Vetoomus Meri-Rastilan, Kivinokan ja Vartiosaaren puolesta

Vetoomus Meri-Rastilan, Kivinokan ja Vartiosaaren puolesta / Tiedotteet / Tiedote Itä-Helsingin luontoalueiden puolesta / Kommentit

Vieras

04.09.2016 20:17

Kiitos kun jaksatte taistella puolestamme.
- Kribe

Vieras

26.09.2016 11:49

Hei Hanna-Leena.
Kiitos kirjoituksestasi Hesarissa. Olen samaa mieltä. Jotta muuallakin saadaan vähennettyä rakentamista kuin Keskuspuiston kohdalla, pitää yleiskaava saada palautettua valmisteltavaksi maltillisemman väestötavoitteen pohjalta. Huomasin vasta äsken, että tästä on jo toukokuussa tehty hyvä kuntalaisaloite, valmistelijat Veli-Pekka Kantanen ja Anu Heinonen, ja allekirjoitin sen. Se taitaa tarvita vielä 11 000 tukijaa, jolloin valtuuston on pakko ottaa se 6 kuukaudessa käsiteltäväksi. Silloin kuntavaaleista tulisi yleiskaavavaalit niin kuin Pertti Salolainen on vaatinut.
Olisikohan se mahdollista? Se on kova työ, mutta facebookin ja muun somen kautta näyttää olevan lyhyessäkin ajassa saatavissa suuriakin allekirjoittajamääriä. Lähes kaikki kaupunginosa- ja asukasyhdistyksethän ovat nykyehdotusta vastaan. Aikaa on 26.10. saakka. Keskuspuisto näyttää nyt ainakin suurelta osin pelastuvan, mutta kaavan palauttaminen on ainoa tie pelastaa muutakin.

Lauri Nordberg
P.S. Kävin eilen ekaa kertaa Ramsinniemellä. Kiipesin jopa korkealle kalliolle niemen kärjessä. Koko niemi on mahtava paikka. Sen tuhoaminen olisi ympäristörikos.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…