ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!.

SW

#776 Re: Re: Re: Israelin synty (1948) uudessa tutkimuksessa

01.09.2011 21:23

#769: - Re: Re: Israelin synty (1948) uudessa tutkimuksessa

AMEN!

Kunpa nämä kiihkoilijat joskus osaisivat katsoa peiliin ja tunnustaa omiensakin virheet!


Vieras

#777 Sinun Valkeutesi tulee!

01.09.2011 21:43

Katso minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille
yltympäri,ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille:
kaikki,jotka sitä nostavat,repivät pahoin itsensä;ja kaikki maan kansa-
kunnat kokoontuvat sitä vastaan.(Sak.12:2,3).

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.09.2011 22:30


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.09.2011 23:09


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.09.2011 23:20


islam on KAUHISTUS

#781 Re: kuu-demonin palvojamuslimit

01.09.2011 23:48

#727: -

HEI!!! tämä ei ole mikään muslimiareena, jossa vääräuskoiset saavat houkutella nuoria ja tyhmiä suden suuhun!!!

 

Kaikki Israelia rakastavat mukaan!!!

#782 ISRAEL ELÄKÖÖN - JAKAMATON JERUSALEM - solidaarisuustapahtuma
 Helsingin Senaatintorilla 13.9.2011

01.09.2011 23:57





29. elokuuta 2011 klo 10:17

ISRAEL ELÄKÖÖN - JAKAMATON JERUSALEM - solidaarisuustapahtuma
 Helsingin Senaatintorilla 13.9.2011

Kutsumme sinut mukaan Helsingin Senaatintorilla tiistaina 13.9.2011 klo 17 järjestettävään JAKAMATON JERUSALEM -solidaarisuustapahtumaan Israelin puolesta. Tapahtumasta lähetetään yhteinen vetoomus tasavallan presidentti Tarja Haloselle.

Syyskuun 21. päivänä alkavassa YK:n 66. yleiskokouksessa Mahmoud Abbasin palestiinalaishallinto aikoo pyytää jäsenmailta yksipuolista tunnustusta palestiinalaisten valtiohankkeelle. Tällainen pyrkimys Länsirannan sekä Gazan aseman muuttamiseksi ja ”vuoden 1967 rajojen” saattamiseksi tunnustetuiksi rajoiksi on lähtökohdiltaan kiistattomasti vastoin YK:n päätöslauselmia 242 ja 338 sekä rikkoisi myös Israelin ja palestiinalaisten vuonna 1995 solmimaa Oslo II sopimusta. Näiden mukaisesti osapuolet ovat sitoutuneet neuvottelemaan kyseisistä rajaongelmista ryhtymättä muuttamaan alueiden asemaa pysyvää statusta koskevien neuvotteluiden lopputulosta odotettaessa.

Palestiinalaisten pyrkimys muuttaa kiistanalaisten alueiden asema yksipuolisella toimenpiteellä YK:n arvovaltaan vedoten ja Israelin kanssa tapahtuvat neuvottelut sivuuttaen ei johda rauhaan, vaan Lähi-idän konfliktin jatkumiseen. Tällä tavoin yksipuolisesti synnytetyllä palestiinalaisvaltiolla ei olisi mitään rauhansopimusta eikä sen tuomia velvoitteita Israelia kohtaan. YK:n ei tule, eikä se voi antaa tukeansa tällaiselle hankkeelle.

Samalla me solidaarisuustapahtuman osanottajat tahdomme osallistumisellamme ilmaista vakaan kantamme siitä, että Jerusalem on Israelin valtion jakamaton pääkaupunki. Mikään toinen kansallinen tai poliittinen entiteetti ei omaa asianmukaista moraalista, poliittista tai historiallista oikeutta Jerusalemiin pääkaupunkina. Kuningas Daavid (1000-luvulla e.Kr.) teki Jerusalemista pääkaupungin. Siitä lähtien kaupungissa on aina asunut merkittävä määrä juutalaisia aina kun historia on sen tehnyt mahdolliseksi. Juutalaisten yhteys Jerusalemiin on kaikunut halki vuosisatojen juutalaisten rukoillessa kaikkialla maailmassa: ”Ensi vuonna Jerusalemissa”.

