Yksikin lapsimurha on liikaa

Kommentoitu viesti

Itsekkin Äiti

#370 :'(

02.09.2012 22:49

Mun mielest täs on ikävint se et tarvittiin viattoman tytön kuolema ennen kun joku "isompi taho" tajuaa et myös tässäkin maassa on vikaa... Lapsia on meinaan pahoinpidelty ennenkin, joskus aikoinaan jopa laillisesti, kun laki muuttui niin en usko että lasten fyysinen kuritus olis loppunut, siitä vaan tehty "seinien sisällä pysyvää".. Ja jotenkin myös en usko että tuon adressin kirjottaminen muuttaa yhtään mitään, valitettavasti... Itse en hyväksy lasten fyysistä kuritusta enkä todellakaan ymmärrä tollast älytöntä hakkaamista /pieksimistä edes aikuisia kohtaan, saatikka sitten puolustuskyvytöntä lasta kohtaan.. Täs ei taida auttaa muu kun se et nämä ministerit ym isot tyypit tulis alas maanpinnal kattoo elämää meidän tavisten joukkoon. Ja jonkun näköst rajaa tähän kaikkeen, esim adoption suhteen järkyt syynit ja tutkimukset mut kuka tahansa pölö saa siittää ja synnyttää.. :'(

Vastaukset

itsekkinäiti

#373 Re: :'(

2012-09-02 23:47:15

#370: Itsekkin Äiti - :'(

täysin samaa mieltä. miksi aina pitää sattua ennenkuin mietitään?!

lasten kanssa tulee vallan hyvin toimeen ilman fyysistä kuritusta, enkä fyysistä kuritusta kannata. toivon vain että tämä tapaus ei nyt sitten tuo mukanaan myös sitä että ammutaan yli kuritus asioissa täysin. sillä nyky laki on jo täysin älytön ja meistä jokainen on vain ihminen. meillä jokaisella on omat väsyneet päivät ja lapsilla uhmat sekä rajojen kokeilut, tilanteet myöskin vaihtelee kuten meidän ihmisten luonteet. pelkäänkin että jutut oikeudessa ja poliisilla tulee lisääntymään rutkasti, aiheelliset mutta myös turhat. kiusana ja turhat ilmoitukset tuhoaa perhettä ja rasittaa niin lapsia kuin aikuisia valtavasti. itse kannatan koko lain ja sääntöjen ja suositusten uudelleen tarkastamista. sillä nyt kaikki tapahtuu piilossa ja se henkinen väkivalta on yhtä pahaa kuin fyysinen. avoimempi lasten kasvatus kulttuuri voisi osittain myös helpottaa asiattomien tapausten esille tuloa.

toinen asia mikä itselläni on tullut etteen on joka puolella esiin tuleva väkivalta. tv, lehdet, pelit, uutiset, tietokoneet ovat pullollaa aseita, rikos sarjoja, murhien selvittelyä. me ihmiset ihannoidaan väkivaltaa ei todellisissa asioissa, miksi? itse kieltäysyn katsomasta mitään väkivaltaa viittaavaa, sillä en halua väkivaltaa omaan elämääni. haluan olla esimerkkinä omille lapsilleni, sillä olen huomannut että jos he kavereiden kanssa katsoo tai pelaa mitään väkivaltaan tai aseisiin liittyvää (ilman lupaa) muuttuu käytös todella rajusti, välinpitämättömäksi. nämä kaikki sarjat, pelit, elokuvat pyörivät alitajunnassamme. jos ihminen ei ole täysin terve ja tykkää viellä seurata esim. väkivaltaisia elokuvia, on hyvin helposti lopputulos tässä ja sairas ihminen ei näe edes väärää toiminnassaan. siksi suosittelen että jokainen kantaa kortensa kekoon ja miettii miten itse voi lähteä muuttamaan tätä maailmaa parempaan päin. sen siaan että ollaan heti soittamassa lastensuojeluun, kerätään se rohkeus ja nostetaan se kissa heti pöydälle aikuisten ja lasten kanssa. tarvittaessa autetaan avun tarvitsiaa ja neuvotaan ja selitetään, sillä usein päästään jo hyvään tulokseen. jos ei se auta, käännytään viranomaisten puoleen. jos oikeasti näkee todella selkeän ja pahan tilanteen, ei pidä miettiä kahta kertaa puutuuko asiaan vai ei.

mutta tässä tapauksessa on käynyt kaikki mahdollinen mitä vain voi. kiusaaja naapurit äidillä, väsynyt äiti, epä pätevät viran omaiset, hutiloidut päätökset, liian pitkä odottelu, ei ole kuunneltu ja otettu tosissaa, piittaamattomuus, narsismia, manipulointia, sairaat ihmiset, jne. inhottavaa sanoa, mutta ainakin jotain hyötyäkin on tullut pienen ihanan tytön kuolemasta, ihmiset ovat alkaneet puhua ja oikeasti miettiä asioita. se on kuitenkin ensinmäinen askel kohti parempaa.

mutta silti mielestäni asiat pitää selvittää ja syylliset vastuuseen. äidin naapurit perättömistä/asiattomista ilmoituksista, lastensuojelu ja muut viranomaiset virka virheistä, koulu piittaamattomuudesta. sen jälkeen kunnon pohdinta miten lapsia suojellaan ja mikä on oikeasti hyvä keino saada asiat toimimaan. mitkä on todelliset seuraukset ja kuinka erotetaan pahat asiat ihmisistä perheitä stressaamatta. mihin vedetään rajat!