Stop eläinsuojeluterrorismille.

Kommentoitu viesti

Hesalaistunut maalaistyttö
Vieras

#131 Siitä eurooppalaisesta ruuasta

26.01.2011 21:37

Ensinnäkin minua hirvittää tuo sävy, jolla tämän sivun keskustelua käydään. Ihan niin kuin kaikki maanviljelijät olisivat suuria roistoja. Eivät ole, eivätkä kaikki myöskään kohtele eläimiä huonosti.

Itse olen monta kertaa miettinyt, että mitenkähän sen eurooppalaisen ruuan saanti varmistettaisiin kaikissa olosuhteissa. Miten kaikissa olosuhteissa ruuan kuljetus Euroopasta voidaan taata? Kun tulivuori purkautui ja syyti tuhkaa ilmaan, lentokoneet eivät lentäneet. Entä jos jossain maassa tulee joku luonnonkatastrofi, joka tuhoaa suuren osan viljelmistä. Tuskin se maa on kiinnostunut siitä, että Suomi saa ruokaa. Varmaankin turvaavat ensin oman maan ruuan saannin. Mitenkähän meidän kävisi, jos tosiaan lopettaisimme koko maatalouden harjoittamisen Suomesta? Veikkaisin, että huonosti. Jos eurooppalainen ruokahuolto ei pelaisikaan emekä itse enää osaisi viljellä maata ja kasvattaa karjaa. Ei kai me viisaat ihmiset sentään niin hölmöjä olla, että tosissamme kannattaisimme maatalouden alasajoa. Minusta on sittenkin parempi sekä ostaa eurooppalaista ruokaa - sitä, mikä ei esim. Suomessa kasva - että viljellä viljaa ja kasvattaa karjaa myös Suomessa? Sanovat ympäristöasiantuntijat, että lähiruoka on ympäristöystävällisempääkin. Muistetaan tämäkin asia valinnoissamme. Niin, ja mistä tiedämme, että ulkomailla kohdellaan eläimiä paremmin, kuin meillä?

En ihan pysty allekirjoittamaan sitäkään, että maataloustuet olisivat se suurin verovarojen väärinkäyttö, jos sitä nyt ylipäätään voi väärinkäytöksi nimetä.

Itse kannatan asiallista eläinsuojelua. Sitä tarvitaan ja sillä saadaan eläinten olosuhteita parannettua silloin, kun asiat eivät ole kunnossa. Mutta kannatan myös suomalaista maataloutta. Sitä tarvitaan myös ehdottomasti. Kaikenlaista anarkiaa vastustan, myös sitä anarkiaa, jota harjoitetaan mukamas eläinsuojelun nimissä.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#134 Re: Siitä eurooppalaisesta ruuasta

2011-01-26 22:46:05

#131: Hesalaistunut maalaistyttö - Siitä eurooppalaisesta ruuasta 

Kirjoitit asiaa ja olen kanssasi täysin samaa mieltä.