Levemir-insuliinin korvattavuus turvattava

Kommentoitu viesti

Aybro

#189

19.12.2012 01:07

Ärsyttää typerät ihmiset, joita tässä yhteydessä on kahdenlaisia.

Ensinnäkin päättäjät, jotka eivät näemmä tiedä mistään mitään ja osoittavat sen lopettamalla Levemirin korvattavuuden. Se todellakin on joillekin AINOA toimiva vaihtoehto insuliinien saralla. Tästäkin syntyvät "säästöt" tulisivat kumotuksi moninkertaisina sairaalakuluina. Tässä pelissä voi vain hävitä - sekä taloudellisesti että terveydellisesti. Allekirjoitin adressin.

Toisekseen ärsyttää nämä Lantus-lahtaajat, jotka leimaavat sen "sohvaperunan unelmaksi" ja puhuvat siitä tyyliin: "poistakaa mieluummin sen korvaukset, kun se ei mulla toimi." Lantuksenkaan korvausten poistaminen ei palvelisi ketään sen käyttäjää, sillä se toimii joillain paremmin kuin Levemir ja taas silloin siirtyminen Levemiriin epävakauttasi sokeritasapainoa. Teistä en tiedä, mutta itse olen kaikki 9 dm1-vuottani pitänyt HbA1-arvot erittäin hyvinä Lantuksen pitkävaikutteisen ja NovoRapidin ateriainsuliinin avulla, enkä olisi vaihtamassa toiseen, joten ymmärrän hyvin Levemir-käyttäjien kauhukuvat, mutta ei sitä Lantusta tarvitse silti huonoksi ruveta haukkumaan, vaikkei se itsellä toiminutkaan. Vähän nyt järkeä käteen ihmiset, kiitos. Ei tämä ole mikään diabeetikkojen Jokerit vs. HIFK tappelu.

Vastaukset

Minna

#190 Re:

2012-12-19 08:48:35

#189: Aybro -

Hyvä että olet löytänyt insuliinin joka sinulla toimii, onnitteluni.

Mutta kai ymmärrät, että kun päättäjät väittävät että Lantus on vaihtoehto Levemirille, totta kai meidän Levemirin käyttäjien pitää osoittaa mahdollisimman selvästi kokemustemmen perusteella Lantuksen huonot puolet verrattuna Levemiriin, jotta pointti tulee selväksi, eli nämä kaksi insuliinia eivät todellakaan ole toistensa vaihtoehdot. Ei se mitenkään sinulta tai muilta Lantuksen käyttäjiltä ole pois, olkaa vaan tyytyväisiä insuliiniin, joka toimii teidän kohdallanne.