Turvetuotantoa/turvepeltojen raivaamista ei saa lopettaa

Kommentoitu viesti

Luonnnon ja suomiruuan puolesta

#35 Re: Re:

30.10.2012 06:25

#9: Turvemaamies - Re:

Heikosti on sinulla tietämystä väitteissäsi. Maaseudun miehet ja naiset ovat turvetta vastaan. kaikin puolin kestävämpiä vaihtoehtoja turpeelle löytyy, mutta osa ei näytä tätä tajuavan. Jokainen alkutuottaja, joka itkee turpeen perään, heikentää kotimaisen ruuantuotannon uskottavuutta laajan yleisön silmissä. Kyllä kuluttaja ostaa sitten rainbowxtratuontipirkkaa jotta kotimaista luontoa ei tärvellä. Suomalaisten kielitaidottomuus ja nurkkakuntaisuus altistaa suomalaiset pääomaintressipiirien propagandlalle, suomipojat ja tytöt ovat näillä mielipiteillä kaukana kuluttajien toiveista. MTK:n junttilalandiassa ei voi tulevaisuutta katsella kovin optimistisesti.

Vastaukset

Turvemaamies

#37 Re: Re: Re:

2012-10-30 08:39:32

#35: Luonnnon ja suomiruuan puolesta - Re: Re:

Jaa, maaseudun asukkaat vastustaa?? Omasta lupahakemuksesta valitti kyllä luonnonsuojeluliitto ( kuten kaikista luvista) ja kesämökkiasukas joen varresta, joka asuu kaupungissa. Kirjoittaja ei taatusti itse ole maaseudulla asuva! Tätä juuri nämä ns paremmat ihmiset haluavat, pannaan maaseudun väki riitelemään keskenään, ettei vaan joukkovoima kasva liian suureksi.

Suomalaiset voivat olla ylpeitä omista luonnonvaroistaan joita osataan järkevästi hyödyntää. Kuka tuottaa kansantaloudelle enemmän, kännykänmyyjä Gigantissa? Metsuri? Maanviljelijä? Turvetuottaja? Kaivosmies?

Kyllä se on omavaraisuus, jalostus ja vienti, jotka tätä maata pyörittävät. Palveluammatit ja virkamiehet eivät tuota kansantalouteen yhtään mitään ( joskus haittaa )

Se on aina ollut niin, ja tulevaisuudessa myös, kenellä on raaka-ainevaroja ( energia,ruoka,malmit yms) se on vahvoilla ennemmin tai myöhemmin. Suomesta on kyllä myyty pilkkahintaan energia-,kaivos-, yms yhtiöitä ulkomaisille omistajille ja ne kuppaavat sitten hinnan takaisin suomesta muutamassa vuodessa. Tämä hölmöläisten kauppahomma saa jo loppua.

Nyky sukupolvi osaa kyllä kieliä, kaupankäynnissä ja politiikassa on vielä opittavaa ruotsalaisilta

Turvemaamies

#39 Re: Re: Re:

2012-10-30 09:19:28

#35: Luonnnon ja suomiruuan puolesta - Re: Re:

Kuiviketurvetta ei ainakaan täälläpäin vastusteta! Kysyntää olisi vaikka kuinka paljon. Mutta sadekesän takia ei ole, ja kohta ei muutenkaan, kun uusille soille ei saa lupia. Turve on paras kuivike eläimille, monessa tutkimuksessa todettu. Ruralia-instituutin mukaan maataloudessa käytetty kuiviketurve vähentää vesistökuormitusta enemmän kuin koko suomen turvetuotannon kuormitus on.

Itse olen käsittänyt että juuri kotimaista lähiruokaa kuluttajat haluavatkin. Käyppä katsomassa vaikka hollanissa, jossa kaalia viljellään 6-8-kaistaisten moottoriteiden risteyksessä, varmaan on puhtaampaa kuin suomalainen?

Itse olen nähnyt suomen, ruotsin, tanskan, viron, latvian, saksan, hollannin,belgian ja espanjan maataloutta.Kyllä on sillä lailla että meillä on kyllä puhtainta tuotantoa!