Synnytysten jatkuttava Oulaskankaalla

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Synnytysten jatkuttava Oulaskankaalla.

Heidi Korkala
Oulu

#51 Re:

13.03.2011 22:08

#2: Laura Luoto -

Näinpä, paitsi että esim. OYSissa on jo kyllä ihan täysi liukuhihnameininki, joten en tajua miten on millään lailla järkevää kuormittaa yksikköä enää yhtään lisää. Ketäpä kiinnostaa mikään yksilön hyvinvointi, rahahan se maailmaa pyörittää.

Jos niin käy että OAS ajetaan alas, niin loput meidän lapsista syntyy sitten mahdollisuuksien puitteissa ihan missä vaan muualla, paitsi tuossa naapurissa olevassa OYSissa. Sinne en lähde traumoja itselleni enkä lapselleni hakemaan.

Liisa Alho
Vieras

#52 Synnytysten jatkuttava Oulaskankaalla

14.03.2011 10:38

Alueen äideille ja lapsille turvallinen sairaala.
Lyyli Nevanperä
Vieras

#53 Osaava Oulaskangas

14.03.2011 10:38

Lasten ja äitien puolesta !
Johanna
Vieras

#54 Ambulanssisynnytykset lisääntyneet

14.03.2011 12:51

Vasta oli lehdessä ja ihan uutisissakin siitä, miten synnytykset ambulanssin kyydissä ovat lisääntyneet. Jos nyt Oulaisten synnäri menee kiinni, niin nämä jatkavat vain lisääntymistään. Onko se sitten turvallista? Itse nivalalaisena olen kyllä erittäin pettynyt, jos alueen päättäjät päästävät Oulaisten synnytysosaston menemään kiinni. Tämähän vaikuttaa jo siihenkin muuttaako alueen paikkakunnille lisää ihmisiä. Lähellä oleva synnytysosasto on lasten ja äitien turva. Itsekin olen siellä syntynyt ja toivottavasti itse saan siellä tulevaisuudessa synnyttää.
Nipsu
Vieras

#55 Oulaskankaan puolesta

14.03.2011 17:04

Itselläni synnytyksiä kolme, kaikki niin nopeita ettei olisi Oulaskangasta kauemmas ehtinyt. Loistava henkilökunta ja hyvä hoito niin äidille kuin lapsellekkin, en usko että Oulu pystyy samaan. Äideistä tehdään liukuhihna tuotetta Oulussa. Sairaanhoitopiirin suurin munaus jos oulaskangas suljetaan.
Odottaja
Vieras

#56

15.03.2011 20:38

Elokuussa olisi tarkoitus käydä tämä masuasukki synnyttämässä Oulaskankaalla. Pelkkää hyvää olen paikasta kuullut ja lukenut, toisin kuin OYS:ista. Esikoisen synnyttäjänä en tahtoisi missään nimessä OYS:in kiireen keskelle unohdettavaksi.
Tyytyväinen äiti
Vieras

#57 Kätilöistä

16.03.2011 20:41

#11: Kätilö Oulaskankaalta -

Huomasi kyllä, kun esikoiseni synnytin Oulaisissa, että kätilöistä ja hoitajista suurin osa oli unelma-ammatissaan, eikä leipäänsä kyllästyneitä liukuhihnatyöläisiä! Kiitos siitä. :)

Sepe
Vieras

#58 Eihän vain kuntapäättäjät ja vahtikoirat nukahtaneet?

17.03.2011 20:27

Sairaanhoitopiiri (shp) olemme me kansalaiset! Valitsemamme kuntien edustajat shp:n päättävissä elimissä ratkaisevat mikä säilyy, mikä ei. Ottakaa selvää, ketkä asian ovat päättämässä. Häpeävät edes, kun joutuvat kasvokkain valitsijoidensa kanssa.
Jo kunnallispäättäjien kuuluisi ehdottoman tarkasti perehtyä shp:n kokousten joka ainoaan kehitysohjelmaan ja esityslistaan eikä päättää hyväksyttyinä läpihuutojuttuina kehittämis- tai muutosasioita. Tiedän, että tätä tapahtuu. Ohje- ja johtosääntömuutokset lähes poikkeuksetta enteilevät muutosta käytäntöön. Kun sääntömuutokset on kunnissa hyväksytty, shp:n päättävä elin panee asian vain täytäntöön ja silloin on myöhäistä alkaa jarrutella. Täytäntöönpanija toteaa kylmän rauhallisesti vain, että no mutta itsehän te olette hyväksynnällänne säännöstön/asian jo muuttaneet.
Ei enää vuosikausiin ole lehdistössäkään näkynyt shp:n asioista eikä niiden kehittämisen syvemmistä merkityksistä riviäkään. Vahtikoiran rooli on "hellanlettas-toimittajilta tyystin jäänyt - eritoten sairaan- ja terveydenhuollon sektorilla.
Itseään siinä saa sitten syyttää, kun kakkat on housuissa. Tässä tapauksessa vauvan pihkat.
Toki on täälläkin palstalla tästä asiasta hyvä lukea se, että käyttäjien kokemuksen perusteella Oulaskankaan synnytysosasto on asiansa osaava ja hyvä maineinen. Sillä ei vain ole hirveästi juridisesti merkitystä. Raahessa synnyttämisen lakattua sieltä tulee puuttuvat synnytykset alueellemme Oulaskankaan nyt näennäiseksi rajaksi asetetun 1000 synnytyksen saavuttamiseksi. Tulee, jos ei mene muualle. Raahen ja Oulaisten kannattaisi nyt yrittää keskenään  neuvotella ja päättää Raahen synnytykset Oulaskankaalle!

