Luottotiedottomille Oikeuksia!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Luottotiedottomille Oikeuksia!.


Vieras

#76

30.12.2015 13:08

Täyttä asiaa ja jos tämä saatas päättäjien eteen ja he ajatuksen kanssa järellä höystettynä sen käsittelisivät niin homma toimisi. Tiedän monen monta ihmistä ja jopa tunnenkin muutaman joka ei töihin mene juuri tämän nykyisen järjestelyn vuoksi.

Vieras

#77

30.12.2015 13:14

Olen samaa mieltä! Inhimmillisyys kuuluu kaikille, luottotiedoista riippumatta!

Vieras

#78

30.12.2015 13:28

Itsellä on edelleen luottotiedot huolimatta opiskelusta,  opintolainoista, työttömyydestä ja sen jälkeen täysin ala-arvoisesta palkasta ensimmäisessä työpaikassa siivoojan.  Onhan se elämä vähän ankeaa jos ei tee töitä tai opiskelee mutta jos se on vain väliaikaista. Itse elin ko. ajan hyvin suppeasti ja säästeliäästi ja nyt omista asunnon ,auton ja käyn hyvä palkkauksessa työssä. Turha sitä on itkeä jos ihan omaa tyhmyytään ja laiskuutta ei pääse elämässä eteenpäin. 


Vieras

#79

30.12.2015 14:00

koska elämä ilman luottotietoja on tuskaisan hankalaksi tehty, lähes ihmisoikeudet viety. Mulla pankkitunnukset mutta kaveriltani juuri viime viikolla evättiin ko. syystä.

Vieras

#80 Re:

30.12.2015 14:03

#78: -   Kuule: et taida tietää lainkaan kuinka monta meitä 90-luvun lamalaisia ilman omaa syytään edelleen kärsii. Älä nimittele laiskoiksi, itse maksanut nettotuloistani 1/3 14 vuotta. Koska korot, kulut ihme maksut nostaa ja nostaa.

 


Vieras

#81

30.12.2015 14:11

Haluan että ihminen voisi selviytyä eteenpäin elämässä ilman suuria tuskia.

Vieras

#82

30.12.2015 14:18

Olen ollut yli kymmenen vuotta p...e auki ulosoton takia


Vieras

#83

30.12.2015 14:38

Olen ollut joskus luottotiedoton, joten ymmärrän pointin.
Epäreilua

#84 Verkkopankkitunnukset

30.12.2015 14:45

Onko se oikeasti niin, ettei välttämättä saa edes verkkopankkitunnukset jos on luottotiedoton? Jos on, niin vähintään tätä pitäis muuttua! Niitähän tarvitsee kaikkialla nämä vero.fi- ja kelan sivustoilla. Epäreilua ettei luottotiedottomat pääsevät yhtä helposti asioimaan edes näitä juttuja!  


Vieras

#85

30.12.2015 14:59

olen samaa mieltä allekirjoittaneen kanssa,eli leila luoton

Vieras

#86

30.12.2015 15:29

Hoitajana kolme vuoro työtä. Pienet lapset ja ulosotto. Käteen jää vähemmän kuin työttömänä. Ja terveys menee.

Vieras

#87

30.12.2015 15:40

Samaa mieltä. Yritäppä avata pankkitili, saatikka ottaa nettitunnuksia. Tänäpäivänä kun kaikki hoidetaan netissä, esim työkkäri, sossu, kela ja moni muu asia.Jos jostain halvan auton satut saamaan. Maksat koko vuoden vakuutuksen kerralla. Mut en tajuu miks sossu ohjaa netin kaut toimimaan. Ok kirjastosta aika koneelle, mut tunnukset. Ja niin moni muu asia.

Vieras

#88

30.12.2015 15:59

Tuntuu siltä että kun on vaikeaa, poljetaan lisää. Mitä voi tehdä? Päättää päivänsä??
varaudu pahimpaan

#89 Re:

30.12.2015 17:02

#17: -  

 sairastumisen osalle voi itsensä vakuuttaa. Esim työkyvyttömyysturva tai lyhytaikanen työkyvyttömyysturva. Silloin kelan rahojen päälle saa valitun summan joka kk. Itse joskus vakuutin itseni juuri tälläisten tilanteiden varalta. Nyt saan vakuutusyhtiöltä 100e/työpäivä eli oin 2200e kuukaudessa + kelan normaalit korvaukset. vuoden päästä pitäisi olla työkykyinen ja sitten loppuu tuet ja maksut vakuutuksesta....

nimim 30v vakuutusalalla toiminut

#90

30.12.2015 17:09

 Se minkä takia liikennevakuutus pitää maksaa vuodeksi eteenpäin ja miksi kotivakuutusta ei saa, ovat ihan selkeitä asioita.

 

Luottotiedottomalle liikennevakuutuslaskut tulevat esim 4krt/vuodessa eli 3kk välein. Jos siitä jää lasku maksamatta, tulee huomautus, jos sitäkään ei maksa niin tulee toinen huomautus jne... Kuitenkin laki velvoittaa vakuutusyhtiöitä pitämään liikennevakuutuksen voimassa vaikka maksut olisivatkin myöhässä. Tarkoittaa käytännössä sitä, että lasku voi olla useamman kk myöhässä ja liikennevakuutus silti voimassa. Eli jos luottotiedottomalle myönnetään vakuutus samalla laskutusrytmillä ja hän ei laskua maksaisi niin ei voisi poikkasta vakuutusta. Tämänkin tilanteen ovat aikanaan aiheuttaneet ne ihmiset jotka käyttivät järjestelmää väärin, eli vakuutus myönnettiin, ei maksettu, vaihdettiin yhtiötä jne... koska pelokkeena ei toimi enää luottotietojen menetys.

