Sastamalan pääkirjaston aukioloajat

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Sastamalan pääkirjaston aukioloajat.

Raija Hituri

#1 Kirjasta kaveri

15.01.2011 10:50

Kirja on hyvä kaveri lapselle, nuorelle, vanhukselle, sairaalle, kenelle tahansa. Kirja antaa iloa, lohdutusta, ajatuksia, tietoa, oivalluksia, haasteita... On harmillista, jos kirjastoon ei pääse silloin, kun valtaosaslla kaupunkilaisista on vapaapäivä. Suomen kirjastolaitos on perustettu aikana, jolloin taloudellinen tilanne maassamme on ollut paljon huonompi kuin nyt. Meillä on varmasti mahdollisuus ylläpitää kirjastoja nyt, jos vain haluamme.
Mikko the Moppi

17.01.2011 11:43

Käyn Vammalassa viikonloppuisin. Lauantaisin olis aikaa käydä päiväkävelyn yhteydessä kirjastossa jos se olis auki.
määnyvvaammiätin

#3 Aukioloajat

18.01.2011 16:30

Jos joku päivä karsittava kustannusten takia, niin voisi tuo päivä olla mieluummin maanantai. Itse ehdin kirjastossa käydä juuri lauantaisin.
Matti

#4 Henkistä köyhyyttäkö?

18.01.2011 22:25

Ensi kesän kirjapäiville saatava hyvä puhuja, joka ruotii "kirjakaupungin" menettelyä kirjaston lauantain sulkemispäätöksestä. Jatkoksi avoin keskustelu, juontajana Paavo Salli!
Aktiivikäyttäjä
Vieras

#5 "Kirjastojen mies" Alueviestissä 19.1.

19.01.2011 19:22

Alueviestissä oli Mikko Lahtisen erinomainen kirjoitus Sastamalan kirjastotoimen tilanteesta. Yhdyn täysin hänen näkemyksiinsä. Vasta tänne muuttaneena en kuitenkaan tunne paikkakunnan tilannetta sisältäpäin, joten olisikin mielenkiintoista kuulla mitä muut paikalliset ovat hänen näkemyksistään mieltä.
Kirjaston käyttäjänä olen ollut tyytyväinen perinteiseen lainaustoimintaan. Varaamalla olen saanut kaiken haluamani, jos on ehtinyt odottaa. Kuitenkin joskus kysyessäni joitakin uudempia kirjaston palveluita, asiakaspalvelussa niitä ei aina ole tunnettu tai tiedetty niiden toiminnasta. Uusiin asioihin ei ehditä perehtyä, kun työaika menee rutiinien pyörittämisesen. Kirjasto-/tietopalveluala on koko ajan muutoksessa ja siinä kehityksessä ajan tasalla pysyminen vaatii aikaa ja intoa seurata alan kehitystä ja uusia trendejä. Siihen siis enemmän voimavaroja. Henkilökunnalla joka ammattiryhmässä täytyy olla mahdollisuus osallistua alan koulutuksiin ja ajankohtaispäiviin. Tietoa jaetaan sitten paikallisesti sisäisillä koulutuksilla. Näin saadaan pirteyttä ja uusia tuulia asiakkaille näkyvään palveluun ja ilmeeseen ja se puolestaan motivoi henkilöstä edelleen.
Kirjastonkäyttäjä
Vieras

#6 Re: "Kirjastojen mies" Alueviestissä 19.1.

24.01.2011 15:57

#5: Aktiivikäyttäjä - "Kirjastojen mies" Alueviestissä 19.1.

Juuri näin on. Minäkin haluaisin joskus kysyä jotain uusista verkkopalveluista, kuten tageista, joita en osaa käyttää, mutta lainaus- ja palautustiskillä tuntuu olevan niin kiireistä, että en ole rohjennut kysellä.  Ja ehkä työllistetyt eivät tietäisikään. ..? Tiedän, että nuoria ammattitaitoisia kirjastoalan ihmisiä olisi tulossa töihin, kunhan toimia vain laitettaisiin auki.

#7 Re: Aukioloajat

28.01.2011 20:34

#3: määnyvvaammiätin - Aukioloajat

Mieluiten tietenkin kirjasto saisi olla auki päivittäin, mutta jos joku päivä on aukiolosta karsittava, niin ehdottomasti viimeinen vaihtoehto on tuo lauantai. Juuri edellisen kirjoittajan mainitsema maanantai olisi parempi päivä pitää ovet kiinni.