Me tuemme kaikkien kansojen ja uskontojen avoimen vapaata pääsyä Jerusalemiin suvereenin Israelin valtion pääkaupunkina. Me torjumme ajatuksen Jerusalemin jakamisesta jälleen, niin kuin se oli jaettuna 1948 - 1967. Tuona aikana arabit miehittivät Jerusalemin itäistä osaa ja kielsivät kaikilta juutalaisilta pääsyn Itä-Jerusalemin pyhille paikoille, kuten länsimuurille ja temppelivuorelle.

Senaatintorilla klo 17 tapahtuvan kokoontumisen jälkeen järjestetään iltatilaisuus Balderin salissa (Aleksanterinkatu 12) klo 18. Puheenvuoroja. Musiikissa Viktor Klimenko.

Tervetuloa!

Petri Kauhanen – Suomen Karmel-yhdistys, tj
Juha Ketola – ICEJ, tj

Seppo S. Kosonen – Aluekappalainen, Helsingin Tuomiokirkkoseurakunta

John Remes – Israel-Ystävyystoimikunta, pj

Pekka Sartola – Pastori, kirjailija

Pirkko Säilä – Patmos Lähetyssäätiö, tj
Hannu Takkula - Europarlamentaarikko


Vieras

#783 Re: Israelin synty (1948) uudessa tutkimuksessa

02.09.2011 01:32

#753: Uusi historian tutkimus - Israelin synty (1948) uudessa tutkimuksessa

 

http://www.ennenjanyt.net/1-03/juusola.htm

 

Viimeisen viidentoista vuoden aikana lisää arkistomateriaalia on avattu tutkijoiden käyttöön.

Yleisesti ottaen Morrisin alkuperäisen julkaisun jälkeen esiin tullut materiaali vahvistaa Palestiinan juutalaisyhteisön (yishuv) ja Israelin valtion osuutta palestiinalaispakolaisuuden synnyssä, kuten Morris itsekin on myöntänyt.

Suoranaisten karkotusmääräysten ja raakuuksien merkitys oli ilmeisesti selvästi suurempi kuin Morris esitti 1980-luvulla.

Esimerkiksi Pohjois-Galilean osalta meillä on nyt käytössä konkreettinen tyhjennysmääräys, jonka pohjoisen rintaman komentaja Moshe Karmel antoi (lokakuu 1948).

Raakuuksien kohdalla ongelmana on edelleen se, että Israelin armeija ja puolustusministeriö eivät ole yleensä avanneet tutkimukselle niitä dokumentteja, jotka sisältävät konkreettisten karkotusten kuvauksia ja niihin mahdollisesti liittyviä raakuuksia.



Edelleen esimerkiksi kesällä 1948 kirjoitettu armeijan tiedustelupalvelun raportti vahvistaa sitä kuvaa (johon jo Morris päätyi), ettei arabijohtajien määräyksillä ollut merkittävää osaa arabiväestön paossa. Tämä joitakin vuosia sitten esiin tullut raportti tosin mainitsee, että jossain tapauksissa arabijohto on kehottanut siviiliväestöä – erityisesti naisia ja lapsia – väistymään väliaikaisesti taistelujen tieltä.


Vieras

#784 Pohjois Galilean etninen puhdistus

02.09.2011 01:36

#700
30.08.2011 20:42

http://en.wikipedia.org/wiki/Saliha


Yksitäisten arabikylien tyhjennystapahtumia Israelin itsenäisyyssodassa/ esim.

