Enon turmarekan kuljettaja jätettävä rauhaan!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Enon turmarekan kuljettaja jätettävä rauhaan!.

mukana matkannut
Vieras

#26 Voisko auttaa edes vähän , jos....

22.08.2010 11:27

Olisiko mahdollista lisätä autokoulujen opetukseen niille, jotka ajavat vain henkilöauto- tai moottoriyörä ym.

korttia sekä niille jotka, ovat turmatutkimuksia ym. tekemässä(monella asioista päättävillä ei ole välttämättä ajokorttia ollenkaan, tuijotellaan vaan sääntöihin ja asetuksiin) jokunen käytännön oppitunti/päivä tuollaisen täydessä lastissa olevan rekan kyydissä "" kaupunkiliikenteessä, talviliukkaalla maantiellä, sateella , sumulla ja yöllä , kun näkyvyys on kehnompi. Jotta näkisivät ja kokisivat, miten ja miltä se sieltä hytistä katsottuna tuntuu muu liikenne, ja mitä kaikkea ko. kuljettaja joutuu tekemään muiden tiellä liikujien( + joukossa olevien törppöjen) huomioimiseksi.

Siitä olisi varmasti hyötyä, monikaan ei tule edes ajatelleeksi, miten paljon aiheuttaa vaaratilanteita ja vaikeuksia ylimääräistä työtä rekankuljettajalle jarrutuksia/kiihdytyksiä, vaihteidenvaihtoa tukalia huh, huh tilanteita ryömimällä  suuren ajoneuvon eteen sivutieltä,  tai nynnimällä ylä-tai alamäessä alinoputta ym.

Sitten on vielä nämä yleensä henkilöautoilla tai jalan tiellä liikkuvat" itsemurhakandidaatit", joista niistäkin monet päättävät törmätä suurta autoa päin ,että lähtö on varma ja näitäkin onnetomuuksia, kun tutkitaan joutuu myös rekkakuski kuulusteluun, sen lisäksi, että on tullut henkisiä kärsimyksiä, ehkä myös fyysisiä ja aineellista vauriota hänelle menetettyjä työtunteja myöhästymisiä lautasta ym. Tosi ikävää, nekin ottaa aikansa enneko saadaan selville, että  rekkakuski on oikeesti syytön.

150 000km/v

#27 Melkosta

23.08.2010 07:34

Muistakaapa nyt lapset hyvä tämä yksi fakta suomesta ja suomessa ajamisesta/työskentelystä.

Jos ja kun nouset raskaan kaluston ratin taakse, siihen kuskin paikalle niin olet välittömästi rikoksesta epäilty. Sitä kukaan ei vielä tiedä mistä rikoksesta, mutta jotain keksitään kyllä.

Kuormaa sidottaessa käytetty yksi 2ton liina liian vähän - ei vaikuta rytinätilanteessa sen 10ton kappaleen autossa pysymiseen millään lailla, jokainen joka on joskus kuullut vauhdin vaikutuksesta kappaleen painoon muistanee sen, että kännykästä tulee tappava väline äkkipysäyksessä. Se kuorma tulee sieltä ulos jos on tullakseen, vaikka olisi kymmenen niitä liinoja.

Kuormaa 3ton liikaa - elämä on. Kuski toimii lähes aina annettujen tietojen perusteella, ilman vaakoja. Jos lastin antajapuoli on antanut väärät tiedot vahingossa tai tahallaan niin kuskihan siitä maksaa.

Väärä piirturin käyttö - Vaikka ajo ja lepoajat olisivat esimerkilliset eikä tässä olisi mitään väärää, niin muunlaisesta vahingosta tai muusta vastaavasta tulee helvetilliset sakot. Unohdappa vaikka painaa lepoasentoon kun ajat auton laivaan, ole 32h laivassa ja kun ajat ulos ja sataman ulkopuolella poliisi pysäyttää niin saat tuhansien eurojen sakot. Huolimatta siitä, että voit osoittaa olleesi laivassa tai siitä, että piirturista näkee, ettei auto ole senttiäkään liikkunut vaikka et sitä sngyn kuvaa muistanutkaan siihen painaa.

jne jne jne

Ja ketään ei tosiaan kiinnostanut/kiinnosta vieläkään pitkänmatkan linja-autokuljettajien piirturit. Olen ajanut itse ja voi pojat kuinka me perseillään koska poliisi ei _koskaan_ tarkista ja jos tarkistaa niin sanoo vain, että oltiin myöhässä ja ihmisten piti päästä töihin.

Miksei ketään kiinnostanut Konginkankaan kuskin perseellään olevat kiekot tai se fakta, että ammattiautoilija reagoi valojen räpyttelyyn torven soittoon/mihin tahansa epämääräiseen käytökseen..

...ellei ole nukahtanut  tai nukahtamassa rattiin. Syyllinen? Rekkakuski. Yksin ja vain ja ainoastaan.

Turvallisuudesta on kyse

#28 Jos oli ylinopeutta, molemmat kuskit teki virheen

14.09.2010 19:20

Kyllä ylinopeus aiheuttaa syyn tutkia asiaa.

Jos piirturi on näyttänyt yli 20 km/h:n ylinopeutta, olisi henkilöauto ehtinyt pois alta rekan ajaessa nopeusrajoituksen mukaan, vaikka tietä ylittävä auto olisi kulkenut vasta 10 km/h. Kahdessa sekunnissa henkilöauto olisi edennyt 5,5 metriä, yhdessäkin auton mitan, kun rekka eteni ylinopeutensa takia yli 45 metriä kahdessa sekunnissa 33 metrin sijaan. Reaktioista voi päätellä, että vähintään kahdesta sekunnista tuossa on ollut kyse, eli juuri se raja jäikö joku henkiin vai oliko tilanne vain henkilöauton tyhmä riskinotto.

Ylinopeus on hyvin yleistä, mutta ei se oikeuta jäämään rangaistuksetta, jos ylinopeus todetaan kuolemaan johtaneen onnettomuuden toiseksi syyksi. On selvä, että henkilöauton kuljettaja teki virheen. On liikaa kuljettajia, jotka kuvittelevat, että 60 rajoituksia ei tarvitse noudattaa, jos risteyksen jälkeen jatkuu 80 rajoitus. Ne rajoitukset ovat juuri siellä, missä on vaikea arvioida liittymistä liikenteeseen tai ylittää vilkasta tietä. Osa 60 rajoituksista on koulujen lähellä. Virhearvioita sattuu aina ja ylinopeuksiakin ajetaan, mutta ei kenenkään kuulu kuolla virhearvion tai ylinopeuden takia.

nimim. Olenko menetellyt väärin

#29 Kärkikolmiosta

23.03.2011 08:40

Sikkoin aikoinaa, yli kolmekymmentä vuotta aikaa, kun ajoin ensimmäisen ajokorttini, niin autokoulussa opetettiin, jotta kolmion takaa tultaessa, EI SAA HÄIRITÄ sitä risteävän tien liikennetta. Ei se kolmio ole mikään Suomiarpa, että ehtiikö eteen vai ei, se tosiaankin tarkoittaa sitä väistämisvelvollisuutta. Nyt on tosin niin, että autokoulustani on jo noinkin paljon aikaa, että onkohan laki muuttunut, kertokaa, sillä olen siitä asti työkseni asvalttia niellyt.