Terveen koiran lopettaminen.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Terveen koiran lopettaminen. .

Maija Karpeekki
Vieras

#1 Niimpäniin..

19.11.2010 18:28

Yhden sairaan koiran piikille vieneenä voin kertoa että tervettä koiraa ei ole mitään syytä tappaa jos sille ei pärjää. Aina on joku joka pärjää.
Sini Keto
Forssa

#2 Koiriani koskeva määräys kuolemani jälkeen ..

20.11.2010 10:23

Minä olen tehnyt koiriani koskevan määräyksen, että kuolemani jälkeen "Yksin minun OMISTUKSESSANI" olevat koirat on vietävä "nukkumaan", koska minulla on 2 rescue koiraa, jotka ovat kokeneet jo kovia elämässään ja ei olisi koirille kohtuullista joutua taas uuteen kotiin, jos minulle jotain käy. Koirat ovat kuitenkin iältään 10.v ja toinen täyttää 8.v tässä kuussa.
Sijoituksessa oleva koira luonnollisesti menisi Omistajansa luokse ja yhteisomistuksessa oleva koira luonnollisesti jäisi sinne missä nytkin asuu.

On tilanteita jolloin on parempi koirien elämän suhteen, että "pääsevät" nukkumaan, jos on esim. tällainen tilanne, kun minulla.

Nimetön

#3 Sairas koira.

08.06.2011 21:58

Hmm. Kuka määrittelee sairaan koiran? Meillä oli yksi joka meni piikille. Murisi lapsille ja oli tappanut yhden kissan. Ongelmakoirakouluttaja sanoi että voi pitää lapsia pieneläiminä ja käydä kiinni. Kyseessä iso koira,joka oli fyysisesti ihan terve,oli vaan rescue-tapaus,joten jotain traumojakin siis oli. Piikille meni kun oli niin arvaamaton lapsien kanssa ja ei oikeasti voitu enää uuteen kotiin antaa kun oli ollut 2 vuotiaana jo 7 kotia!
HPM

13.05.2014 13:34

Justiinsa kuulin facebookissa tapauksesta, jossa olisi ammuttu terve 10-viikkoinen pentu, koska näykki ja järsi käsiä ja tavaroita. Tämä on vieläpä ihan laillista nykyisellään, mitä sen ei pitäisi missään nimessä olla! Linkkailin tätä adressia siellä eteenpäin.
minä vain

#5 Re: Niimpäniin..

13.05.2014 14:13

#1: Maija Karpeekki - Niimpäniin..

olen tänään törmännyt asiaan itse, pieni pentu 12 - 13 vkoa, luovutettu 5 - 6 vkoa sitten uudelle omistajalle ja sovittu asiat luovutussopimuksen kanssa että hän palauttaa pennun takaisin jos eläinlääkäri toteaa haitallisesti kasvuun aiheuttavia tekijöitä ja ostaja maksaa eläinlääkärinmaksun ja pentu palautetaan takaisin luovuttajalleen ja tässä tapauksessa ei suoriteta maksua pennusta luovuttajilleen. tämä joka pennun sai oli itse päättänyt että pentu lopetetaan ilman eläinlääkärikäyntejä tai eläinlääkärin toteamusta että pentu on käytöshäiriöinen, pennun omistaja oli sen todennut omalla "ammattitaidollaan". että pistää vihaksi, kiukuksi ja kaikkea muuta.

ja kaiken lisäksi tämä pentu on tai tässätapauksessa niin kauan meidän eli luovuttajien kun on joko maksettu ostohinta tai käytetty eläinlääkärillä ja saatu lausunto. eli omistaja teki virheen kun päätti lopettaa koiran ilman meidän lupaamme. oli sanonut että hän ei laita sitä kiertoon kun saattaa tehdä uudessa perheessä tehdä jotain, näykkäistä tms. ja tähän me onnettomat sitten vastasimme että meille.

koira kasvoi normaalisti ja kehittyi meillä ollessaan, alku oli vähän hankala hän sai lisää happea jotta hengitys kulkisi ja häntä hierottiin mutta ensimmäisenä hän ymmärsi imemisen ja lähti kävelemään kolmesta pennusta..ostaja oli myös tietoionen näistä asioita,,pentua minä suren

joku jostain

18.05.2014 15:21

Olen sanonut kumppanille että jos kuolen niin omat koirani pitää lopettaa. Tosin ne on nyt vanhoja jo, mutta kiertoon ei laiteta. Koira ei kärsi siitä. Puhun nyt ihan omista koiristani. Kummpanin kanssa yhteiset saa kumppani hoitaa.
Tälläinen adressi on vähän naurettava. En kannusta turhaan koiria lopettamaan, mutta jos ei ole mahdollista saada hyvää kotia niin parempi antaa piikki, koska koira ei siitä kärsi. Jokainen määrätköön omasta omaisuudestaan itse. Maailma on täynnä kodittomia koiria. Niistä luulisi koiran jokainen löytävän!

Vieras

07.06.2014 10:49

Adressin tekijä, voitko laittaa tämän hyvän ja tärkeän adressin eläinten hyväksi lisänäkyvyydelle? Ja vie ihmeessä tämä hyvä adressi eduskuntaan.