Saliha

Between 30 October 1948 and 2 November 1948, Saliha was the first of three villages (the others being Safsaf and Jish) in which a massacre was committed by the Seventh Brigade of the Israel Defense Forces of [16] under the command of General Moshe Carmel.[17]

In the case of Saliha, the troops entered the village and blew up a structure, possibly a mosque, killing the 60 to 94 people who had taken refuge inside.[16] These estimates, made by Benny Morris, are based on documentary evidence that include a 6 November 1948 diary entry by Yosef Nahmani, which refers to "'60 - 70' men and women murdered after 'they had raised a white flag'".[18] Also referenced by Morris are handwritten notes taken by Aharon Cohen from the Mapam Political Committee meeting on 1 November 1948 in which Galili, also known as Moshe Erem is recorded stating: "94 in Saliha blown up in a house".[18]

After the assault was over, the remaining inhabitants of the village were expelled,[11] forming part of the Palestinian exodus of 1948.

Yoav Gelber lists Saliha alongside Deir Yassin, Abu Shusha, Sufsuf, and Lydda as forming part of the "Palestinian pantheon of massacres ... villages where Palestinians claimed that atrocities had taken place"


Vieras

#785

02.09.2011 01:52

#699
30.08.2011 20:37

http://en.wikipedia.org/wiki/Safsaf_massacre

Operation Hiram

Yksitäisten arabikylien tyhjennystapahtumia Israelin itsenäisyyssodassa.

Safsaf (Arabic: صفصاف‎, the weeping willow)

The Safsaf massacre occurred on October 29, 1948, when the Israel Defense Forces (IDF) captured the Palestinian Arab village of Safsaf in the Galilee. The village was defended by the Arab Liberation Army's Second Yarmuk Battalion.

Safsaf was the first village to fall in Operation Hiram, the aim of which, according to the IDF, was to "destroy the enemy in the central Galilee 'pocket,' to take control of the whole of the Galilee and to establish a defense line on the country's northern border."[1]

The village was attacked by two platoons of armored cars and a tank company from the 7th Brigade, and a fierce battle lasted from the evening until seven o'clock the next morning.[2]



Evidence of a massacre in which 52-64 villagers were killed by the IDF comes from several contemporaneous Israeli government sources and Arab oral history. The evidence suggests that 52 men had their hands tied, were shot and killed, and were buried in a pit. Several women were allegedly raped, including a 14-year-old, and possibly killed.



At least two internal inquiries were initiated during 1948-9 by the IDF, but their reports remain classified.


Vieras

#786 1948 tyhjennetyt arabikylät ja kaupungit

02.09.2011 02:01

 

The list of Arab towns and villages that were depopulated during the 1948 Palestinian exodus

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Arab_towns_and_villages_depopulated_during_the_1948_Palestine_War

This list of Arab towns and villages that were depopulated during the 1948 Palestinian exodus gathers about 500 items.

Some areas were entirely depopulated and destroyed; others were left with a few hundred residents and were repopulated by Jewish immigrants, then renamed.

Towns and villages are arranged according to the subdistrict of the pre-1948 British Mandate of Palestine they were situated in.


Contents


1 District of Acre
2 District of Baysan
3 District of Beersheba
4 District of Gaza
5 District of Haifa
6 District of Hebron
7 District of Jaffa
8 District of Jerusalem
9 District of Jenin
10 District of Nazareth
11 District of Ramla
12 District of Safad
13 District of Tiberias
14 District of Tulkarm
15 See also
16 Notes
17 References

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Arab_towns_and_villages_depopulated_during_the_1948_Palestine_War


Vieras

#787 ISRAEL ELÄKÖÖN - JAKAMATON JERUSALEM

02.09.2011 02:05

 

ISRAEL ELÄKÖÖN - JAKAMATON JERUSALEM - solidaarisuustapahtuma
 Helsingin Senaatintorilla 13.9.2011

http://www.patmos.fi/filebank/articles/152.jpg...

Kutsumme sinut mukaan Helsingin Senaatintorilla tiistaina 13.9.2011 klo 17 järjestettävään JAKAMATON JERUSALEM -solidaarisuustapahtumaan Israelin puolesta. Tapahtumasta lähetetään yhteinen vetoomus tasavallan presidentti Tarja Haloselle.

