Ylöjärven Haaviston matkapuhelintukiaseman vastustus

#26 Re: Tapsa puhuu itse

29.11.2014 21:16

#23: Floralyx - Tapsa puhuu itse

Jos jokaisella tarhan tädillä ja suurimmalla osalla lapsistakin on kännykkä taskussa kuten arvelette, niin silloin heidän terveydestään ei välitetä eikä kännykän käytön riskeistä ole puhuttu. Nimenomaan varoitetaan, ettei kännykkä saa olla kehon lähellä taskussa vaan kehosta erillään olevassa laukussa myös aikuisilla. Lasten ei edes pitäisi käyttää kännykkää muuten kuin hätätapauksissa.

Mielestäni on myös hirvittävää, että kännykän vaaroista usein vaietaan myös median taholta. Nyt emme puhu kännykän käyttäjäänsä kohdistamasta tehosta vaan siitä, että tukiasemaa ei haluta säteilemään lasten leikki-ja urheilukentän sekä päiväkodin välittömään läheisyyteen. Adressin allekirjoittaneet Haaviston alueen asukkaat eivät todellakaan halua mastoa lähelleen. Tuskin tekään haluaisitte sitä takapihallenne. Jos kuitenkin näin katsotte saadaksenne pienemmät tehot omaan kännykkäänne, niin voitte toki esittää toiveenne operaattoreille.

En myöskään näe missään hysteeristä propagandaa. Yhä useammat lääkärit ovat joutuneet työssään näkemään aivosyöpien räjähdysmäisen kasvun.

Pari asiantuntijalausuntoa:

"Miksi odottaa kunnes puolella maailman väestöä on aivosyöpä" (Charlie Teo, australialainen aivokirurgi).

Fysiologian emeritusprofessori, lääkäri ja kirjailija Osmo Hänninen toteaa sähkömagneettisten kenttien terveysvaikutusten liittyvän autonomisen hermoston häiriöihin kuten verenkiertoon ja ruoansulatushäiriöihin. Hänen mukaansa suurin osa oireilevista ei osaa tunnistaa ongelmiensa lähdettä. Langattomien järjestelmien käyttöönotossa ei ole noudatettu muuten käytössä olevaa varovaisuusperiaatetta.

Eivätkö teidänkin mielestänne kyseiset asiantuntijat ole oikealla asialla varoituksineen?

Haavistolainen kahden lapsen isä

#27 Kyllä ääni tukiasemalle

20.07.2017 06:13

Mielestäni tukiasema sopii alueelle. Tukiasemia on paljon tiiviimmin rakennetuilla alueillakin ja lähempänä asumuksiakin - esimerkiksi kerrostalojen seinissä ja katoilla. Ylöjärvelle on tainnut levitä kiistellyn Siivikkalaistutkijan tutkijan kiistanalaisten näkemysten ruokkimaa osin aiheetonta pelkoa. Itse en näe mitään syytä miksi Haavistosta pitäisi tehdä mobiiliyhteyksien takapajula.