Aseiden täyskielto toteutettava

Kommentoitu viesti

John Pistoolinperä
Vieras

#38

02.01.2011 12:01

Kyllähän on huvittavaa tekstiä paikoin ja valillä liikutaan jo hämärän rajamailla. Ensinnäkin Suomessa aseiden kantaminen takin alla tai "povarissa" on kielettyä.Jos siihen on alettu, syyllistyy henkilö jo rikokseen. Toiseksi Harrin alustustekstissä puhutaan melko monissa kohdin automaattiaseita.Kannattaisi itse mennä kokeilemaan saatko sarjatulirynnäkkökiväärin kun vain käyt jättämässä hakemuksen.Tälläisiä aseita ei taida LAILLISESTI paljoa olla Suomenmaassa.Kyllähän toisten kuolema on surullista ja harmiteltavaa jos siihen liittyy harrastajan varastettu ase.Koko tekstissä näkyy hyvin kirjoittajen kuva tästä asiasta mutta tekstin lopussa oleva vaatimus "joilla voi ampua luoteja tai hauleja tai vastaavia ammuksia yli yhden joulen teholla" on kyllä huvittavin peruste jonka olen nähnyt. Yli YKSI joule.Mistäköhän sellaisen energian saa aikaan.Oletetaan että minulla on kivi joka painaa noin kilon ja saan heilautettua sitä nopeudella 5 m/s.Tässä tapauksessa kivellä on jo yli KYMMENEN joulen (10 J) liike-energia. Vastaavasti hiemankin paremman kuula-aseen iskuenergia on jo Joulen paikkeilla, ja jo alle kahdella sadalla eurolla saa jo kaksi joulea. Alankin siis miettimään mikä tässä "vaatimuksessa" on järkevää. Ilmeisesti se on ihmismielen ahdistuneisuuden purkauskanava, jolla Harri yrittää lieventää stressiää.

Vastaukset


Vieras

#40 Re:

2012-05-27 20:32:16

#38: John Pistoolinperä -

naurettava aihe,ja se on totta ettei aseet ihmistä tapa vaan se tappaja on siellä perän takana!!!!!!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

2012-05-27 20:32:46