 

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

02.09.2011 02:30



Vieras

#789 Re: ISRAEL ELÄKÖÖN - JAKAMATON JERUSALEM

02.09.2011 03:00

#787: - ISRAEL ELÄKÖÖN - JAKAMATON JERUSALEM

 

Jerusalem on Israelin valtion jakamaton pääkaupunki.

Mikään toinen kansallinen tai poliittinen entiteetti ei omaa asianmukaista moraalista, poliittista tai historiallista oikeutta Jerusalemiin pääkaupunkina.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

02.09.2011 03:09


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

02.09.2011 03:15



Vieras

#793

02.09.2011 07:42

Siunaukset Israelille!

Vieras

#794 Re: Re: Re: Re: Re: ISRAEL ELÄKÖÖN - JAKAMATON JERUSALEM - solidaarisuustapahtuma
 Helsingin Senaati

02.09.2011 08:07

#729: El Reino - Re: Re: Re: Re: ISRAEL ELÄKÖÖN - JAKAMATON JERUSALEM - solidaarisuustapahtuma
 Helsingin Senaatintor 

 

Tunnusta sitten vaan hävinneesi väittely, jollet pärjää muuten kuin tosiasioita vääristelemällä.


Vieras

#795 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Israel on fasistinen poliisivaltio

02.09.2011 09:44

#731: El Reino - Re: Re: Re: Re: Re: Israel on fasistinen poliisivaltio 

 Voit tietysti kikkailla, sillä onko Gazan tilanne miehitys vai saarto. Ihan vapaasti jos se on mielestäsi sen arvoista.

San Remon päätöslauselmassa on kohta " that nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine".  Tämä ei ole toteutunut missään vaiheessa, ei sinne päinkään. Sen sijaan tapahtui etninen puhdistus.

Siirtomaavallat vetelivät toki mielivaltaisia valtionrajoja sinne tänne ympäri Afrikkaa ja lähi-itää. Vaikka ne kaikki ovat kyseenalaisia, tässä tapauksessa on vielä se suuri ero, että annettiin valtio väestölle, joka oli tulossa alueelle ulkopuolelta.

 

YK on

#796 Väärä kohde!

02.09.2011 10:03

"Me allekirjoittaneet suomalaiset vetoamme YK:n pääsihteeri Ban Ki-mooniin, että hän käyttäisi vaikutusvaltaansa suojellakseen YK:ta ja kansainvälistä yhteisöä tältä hyväksikäytöltä ja että hän ryhtyisi toimiin sen puolesta, ettei tätä palestiinalaisten tekemää aloitetta vahvistettaisi eikä tunnustettaisi."

Nyt pitää vedota Israelin Jumalaan, eikä näihin maallisiin johtajiin, joilla ei ole ymmärrystä asiaan, vaan toimivat selkeästi Palestiinan puolesta.
Eilen tv:ssa Martti Ahtisaari puhui sen puolesta, että EU menisi Palestiinan tunnustamisen taakse Suomi mukaan lukien...
http://www.youtube.com/watch?v=LJUFqo2yQ_w

Meidän kannattaa muistaa, ettei Kaikkivaltias ole koskaan valitsemaansa kansaa hylännyt, vaan Hän oli, on ja tulee olemaan Israelin varma "takuumies".

3.Mooseksen kirja:
26:11 Ja minä panen asumukseni teidän keskellenne enkä viero teitä. >> Jakeen lisätiedot
26:15 vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni,
26:43 Mutta ensin tulkoon maa tyhjäksi heistä ja saakoon hyvityksen sapateistansa olemalla autiona, niin kauan kuin he ovat poissa; ja he sovittakoot syntivelkansa sentähden, juuri sentähden, että he hylkäsivät minun säädökseni ja että heidän sielunsa vieroi minun käskyjäni.
26:44 Mutta sittenkään, vaikka he ovat vihollistensa maassa, en minä heitä hylkää enkä viero heitä niin, että lopettaisin heidät ja rikkoisin liittoni heidän kanssansa; sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa.






