rääkkäjät 

En nyt lähe keskustelemaan sun kanssa siitä mikä on kenenkin elämän arvo, haluun vaan että kun nyt vähän näyttäis siltä että nostat automaattisesti ihmisen kaiken yläpuolelle, että pitäisit mielessä sen kuka se pahin peto kaikista on.

Kerta me ihmisinä ollaan kaikkein fiksuimpia ja kyvykkäimpiä kaikista nisäkkäistä, ja kyetään loogiseen ajatteluun ja ollaan niin empaattisia, ja näin ollen niin kovin arvokkaita ja ylempiarvoisia kaikkeen muuhun elämään nähden niin mun mielestä on aika häpeällistä että me myös ollaan ainoita jotka tappaa ja käyttää silmitöntä väkivaltaa ihan muuten vaan, koska "koira söi kaukosäätimen" jne jne. En mä oo koskaan nähnyt ilvestä hakkaamassa ihmistä paistinpannulla.... Tai hirveä heittelemässä ihmisiä alas parvekkeelta jne jne.

En ole kenenkään tappamisen kannalla, pistää vaan miettimään et kuinka päästään vialla ja kuinka hillittömän julma, ja väkivaltanen ihminen saa olla, ja edelleen säilyttää sen asemansa ylempiarvosena, kun koiralta riittää yks purasu ni se on elinkelvoton. Kukaan muu kun ihminen itse ei ole nostanut meitä tälle jalustalle, ja moni tuntuu tulkitsevan sen niin ettei niiden tarvi kunnioittaa muuta elmää.

Kuten jo sanoin, en kiistele siitä kumpi tulee tulipalosta pelastaa, mut kannattaa ehkä (kaikkien) miettiä et millä perustein me ollaan niin kovin paljon arvokkaampia, ansaittua se ei ainakaan ole.