 

Vapaaehtoisten omaisuusvakuutuksien myöntämisessä luottotiedottomalle, on aina todella suuri riski. Vakuutuspetosten yms tappioden riski kasvaa jonka vuoksi yhtiöt eivät näitä halua myöntää.


Vieras

#91

30.12.2015 17:21

Koska itseltäni ulosotto vie pikku eläkkeestä 100 euroa joka kuukausi ja pienistä keikka hommista 1/3 !Kannattaako,ei mut pakko tehdä!Työkyvyttömyyseläke ei riittäis mihinkään!!!

Vieras

#92

30.12.2015 17:30

Tuttuja luottotiedottomia ja ehkä minäkin kohta?
Kohta selvinnyt kohtalotoveri

#93 Re:

30.12.2015 18:12

#11: -  

 Tuttu tunne tuo kirjeiden avaamattomuus ja veronpalautusten menettäminen - itsellä oli sama homma usean vuoden ajan. Noh, sitten kun vihdoin sain kerrottua läheisille tilanteesta ja kavereiden kanssa avattiin kirjeitäni ja käytiin ulosottovirastossa, niin selvisi että tilanne ei lopulta ollut niin kamala ja lohduton kuin olin omassa päässäni päätellyt (4000€ velat olivat nousseet lähes 10000€:n suuruiseksi, ja se itsessään on aivan kamala ja kaamea järjestelmä). Niinpä sitten ulosottomiehen kanssa asiat sumplittiin ja sitten kun pääsin töihin niin aloin noita makseskella, ja nyt ensi helmikuun 27. päivä rekisteristäni puhdistuvat viimeisetkin "maksettu" -merkinnät.

Toki itsellä oli helppo näitä sitten lopulta hoitaa koska ei ollut elätettäviä ja sain kesken yliopiston hyvärahaisen työpaikan, jonka avulla ja makaroonikuurilla sain nuo vanhat velat hoidettua, en siis halua sanoa mitään "niskasta kiinni" -höpöhöpöä vaan enemmänkin todeta että omassa päässä noi asiat nousee liian isoiksi joten kannattaa koittaa vaan selvittää mitä noita on ja paljonko.


Anonyymi

#94

30.12.2015 18:13

Olen samaa mieltä ei toisen elämästä saa helvettiä tehdä, kuka jaksaa enään yrittää kun vuodesta toiseen joutuu kitumaan virheitä teemme kaikki jotkut isompia jotkut pienempiä siitä huolimatta ei saa kuristaa toisen elämää kiven alle. Normaali elämään pitää myös antaa luottoa hätä tilanteessa onhan vanhat velat kuitenkin koko ajan hoidossa jollain tapaa.

Anonyymi

#95 Re:

30.12.2015 18:17

#78: -  

 No oletpa myötätuntoinen, et voi tietää mistä syystä luottotiedot meni aina ei elämä mene niin kuin pitäisi virheitä tehdään ja onnettomuuksia sattuu älä siis tuomitse toista ole onnellinen että itse olet säästynyt onnettomuuksilta.


Vieras

#96

30.12.2015 18:23

Tämä adressi olisi pitänyt tehdä jo 1900-luvulla, jolloin Suomen virkakoneisto teki harkittua petosta tässä maassa sen yrittäjille.
Pankit, vakuutusyhtiöt ja eläkevakuutusyhtiöt ovat laillistettuja huijareita. Oletteko selvillä siitä, että pankeille raha muuttuu RAHAKSI vasta sen jälkeen, kun olet nostanut sen ulos lainana! Näin, koska setelit muuttuivat arvottomiksi 1980 - 1990 silloin, kun rahan arvo irrotettiin kullasta. Nykysetelit ovat siis pelkkää paperia, jolla on helppoa perintätoimistojen, pankkien ja muiden moraalisia arvoja vailla olevien tahojen kiristää velkakierteeseen saattamiaan kansalaisia. Täysiä mafiosoja koko sakki.
Lili

#97 Re:

30.12.2015 18:27

#78: -  

 Tässä adressissa ei ole kysymys opiskelijoista, joilla on joskus raha tiukilla. Tässä adressissa on kysymys virkamiesten huijaamista suomalaisista, jotka ovat korppikotkien vuoksi menettäneet omaisuuden. Harkitusti petoksen uhreiksi joutuneista.

pirjo singh
tampere

#98 Re:

30.12.2015 18:28

#90: nimim 30v vakuutusalalla toiminut -  

 Hei kerro tuo Trafille, en ole luottotiedoton Trafin maksu myöhästyi päivän kun vaihdoin autoa ja olin juuri maksanut edellisen auton vakuutusmksun joten en tajunnut että uudesta autosta tulee maksu heti seuraavassa kuussa ja katsoin nettipostiin päivän liian myöhään maksoin siis vakuutuksen päivän myöhässä ja autollani oli jo liikennekielto. Siellä on siis selvästi täysin osaamatonta porukkaa mutta valta niillä on kuin kuninkailla. se mitä sanovat  on kiveen kirjoitettu eikä vakuutuksen ottajalla ole mitään oikeuksia.

ei luotolle....

#99 luottotiedoton

30.12.2015 18:39

Itsellä jäi vuokran jälkeen 5€.Siinä vaiheessa oli pakko lopettaa työt missä viihdyin


Vieras

#100 Re:

30.12.2015 18:41

#69: -  

 Joo, nettiyhteydet saa kaverin tai sukulaisten kautta...mutta ystäväni ei saanut edes verkkopankkitunnuksia!!! Ja nykyään niitä tarvitaan aika moneen paikkaan, että pystyt asioimaan.  Että tällänen pankki on Osuuspankki!