Uudistetaan Uuden Musiikin Kilpailu!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Uudistetaan Uuden Musiikin Kilpailu!.

13.11.2014 17:58

Uudistetaan suomalaista kultturia.

13.11.2014 18:11

Uudistusta tarvitaan
parakuukari

#3 tottahan tuo on

14.11.2014 08:04

Mutta, ei se hyvä kappalekaan (siis ihan oikeasti hyvä kappale) takaa menestystä euroviisuissa millään tavalla. Euroviisujen pisteiden jaossahan on kyseessä ns. naapuripeleistä ja suhteista, ja jopa poliittisesta pelistä. Myös esim. siirtolaisten äänet ratkaisevat paljon. (Meidän UMK-demolla oli filippiiniläinen laulaja - veikkaan että saksasta, englannista ja muualta olisi ropissut ääniä filippiinoilta, jotka asuu näissä maissa, mutta tämä ei nyt liity asiaan..).

Suomi ei ole menestynyt viisuissa vaikka kappale olisi ollut miten hyvä. Esimerkkejä: Loirin huilumies, viulu-ukko (taisi kuitenkin jotenkin menestyä), Lapponia (monien mielestä yksi parhaista viisubiiseistä kautta aikojen), La dolce vita, Addicted to you jne.

Kannatan silti toki tätä uudistusta :)

UMK -addressiadmin

#4 Re: tottahan tuo on

14.11.2014 13:59

Sulla on pointtia, mutta muista, että suomalaisena helposti voit yliarvioida suomalaisen musiikin muuhun nähden! Mainitsemasi kappaleet eivät välttämättä todellakaan ole ulkomaalaisten mielestä niin hyviä kuin ne omasta näkökulmasta ovat. Heillä on tietenkin oma näkemys taas vuorostaan omista edustajakappaleista, ja he voivat myös ihmetellä, mikseivät heidän omasta mielestään omat superbiisit ole voittaneet.

Panu

#5 UMK...

18.11.2014 13:44

UMK nimikkeellä pitäisi tehdä päinvastainen tilaisuus eli hakea niitä erittäin lahjakkaasti tehtyjä sävellyksiä vaikka niistä ei saisikaan kaupallista hittiä.

23.11.2014 08:47

Samaa mieltä. Esiintyjiksi saisi hyväksyä myös entistä persoonallisempia artisteja.
ops

#7 Mikään raati ei olisi valinnut Lordia.

08.02.2015 01:36

Onneksi surkeat tuomarit heitettiin mäkeen pilaamasta valintaa. Muita tuomareita ei ole kuin surkeita tuomareita. Niin kuutamolla oli Toni Virtanen ja Redrama Colliding to you kappaleesta, jossa oli parhaiten sävelletty kertosäe. Ja ensimmäinen raati Checkmate kappaleesta. Näki että kummankin kappaleen esittäjän tausta vaikutti raatien asenteeseen kappaleita kohtaan.

Ei ole olemassa raatia jonka asiantuntevuus on samaa luokkaa kuin suurella yleisöllä. Kukaan ei ole miljoonan henkilön veroinen. Toivottavasti asiantuntijaroskaväestä päästiin nyt lopullisesti. Asiantuntijat ovat vuosikymmeniä kulttuuriasioissa esittäneet omaa tyhmyyttään ja osaamattomuuttaan.