Kansanäänestys EU-jäsenyydestä

Kommentoitu viesti

umad

#91 hhmmm

30.11.2012 02:02

EUssa olon seuraukset: rahaa syynnetään ahneille maille, jotka eivät kuitenkaan maksa velkojaa, kuten kreikka teki juuri, sinne meni nekin rahat ja KANSA maksaa nekin lopulta, miksi urpilainen ja käteinen ei ite maksa tuota koska sehän oli niiden idea, EI kansan.
Ulkomaalaiset tulevat tänne uskomattomien selityksiensä kanssa, ku täällä se eläminen heille loisille on ilmaista.
Työttömät kituu ja raha vaan vähenee, kun nää "kansan" pissittäjät vain huijaa, ja antaa rahaa, kuin teini-ikäinen tyttö rahan puutteessa avaa jalkasa.
Katainen ja urpinaama vois kerranki joutua työttömiksi, ja elää niillä rahoilla millä muutkin kansalaiset, eikä paistatella oman palkan turvin. Olisi mukava nähdä kansanedustjien kärsiä rahallisesti myös, että selkänahassa tuntuu, kuten monet suomalaiset joutuvat.

Vastaukset

thebear

#99 Re: hhmmm

2012-11-30 13:02:21

#91: umad - hhmmm

umad taitaa olla nimimerkinkin perusteella hieman vihainen. Ymmärrän että vihastuttaa kun mamut vie työpaikan ja naiset. Tarkoitan siis, että jos asian näkee näin.
Tosiasiassa Suomessa näitä yhteiskunna loisia on määrään suhteutettuna yhtä paljon suomalaisia kuin muidenkin maiden kansalaisia. Ja kummalla on paremmat edellytykset saada täällä töitä?
Ja töitä Suomessa kyllä on... Ei välttämättä sitä juuri sinun koulutusta/kiinnostusta vastaavaa, mutta töitä kuitenkin. Uskon, että pitkäaikaisen työttömänä on vaikea lähteä töihin, mutta pääseminen sitä ei ole. Ongelmahan Suomessa on nimenomaan se, ettei täällä ole läheskään kaikille lähellekään koulutusta vastaavaa työtä tarjolla. Mutta töitä kyllä on. Hoitoalalla on huutava pula työntekijöistä, samoin siivousalalla. Mutta kun ei kelpaa. No kouluttaudu sitten johonkin toiseen ammattiin, joka kelpaa ja josta saat töitä. Itse olen rahoitusalalla töissä (en siis oikeissa töissä), eikä todellakaan ollut helppoa saada töitä. Tein raksalla siivoushommia ennen kuin sain tämän paikan, enkä vain jäänyt ns. tuleen makaamaan. Kas kummaa, nykyinen työnantajakin arvosti ja kehui aivan ääneen, että olin mennyt koulutuksestani riippumatta siivoamaan rakennustyömaata.
Milloin sinun hyvinvointisi, työtilanteesi ja sinusta huolehtiminen ulkoistettiin yhteiskunnalle? Miksi se on jonkun muun, kuin sinun itsesi vika, ettet ole töissä? Minua ärsyttää suunnattomasti esimerkiksi facebookissa opiskelukavereideni itku miten Suomen hallitus ei ole hoitanut asioita niin, että minä saisin töitä. Miksi se on hallituksen tehtävä? Yhteiskunta on jo kouluttanut sinut ja rahoittanut opiskeluaikasi, ja vielä itket ettet saa tarpeeksi. Niin kuin pomoni jalkapallotermein joskus sanoi, että pallo on nyt pilkulla, maalivahti kännissä, maalia suurennettu ja kenttä vinossa maalia kohti etkä muka vieläkään saa potkaistua palloa maaliin. Ei, yhteiskunnanhan sekin pitäisi tehdä. Itse jaksat juuri ja juuri juosta tuulettamaan.