Uudenkylän koulun säilyttämisen puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Uudenkylän koulun säilyttämisen puolesta.


Vieras

#1

26.10.2015 09:28

Kannattaa asuttaa koulun läheisyyteen isoja maahanmuuttajaperheitä koulun jatkon turvaamiseksi.

#8

#2

26.10.2015 11:50

Kyllä miksi ei. Yleensäkin koulu on hyvässä kunnossa niin sisältä kuin ulkoa. Paljon on varmasti laitettu rahaa historiallisesti arvokkaan koulun peruskorjaamiseen. Ei ymmärrä miksi sitä ei nyt hyödynnettäisi kun on juuri saatu paikat siistiksi ja nykyisen lain vaatimat puitteet on kunnossa.


Vieras

#3

28.10.2015 11:34

Säästöt ovat vähäisiä.
Lapsien parasta ei lakkautuspuhujat mieti lainkaan.
:-D

#4

28.10.2015 16:59

#3: -  

 Ja todellisuudessa säästöjä ei synny! Kuka vaan meistä saa mustan näyttämään valkoisesta jos haluaa. Tässä on suuremman luokan poliittinen kähmintä takana. Kohta se nähdään! 


Vieras

#5

28.10.2015 17:32

Olen itse Uudenkylänkoulussa ja muukin auku on käynyt siellä koulua

Vieras

#6

28.10.2015 19:06

Kaikki lopetetaan taloussyistä. Ihmiset halutaan työntää massakouluihin. Onko opetuksen taso siellä parempaa. ? Tuskin.

Vieras

#7

28.10.2015 20:30

Vuonna 2010 kouluverkkoselvityksen johtopäätös oli sulkea Kaukasten koulu ja säilyttää Uudenkylän koulu. Perusteluna tuolloin Uudenkylän koulun puolesta oli mm. "opetuksen edellytysten kehittäminen". Nyt virkamiehillä on sitten uudet kujeet...


Vieras

#8

29.10.2015 07:59

toivotan teille onnea ja taistelutahtoa! Suomessa on lakkautettu jopa sadan oppilaan kouluja, muka säästöihin vedoten!!

Vieras

#9 Re:

29.10.2015 20:07

#8: -  

 Kiitos! <3  t. Uudenkylän koulun vanhempainyhdistys

sivustaseuraaja

#10 Kuntoarvio

01.11.2015 16:13

Jos kunta perustelee lopettamispäätöstä kiinteistön huonolla kunnolla, sen ei luulisi olevan vaikea sitä todentaa? Sama pätee tietysti myös koulun puolustajiin. Eihän "huono kunto" ole mikään mielipidekysymys!

Kuntoarvio ULKOPUOLISEN tekemänä voisi olla ihan fiksu veto nyt koulun puolustajilta? Sillä voisi todentaa ja todistaa hyvän kunnon aika tyhjentävästi, eikö?

Faktaa koulun kunnosta ja voimakasta viestiä siitä, että Kaukasten koulu on pienempi ja kauempana, kannattaa nyt viedä eteenpäin, ennenkuin on liian myöhäistä.

Lupaus talkootyöstä, jos löytyy joku vika/puute, johon kunta voi vedota lopettamispäätöstä tehdessään, voisi olla myös ajattelemisen arvoinen mahdollisuus. On paljon korjaustöitä, joihin ilman ammattipätevyttä pystytään, mutta toki jos joukossa ammattilaisia on, saavathan hekin oman ammattitaitonsa peliin antaa.

Kyselyä lähialueen asukkailta, ihmisiä, numeroita, tarinoita. Onko kaukaslaisten kanssa puhuttu? Ehkä heillekin loppujen lopuksi sopisi koulujen yhdistäminen Uuteenkylään? On jopa koomista, että kaksi suht lähekkäin olevaa pikkukoulua "taistelee" toisiaan vastaan, kun voimat yhdistämällä edes toisen koulun selviämismahdollisuudet kasvaisivat! On helppoa vaatia omaa, itselle tuttua ratkaisua pysyväksi, mutta pieni hypähdys oman boksin ja mukavuusalueen ulkopuolelle tuskin koskaan on ketään vahingoittanut.

Mitä hyötyä koulujen yhdistämisestä olisi Kaukasille, entä Uudellekylälle? Mitä hattoja? Kumpia on enemmän?

Tsemppiä viestinvientiin ja vaikeiden asioiden pohdintaan, mutta nyt on jo toiminnan aika, ei pelkän pohdinnan!

 

 


Vieras

#11

04.11.2015 12:04

Sukulaisen lapset ovat olleet ko koulussa ja vuosien aikana olen kuullut vain hyviä asioita koulusta ja sen toiminnasta. Itse opettajana arvostan koulussa tehtyä työtä.

Vieras

#12 Yhteistyö

05.11.2015 11:12

Mielestäni pienten koulujen tulisi pitää tällaisissa asioissa yhtä. Itse entisenä Uudenkylänkoulun oppilaana olen aina puolustanut myös muita kyläkouluja ja kirjoittanut nimiä addresseihin sekä puhunut niiden puolesta. Yhden pienen koulun lakkautus johtaa aina seuraavaan. Yhdessä voimme olla vahvempia.


Vieras

#13

06.11.2015 17:01

Pienkoulut kannattaa säilyttää!

Vieras

#14

08.11.2015 20:08

Miksi Hyvinkään kaupunki ei voisi hakea säästöjä esimerkiksi henkilöstön lomautuksilla (ei siis pelkän sivistystoimen, vaan koko kaupungin ja mukaanlukien tietenkin myös johdon), kuten naapurikunnissa on tehty?