Oamkin tanssinopettajakoulutus säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Oamkin tanssinopettajakoulutus säilytettävä.


Vieras

#26

11.08.2016 09:19

Kiitos että huonoja ja vastuuttomia säöstöehdotuksia torjutaan esim. ardressilla!

Vieras

#27

11.08.2016 09:24

Oulun ammattikorkeakoulun tanssinopettajakoulutuksen myötä suomalainen kansantanssi on saanut siivet ja suunnan. Pedagogien pitkäjänteinen työ näkyy vahvasti tanssin kentällä. Koulutuksen myötä oma kulttuurinen perintömme elää tässä ajassa vahvana. On häpeällistä, jos Oulun tanssinopettajakoulutus lakkautetaan. Kulttuurin arvostus on sivistyksen mitta.

Hilu Toivonen-Alastalo, Karjalaisen Nuorisoliiton toiminnanjohtaja, Tanssiteatteri Tsuumin perustaja, Europeade2017-tapahtuman koordinaattori, kansantanssiaktiivi

Vieras

#28

11.08.2016 09:47

Suomalainen tanssi- ja musiikkikultuuri tärkeää säilyttää! Tanssinopetuksella kansanterveyttä parantava vaikutus!

Vieras

#29

11.08.2016 09:50

Tanssi on tärkeä taiteen ala, koulutus ehdottomasti säilytettävä.

Vieras

#30

11.08.2016 09:53

Tanssia sivusta katsoneena voi vaan ihmetellä, että mikä liikkuu päättäjien päässä, jos koulutus päätetään lakkauttaa? Kyseinen koulutus lienee ainoa Suomessa, joten miksi lakkauttaa viimeisetkin rippeet meidän perinnöstämme kansalle? Kuka haluaa ottaa vastuun siitä, että tappaa jotain niin ainutlaatuista, isoakin yleisöä kutkuttelevaa, nuorille vetoavaa tanssia? Alkaa usko loppumaan!

Vieras

#31

11.08.2016 09:56

Tanssi ja tanssin opetus ovat erittäin tärkeä osa suomalaista kulttuuria ja hyvinvointia.

Vieras

#32

11.08.2016 10:11

Olen ensimmäisen vuosikurssin opettaja opiskelija OMAK tanssiopettaja koulutuksessa. Olin innoissani että suomessa on mahdollisuus ammattikorkeakoulu tasoista koulutusta tanssin saralta. Olen tosi surullinen ja huolissani jos tämä loppuu. Sain koulusta tosi hyvät opit tanssin opetuksen.

Petri Virtanen
Tanssikoulu Chassé

Vieras

#33

11.08.2016 10:12

OAMK:n tanssinopettajakoulutuksen lakkauttaminen tarkoittaisi taiteen ja kulttuurin kapeuttamista ja yksipuolistamista. On erinomaista, että Oulussa koulutuksensa saaneet ovat vieneet taitoa koko valtakuntaan, jopa ulkomaille, mutta meidän pohjoisessa asuvien kannalta on merkittävää, että ammattilaisia jää myös tänne. Sen lisäksi, että päteviä opettajia riittää tanssikouluihin, tehdään myös ansiokkaasti koulu- ja päiväkotiyhteistyötä.
Ulla Kaislaranta, Oulun taidekoulun rehtori, teatteritaiteen opettaja

Vieras

#34

11.08.2016 10:13

Eikö jo ole riittävästi säästetty taiteesta ja kulttuurista ja opetuksesta yleensäkin. Hei... jotakin rajaa oikeisto hallitus!!!

Vieras

#35

11.08.2016 10:22

Olin tehnyt harrastepohjalta tanssinopettajana töitä n. 10 vuotta ennen kuin valmistuin Showtanssin (amk) koulutuksesta. Tein jopa opinnäytetyöni harrastepohjaisen tanssinopettajan ja koulutetun opettajan eroista ja vastaukset koko Suomen kattavassa kyselyssä olivat että koulutuksella on suuri merkitys tanssinopettajien ammattitaidon ja pedagogisen opettamisen tasoon. koulutetuille opettajille on aina kysyntää, oma työllistymiseni varsinkin koulutuksen jälkeen on ollut 100%. Olen myös saamanu koulutuksen siivittämänä toiminut niin juontajana, tapahtumatuottajana, muotinäytöskoordinaattorina kuin lastentarhassa tanssinkentällä toimimisen lisäksi, näin ollen voin sanoa että koulutuksen anti ei rajoitu vain tanssinmaailmaan vaan siitä hyötyvät myös muut ammatinalat.

Jonna Suokas

Joy Ride Tuotanto/

Tanssinopettaja (Tanssikeskus Citydance)


Vieras

#36

11.08.2016 10:30

Tanssin opetus pätevää ja hieno harrastus

Vieras

#37

11.08.2016 10:40

Oamkin tanssinopettajakoulutus on säilytettävä. Se on tarjonnut erityisesti pohjoisen Suomen tanssinopiskelijoille väylän jatkaa ammattiopintoihin omalla alueellaan, lähellä omaa turvaverkostoaan. Vaikutus on ollut valtava, sillä tanssin koulutus ruohonjuuritasolla on monipuolistunut Oamk:sta valmistuneiden opettajien kautta, kun koulutetut opettajat ovat palanneet kotiseudulleen tuomaan tuoreimman tietonsa ja osaamisensa. Lapin Balettiopiston (nyk. Lapin Tanssiopisto) entisenä rehtorina olen ollut näköalapaikalla tämän toteamassa.

Vieras

#38

11.08.2016 10:47

Meillä pitää olla laadukasta tanssinopetusta. Tanssin hyödyt tiedetään mm.mielenterveyspuolella.. Tanssi on loistavaa terapiaa keholle ja mielelle!!Kouluttamalla lisää tanssinopettajia saamme tanssikulttuurin ilosanomaa vietyä kaikkialle.

