Helsinki Tehtaankatu-Laivurinkatu risteykseen turvallisuutta ja sujuvuutta

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

11.10.2010 14:52

Addressin perustaja

#27 Asia menee eteenpäin tällä viikolla

11.10.2010 14:55

Tehtaankadun koululta kerrottiin heidän vievän asiaan eteenpäin alkaneella viikolla. Tulostin ja toimitin nimilistan rehtorille hänen pyynnöstään.
Addressin perustaja

#28 Liikennemäärät muuttuneet?

26.10.2010 14:06

Ovatko esim. Tehtaankadun varrella asuvat huomanneet liikennemäärien muuttuneen sen jälkeen kun yhteys Telakkakadulta Merikadulle katkaistiin pari viikkoa sitten?

Jotenkin vaikuttaisi siltä, että Telakkakatua pohjoisesta tuleva liikenne ohjautuu osittain Eiranrantaan mutta autoilijat ovat aika nopeasti oppineet jatkamaan Etelärantaa pohjoisesta päin tullessaan Olympiaterminaalin kiertoliittymästä kohti Tehtaankatua sen sijaan että kiertäisivät Kaivopuiston rantaa pitkin...

#29 Pöyristyttävää

14.02.2011 21:09

Asiaan on näköjään tehty "päätös":

Liikennesuunnitteluvirastolta eilen saamani kirjeen mukaan koulultamme lähtenyt addressi liikennevalojen saamiseksi Tehtaankadun ja Laivurinkadun risteykseen on ollut käsittelyssä Liikennesuunnitteluvirastossa.

Liikennesuunnittelupäällikkö Olli-Pekka Poutasen kirjoittamassa kirjeessä todetaan, että ko. liittymän toimivuus ei edellytä liikennevalojen rakentamista. Tilastollisesti risteys ei täytä vaarallisen risteyksen tunnusmerkkejä ja sen liikenneturvallisuutta voidaan pitää hyvänä, kirjoittaa päällikkö Olli-Pekka Poutanen.

Lisätietoja alueen liikennesuunnittelusta voi kysyä insinööri Pekka Nikulaiselta p. 310 37086 tai liikennevalosuunnittelusta diplomi-insinööri Marko Mäenpäältä p. 310 37339.

Tämä päätös on täysin käsittämätön. Herrat Mäenpää ja Nikulainen ovat tervetulleita seisoskelemaan aamuruuhkassa kyseiseen risteykseen jossa joka aamu näkyy useita läheltäpiti tilanteita. Pitääkö jonkun viattoman ala-asteelaisen kuolla auton alle ennen kun asiaan puttutuaan?

04.05.2016 10:34

Rakennetaan jalankulkijoille silta. Avaria maisemia tukitaan joka puolella kaupunkia, miksei tässä? Marian sairaalan edusta on tukittu täyteen, Simonkenttä tukittu, Töölönlahti tukittu, nyt tukitaan hotellilla vielä Hakaniemen ranta, sitten Mäntyniemen kenttä ja mitä vielä, mm. guggenheimilla olympiasataman ranta, niin ei kevyt jalankulkusilta peitä maisemaa lähestulkoonkaan edelä mainittujen lailla massiivisesti.