Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle / Tiedotteet / Adressin luovutuksesta sosiaali-ja terveysministeri Hanna Mäntylälle / Kommentit


Vieras

#1

16.06.2015 10:23

Lämpimät kiitokset ja voimia tätä tärkeää asiaa viedessäsi eteen päin.
Monet eläkeläiset eivät jaksa/tiedäkkään pitää puoliaan
pammi

#2

16.06.2015 10:29

olen 70 vuotias eläkeläinen ja saan alle 1000.00 euro eläkettä saan 330.00 euro asumistuki maksan itse 250.00 muut velat ovat laina 2 kkp yhtenssä 248.00 sähkö 20.00 netti 35.00 puh:20.00 loput pitäisi sit riittä lääkeisin ja ruokan yritäkkä te eduskunnan henkilökunta elää sillä rahalla se olisi hauska nähdä (ja vielä olisi kiva ostaa jotain mukava välillä mutta ei se onnistuu )

Irma Asikainen
Vieras

#3

16.06.2015 10:37

Toivotaan, että saat pian vastauksen ja suuret kiitokset, että jaksat ajaa asiaamme. Jos on jotain, mitä voin tehdä asian hyväksi, auttaakseni sinua tai muuten tätä asiaa ajavia henkilöitä, niin olen mieluusti käytettävissä.

Seppo Muurinen

#4

16.06.2015 10:47

Alle 1000e/kk eläkkeistä EI ole yhtään tämän hallituksen-kaan aikana nipistää pois asumistuesta ja kun tähän lisätään paljon sairastaville muitakin "sanktioita" muine korotuksineen,niin monissakin tapauksissa elämänlaatutekijät heikkenevät entisestään.

Tämä on jo tasa-arvo kysymys kuin hallituksemme on otettava suuri pieneläkeläisten joukko käytännössä huomioon,eikä kurittaa yhtään tämän enempään !

Markku Juhani.
Vieras

#5 Köyhät kyykkyyn.

16.06.2015 11:11

Eläkkeensaajan asumistukea,ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle missään tapauksessa. Tyhmää touhua toitotetaan suureen ääneen,että takuueläke nousee nousuhan on minimaalinen (joitakin euroja) toisaalta ollaan raapimassa oikein olantakaa pois (asumituki) ei tässä tuohussa ole mitään järkeä,näillä toimilla hallitus varmistaa,että leipäjonot ja eriarvoisuus kasvaa.

Vuokko

#6 Ihmisarvoinen elämä

16.06.2015 11:12

Olen tavannut monia eläkeläisiä keitä huolestuttaa toimeentulo jos tälläinen päätös tehdään, että on yksi yleinen asumistuki. Moni on jo vanheneva ihminen eikä ole niin helppoa muuttaa pienempään asuntoon jotta tuki kattaisi kaikki neliöt. Kuinkahan moni näistä ihmisistä tekevät jotain peruuttamattomia päätöksiä oman elämänsä suhteen jotta ei tarvitsisi kärsiä näistä päätöksistä. Järki käteen päättäjät ja kohtuullisuutta päätöksissä sekä ihmisarvo kunniaan! Moni näistä pienen eläkkeen saajista on kuitenkin jollain tavoin valmis osallistumaan Suomen nousuun.


Vieras

#7

16.06.2015 11:15

Minulle ainakin tulee eteen sosiaaliluukku ja leipäjono jos tuosta 740.- käteen saamastani joudun viel nykyisten menojen lisäksi maksamaan lisää vuokraa esim 100.-
45vuotta työtä tehnyt.

#8

16.06.2015 12:38

Nytkin elän aika tiukolla, vuokra on 600e pienestä yksiöstä, eläkettä kertyy 700+200/kk. Jos asumistukea leikataan niin aika niukaksi menee. ( Nyt asumistukea saa 200/kk. )


Vieras

#9

16.06.2015 12:52

Hei! Oikein hyvä juttu, toivottavasti saat yhteyden siihen Mäntylään. Tää leikkausuhka on poistettava ja pikasesti. Kenenkään eläkeläisen ei pidä tähän suostua. Tsemppiä!


Vieras

#10

16.06.2015 13:44

Hyvä! Ja iso kiitos! Nyt kaikki omaiset ja tuttavatkin allekirjoittamaan. Tämän ISON leikkauksen seuraukset voivat olla todella ikävät, JOS se päästetään tapahtumaan! Muitakin keinoja säästöihin takuulla löytyy!! Taina

Vieras

#11

16.06.2015 20:08

Onnea tuo on tärkeä asia.

Vieras

#12

17.06.2015 08:57

Hanna Mäntylä on Soinin linjoilla. Kannattaa etujen leikkaamista. Tuskin vastaa.

Vieras

#13

17.06.2015 19:16

Jos eläkkeensaajan asumistuki lasketaan yleisen asumistuen tasolle miten käy Mielenterveyskuntoutujien. Koska silloin kun toimeentulo on tiukkaa jätetään lääkkeet ensin pois kun ei ole rahaa millä lääkkeitä ostais. Viimeisenä aletaan harkitsemaan asunnnonvaihtoa eikä sekään ole mikään ratkaisu taloudellisten vaikeuksien korjaamiseksi. Laitoshoitopaikkoja on vähennetty viime vuosina paljon. Laitoshoitoa vaativat potilaat lisääntyvät kun lääkitykset jätetään ottamatta kun ei ole rahaa ostaa lääkkeitä. Suomessa on suurin eläkeläisjoukko just Mielensairauksista kärsiviä. Sehän luo keskuudessamme suurta pelkoa kun ei hoisdeita näitä sairaita sairauden vaatimalla tavalla. Eräs Eläkeläinen vaan

Vieras

#14

17.06.2015 20:18

Ennen Eduskuntavaalia Soini ja Sipilä toitottivat ettei Eläkkeisiin ja pienituloisiin kohdenneta leikkauksia kuinkas ollakkaan Eläkeläiset menivät halpaan ja ansaan niitten lupauksien toivossa ja äänestivät noita tyhjien lupausten antajia ja Roistoja. eh.

Vieras

#15

19.06.2015 05:27

Leena,

Kiitos jälleen kerran aktiivisesta panoksestasi tärkeän asian puolesta. Taistelua on jatkettava. Olen yksi heistä joka ei tule toimeen ilman eläkeläisten asumistukea. Asia ahdistaa minua.

Hyvää juhannusta,

Vieras

#16

06.07.2015 08:37

Kiitos Leena hyvästä työstäsi.