Vieras

#39

11.08.2016 10:52

Kokemukseni mukaan tanssinopettajakoulutus näkyy sekä Oulun että koko Suomen kulttuuri- ja viihdetarjonnassa ihan korvaamattomalla tavalla! En missään tapauksessa hyväksy lopettamissuunnitelmia! Meillä ei ole varaa luopua näin elinvoimaisista ja lahjakkaista ihmisistä Pohjois-Suomessa!

Minna Kuusisto

Puheenjohtaja, Oulun Työväen Näyttämö

Lastentarhanopettaja,Oulun kaupunki 


Vieras

#40

11.08.2016 10:59

Siksi, että olen ollut lavatanssiharrastaja jo 50 -vuotta.

Vieras

#41

11.08.2016 11:03

Olen itse harrastanut ja ohjannut tanssia eri muodoissaan lapsesta lähtien, enkä voisi kuvitella, mitä sen tilalla voisi olla!
Tehostamisen varaa

#42 Tanssin puolesta

11.08.2016 11:10

Mielestäni vähän turhan suoraviivaisesti vedetään yhtäläisyysmerkki kahden asian välillä:
Päätös mistä säästetään tuo 10 % vuodesta 2019 alkaen = Tanssiopetuksen lakkauttaminen kokonaan kyseisessä opistossa.
Eihän tuo nyt suoraan niin mene. Välttämättä yhtään linjaa ei tarvitse lopettaa eikä oppilaspaikkoja vähentää, kun tarkasteluun otetaan myöskin toiminnan tehostaminen ja hallinnollisten kulujen karsiminen.
Noin äkkiseltään laskin että OAMK:ssa on henkilökuntaa kaikkineen liki 700 henkilöä, josta kulttuuripuolen osuus hieman yli 60 henkilöä.
Jos kulttuuripuolen henkilökunnasta vähennetään pitkällä tähtäimellä tuo 10 % henkilöstöstä, tarkoittaisi se vain noin kuuden henkilön vähennystä. Tuon takia ei yhtäkään tanssipuolen linjaa vielä tarvitse lakkauttaa! En usko että OAMK on mikään poikkeus muiden työyhteisöjen joukossa jottei lukuisia virkoja voitaisi yhdistää, myös tanssipuolella.
Lisäksi tuolla näyttää olevan muita opintosuuntia joiden lakkauttamista kokonaan on ihan perusteltua mietti. Pitääkö  esimerkiksi insinööri- ja sairaanhoitajakoulutusta olla lähes jokaisessa ammattikorkeakoulussa?
Kirjastopuolella informaatikkoja taisi olla toistakymmentä. Kaatuuko ko ammattikorkeakoulun kirjastotoimi siihen jos 2-3 informaatikon työsuhde lakkautetaan?

Sinänsä itsekin tanssinharrastajana olen samaa mieltä kirjoittajien kanssa tanssin hyödyllisistä vaikutuksista, samoinkuin siitä että tanssinopetusta Oulussa ei tule supistaa tai lakkauttaa. Toimintaa tehostaa kylläkin.


Vieras

#43

11.08.2016 12:21

Tanssia voi missä vain, milloin vain ja kenen kanssa vain. Opetus antaa tanssiin siivet ja rohkeuden. Syventää itsetuntemusta ja -tuntoa. Tanssinopetusta pitää tukea kaikin mahdollisin tavoin!

Vieras

#44

11.08.2016 12:29

Kulttuuri ja opetus ala on ollut jo tarpeeksi leikkurin alla etenkin täällä pohjoisessa . Hiljattain Torniosta viestintä ym....


Vieras

#45

11.08.2016 12:32

En voi edes käsittää miten tämä koulutus edes ajatellaan, että lopetetaan. Vuosien kokemuksella saatu mahdottoman hyvää ammattitaitoa kentälle, myös paritanssin puolelle.

Vieras

#46

11.08.2016 12:33

Erittäin hyvä opetus,josta on on tullut päteviä sekä moniosavia opettajaa

Vieras

#47

11.08.2016 12:40

Kummityttöni opiskelee ku. koulussa! !!!!

Vieras

#48

11.08.2016 12:55

Toiminnallisten menetelmien merkitys kasvaa useissa työtehtävissä (mm. opetus- ja sosiaali- ja terveys). Suuntaus näkyy myös avoimien korkeakouluopintojen lisääntyvässä kysynnässä. Jyväskylän yliopiston avoin yliopisto poisti ohjelmastaan 1.8.2016 tanssipedagogiikan erikoistumisopinnot. Tapahtuneen jälkeen tuntuu luonnolliselta kääntyä Oulun ammattikorkeakoulun puoleen, jotta Lapin kesäyliopistossa voitaisiin vastaisuudessakin tarjota tanssipedagogiikan opintoja avoimina ammattikorkeakouluopintoina. Tutkinnon poistuessa luonnollisesti myös tämä mahdollisuus poistuisi.
koulutussuunnittelija Liisa Sirviö, Lapin kesäyliopisto

Vieras

#49

11.08.2016 13:05

Tansin pariin vasta aikusiällä etsiytyneenä voin vai hämmästellä sen positiivisia vaikutuksia hyvänolon tunteeseen, sosiaaliisuuteen ja niin psyykkiseen kuin fyysiseen terveyteen. Toivoisin, että tätä kaikkea opetettaisiin jatkossakin niin nuorille kuin aikuisillekin.

Vieras

#50

11.08.2016 13:14

Olen tanssin ihailija. Kyllä opettajia tarvitaan jos tanssijoita halutaan kouluttaa.