Sievissä - niin kuulin - on Oulaskanaan vastustajia. Kotiseuturakkaus taitaa yltää paremmin Keski-Pohjanmaalle. Vastuu vakavien erikoissairaanhoitoa tarvitsevien potilaiden hoitoonpääsystä vaarantuu, jos Oulaskangas kavennetaan tai suljetaan. Rikotaanko lakia?

P.S.Lapsuuden ystäväni sai syöksysynnytyksen, kun Oulaskankaalla oli kesäseisokki. Autoon syntynyt on tarvinnut hyvin paljon kallista erityissairaanhoitoa vammautumisensa seurauksena vuodesta toiseen.

sr
Vieras

#59

18.03.2011 18:08

olen synnytttänyt kaikki 3 lastani oulaisissa ja erittäin tyytyväinen saamaani palveluun.
Elisabet
Vieras

#60

21.03.2011 09:38

Samaa yrittävät täällä, kuin tekivät jo Tammisaaressa sulkiessaan LUS:n synnärin. Siellä menetti mahtava työväki työpaikkansa ja alueen äidit parhaimman synnytyssairaalan ihan höpöhöpö syistä, eli juurikin "ei ole lääkäriä yöaikaan" (vaikka päivystävä lääkäri nukkui sairaalan alueella yönsä), tilastolliset lapsikuolemat (ihan hölynpölyä verrata noin pientä yksikköä keskussairaaloihin) jne.
Oulaskankaan sairaalaa ei saa sulkea, kuten ei muitakaan pienempiä yksiköitä! Synnyttäminen ei ole liukuhihnalla toimitettavaa työtä, vaan siinä saatetaan maailmaan uusi ihminen.
jasmine
Vieras

#61

23.03.2011 18:03

Kolme lasta olen synnyttänyt Oulaskankaalla, enkä varmaan olisi ehtinyt saliin saakka jos olisi pitänyt Ouluun mennä. Ihana, kodinomainen paikka ja aivan ihana henkilökunta. Kokkolasta olen kuullut paljon päinvastaista, eikä kyllä yhtään kiinnosta lähteä kokeilemaan onko puheissa perää ;)

Vieras

#62 Re: Kätilö Oulaskankaalta

24.03.2011 10:49


Vieras

#63

27.03.2011 15:48

synnytysten on jatkuttava oulaskankaalla
Kaisu
Vieras

#64

28.03.2011 11:32

Olen synnyttänyt kolmessa sairaalassa: Kainuun keskussairaalassa, Lapin keskussairaalassa ja Oulaskankaan aluesairaalassa. Oulaskangas ehdottomasti paras, lämpimin, edistyksellisin, paras ilmapiiri! Pyydän tulevien synnyttäjien puolesta, että he saisivat samanlaista palvelua ja yhtä positiivisia kokemuksia kuin itselläni on ollut.

Vieras

#65 joo

24.05.2011 16:36

päättäjien vaimot lentokoneella Brysseliin synnyttämään. Kaikki muut vaihtoehdot suljettava päättäjien synnyttäjiltä.

Vieras

#66 joo

24.05.2011 21:30

päättäjien vaimot lentokoneella Brysseliin synnyttämään. Kaikki muut vaihtoehdot suljettava päättäjien synnyttäjiltä.

Vieras

#67 jokaisen ihmisen elämä on yhtä tärkeä

24.05.2011 21:52

jokaisen ihmisen elämä on tärkeä. Olisi ikävää jos suurin osa lapsista, jotka saisivat oulaskankaan ansiosta elää, menettäisivät pitkien matkojen takia elämän. Onko päättäjille ihmisen elämä näin arvoton?

Vieras

#68 Jep

22.01.2012 18:20

kenkää antasin lastenlääkärille + parille työntekijälle oulaskankaalla. Kolmannen menen synnyttämään mielummin ouluun. Siellä ei päätä sentään auota.