Totuus esiin!

#797 Re: Väärä kohde!

02.09.2011 10:16

#796: YK on - Väärä kohde! 

YK on


#796 Väärä kohde!

02.09.2011 10:03

"Me allekirjoittaneet suomalaiset vetoamme YK:n pääsihteeri Ban Ki-mooniin, että hän käyttäisi vaikutusvaltaansa suojellakseen YK:ta ja kansainvälistä yhteisöä tältä hyväksikäytöltä ja että hän ryhtyisi toimiin sen puolesta, ettei tätä palestiinalaisten tekemää aloitetta vahvistettaisi eikä tunnustettaisi."

Nyt pitää vedota Israelin Jumalaan, eikä näihin maallisiin johtajiin, joilla ei ole ymmärrystä asiaan, vaan toimivat selkeästi Palestiinan puolesta.
Eilen tv:ssa Martti Ahtisaari puhui sen puolesta, että EU menisi Palestiinan tunnustamisen taakse Suomi mukaan lukien...
http://www.youtube.com/watch?v=LJUFqo2yQ_w

Meidän kannattaa muistaa, ettei Kaikkivaltias ole koskaan valitsemaansa kansaa hylännyt, vaan Hän oli, on ja tulee olemaan Israelin varma "takuumies".

3.Mooseksen kirja:
26:11 Ja minä panen asumukseni teidän keskellenne enkä viero teitä. >> Jakeen lisätiedot
26:15 vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikkia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni,
26:43 Mutta ensin tulkoon maa tyhjäksi heistä ja saakoon hyvityksen sapateistansa olemalla autiona, niin kauan kuin he ovat poissa; ja he sovittakoot syntivelkansa sentähden, juuri sentähden, että he hylkäsivät minun säädökseni ja että heidän sielunsa vieroi minun käskyjäni.
26:44 Mutta sittenkään, vaikka he ovat vihollistensa maassa, en minä heitä hylkää enkä viero heitä niin, että lopettaisin heidät ja rikkoisin liittoni heidän kanssansa; sillä minä olen Herra, heidän Jumalansa.

 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Suurin ongelma todellisuudessa on se, että tilaisuuden järjestäjät pitävät omaa messiastaan Israelin tulevana Messiaana.
Juutalaisethan eivät tunnusta tuota IHS-messiasta, jota väkisin pidetään esillä joka tilaisuudessa, jossa nämä "Israelin Ystävät"  istuvat yhdessä juutalaisten kanssa. Tuo "ystävyys" perustuu vain siihen, että he voivat mestaroida omalla messiaallaan. Jos tulisi ilmi, etteivät nämä kaksi messiasta olekaan sama, niin "ystävyys" loppuisi lyhyeen. 
Tilannehan olisi samankaltainen kuin vasta esille tullut tilanne, jossa erään "Israelin tosi ystävän" puheet ja teot ovat täysin ristiriidassa.


Vieras

#798 Re: Väärä kohde!

02.09.2011 11:43

#796: YK on - Väärä kohde! 

Ahtisaari puhuu pelkkää asiaa. Hienoa, mikäli hän saa EUn tuen taakseen.

Israelin takuumies voisi tulla YK:hon paikan päälle selvittämään sotkua, mikäli se häntä kiinnostaa.


Vieras

#799 Re: Väärä kohde!

02.09.2011 11:43

#796: YK on - Väärä kohde! 

Kun Israelkin on oma valtio, niin miksi ihmeessä ei voisi olla Palestiinan valtiota?


Vieras

#800 Re: Re: ISRAEL ELÄKÖÖN - JAKAMATON JERUSALEM

02.09.2011 11:44

#789: - Re: ISRAEL ELÄKÖÖN - JAKAMATON JERUSALEM 

Siinä tapauksessa millään entiteetillä ei ole oikeutta Jerusalemiin pääkaupunkina.