SML:n kertalisenssin hinnan alentaminen!

Adressin_kuva_2.jpg

Me allekirjoittaneet vetoamme Suomen Moottoriliiton hallituksen jäseniin kertalisenssin hinnan alentamiseksi.

Suomen Moottoriliiton alaisten kerhojen järjestämiin kilpailuihin osallistumiseen vaaditaan lisenssi. Kuljettajilta, jotka ajavat vain yhden kilpailun kokeilumielessä, vaaditaan kertalisenssi.
Suomen Moottoriliitto on nostanut kertalisenssin hinnan kohtuuttoman korkeaksi näille vain yhteen kilpailuun osallistuville.
Kertalisenssin hinta on tällä hetkellä 102 €. Yhden kerran kilpailuun osallistuva tai lajia kokeileva kokee hinnan kohtuuttoman korkeaksi, koska kilpailua varten vaaditaan kuitenkin Suomen Moottoriliiton jäsenyhdistyksen jäsenyyskin sekä kilpailukohtainen osallistumismaksu.
Esimerkkinä RX Moto Endurance kilpailuun osallistuminen:
Tarvittaessa SML:n jäsenkerhon jäsenmaksu esim. 30 € ja liittymismaksu 30€ yht. 60€ Kilpailun osallistumismaksu 50 €
Kertalisenssi 102 €
Yhteensä tämän yhden kilpailun osalta 152 € + tarvittaessa jäsenmaksu 60 € = 212€
Kolmihenkiseltä perheeltä tämä kilpailu maksaa 636 €, joista lisenssien osuus on 306 €.

Mielestämme lajien harrastaminen on vain suurituloisille mahdollista. Pienituloisilla perheillä ei olisi edes mahdollisuutta kokeilla tätä kilpailua. Jos halutaan osallistua vain kerran, on hinta kohtuuton.
Lajin pariin tuleminen on todella kallista ja jää monelta kiinnostuneelta tekemättä.
Tällä adressilla toivotaan, että hallitus miettisi vaihtoehtoja hinnan alentamiseksi, jotta lajin pariin saataisiin enemmän kokeilijoita ja mahdollisia kilpailijoita.
Olisiko mahdollista saada laji-/kilpailukohtainen ns. kokeilulisenssi, joka olisi hinnaltaan kohtuullisempi? Kokeilulisenssi olisi ns. matalan kynnyksen kilpailuun, esim. Cross Countryn osalta RX Moto Endurance.  Harrastajamäärien lisääminen moottoripyörälajeissa olisi suotavaa ja mahdollista ennen kaikkea kohtuullisilla hinnoilla.

Varsinainen adressi on toimitettu SML:n 6.10.2023 ja tämän sähköisen adressin avulla keräämme lisää allekirjoituksia 15.10.2023 asti.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Mia Aho voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Emme näytä puhelinnumeroasi julkisesti verkossa.

Emme näytä tätä tietoa julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…