Vaatimus jäsenkokouksesta Suomen Kaniyhdistykselle!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Vaatimus jäsenkokouksesta Suomen Kaniyhdistykselle!.


Vieras

#26 Re:

17.04.2012 18:11

#25: - Suomessa ei ole näyttelysääntöjä.

SKY:n www-sivuillakin kohdassa "Toiminta" on paikka näyttelysäännöille. Harmi etteivät ne ole päässeet nettiin asti.


Vieras

#27

17.04.2012 18:38

Onkohan niitä hallitus ehtinyt laatimaan kaiken muun mukavan puputoiminnan lomassa?

Vieras

#28

17.04.2012 19:03

Mietin tässä kuumeisesti toista päivää, onko mitään järkeä ottaa kantaa mihinkään SKYn asioihin. Tai siis, näihin adresseihin. Nämä kun tuntuvat olevan mukamas kovin hyviä aseita hallitusta vastaan. Tähän kohtaan pieni hymähdys ja olkapäiden kohautus.
Itse en ainakaan toistaiseksi aio allekirjoittaa adressia.

Itse koen tehneeni sen virheen, että allekirjoitin aikaisemman adressin. Kaikkea tietoa ei julkaistu tai välitetty eteenpäin (+ samaan aikaan vikinää siitä, ettei hallitus informoinut tarpeeksi), enkä itse nykyisillä tiedoillani olisi adressia allekirjoittanut. Ja se pistää miettimään, onko nämä adressit enempi Poikajärven omia henkilökohtaisempia iskuja hallitusta vastaan, kun hallitukselta on tullut mm. kirjallista varoitusta yms.
En tiedä, koska en näe tarvetta kysyä enempää tai jutella henkilökohtaisesti em. henkilön kanssa, koska yksinkertaisesti kiinnostus ei sellaiseen riitä.

Kiitos, olen puhunut.
Totuus vai tehtävä

#29 Re: Vastaus kommenttiin 22

17.04.2012 19:04

#24: Annu B. - Vastaus kommenttiin 22

Annu: viestisi #18.. Et mitenkään sanonut / varoittanut aiemmin, että muutoin et kommentoi "vieraille". Minä voin keskustella "vieraidenkin" kanssa :)

Suorastaan syytät Ruotsin toimineen laittomasti. Tuohon väitteeseen sinulla on varmaankin pätevät todisteet ;) *prnt screen* Sinulla ei siis ole lausuntoa? Mikähän tekee yksin sinusta niin uskottavan tahon? Vakuuta meidät :)

Seuraa johtajaa

#30

17.04.2012 20:27

Meillä on huippu hallitus, kun se kerran pystyy vaikuttamaan niinkin suureen yhdistyksen kuin SKAF toimintaan ja vieläpä laittamaan heille sanoja suuhun. WAU, nämä tyypit pitää saada jatkamaan! Voisiko heille maksaa palkkaa? Aikaisemmat eri Pohjoismaiden hallitukset ja standarditoimikunnat ovat samaa yrittäneet ja aina katkerasti epäonnistuneet. Hyvä Suomi!

Miten olikaan sen SKAF:n kirjoituksen laita, joka taannoin julkaistiin kotisivuilla? Se on siis Annun mielestä näin ollen pelkkää potaskaa? Ihan vinkkinä, lakimiehet kirjoittavat sen mitä heille kerrotaan ja tietenkin asiakkaan näkökulmasta. Se kuuluu toimenkuvaan! Ovatko käytetyt väitteet sitten päteviä kun ne haastetaan, onkin sitten aivan eri juttu. Voidaan päätellä, etteivät viimeksi ainakaan olleet!
kauas on pitkä matka

#31

17.04.2012 21:23

on mielenkiintoinen kohta tässä adressit.comissa ... ja se on sivun ylälaidassa oleva kohta tilastot! siellä näkyy paikkakunnittain missä allekirjoitukset on tehty.
vieras

#32 Re:

18.04.2012 00:32

Hämmästyttävää, että tähän kaikkeen vedetään mukaan myös Ruotsin ja Norjan väliset sopimukset ja siis sopimusrikkomukset. Enpä usko, että kyseisissä maissa silitellään yhden henkilön päätä tämän jälkeen ......... Aikas huimaa touhua! Ja lakimiehet senkun vaihtuu. Jos toisen toiminta ei tyydytä, niin otetaan toinen :)

vieras

#33 Re:

18.04.2012 00:37

#17: -   Kun nämä kaikki asiat toivottavasti jokaista kirjettä myöten saadaan joskus koko jäsenistön tietoon, niin tuskin haluaa kukaan enää tämän yhdistyksen hallitukseen. Sen verran lykkää p**kaa niskaan koko ajan.

 

vieras

#34

18.04.2012 00:41

Arvatkaapa muuten kuka on aina voittaja tällaisissa asioissa??? Lakimiehet :)

Vieras

#35

18.04.2012 01:28

Lakimiehet tykkää kun saavat rahastaa päivänselvillä asioilla :) Itse olen ollut todella tyytyväinen hallituksen työskentelyyn ja ovat paikkailleet ex-puheenjohtajan tekemiä virheitä, yrittäen saada siis yhdistyksen maineen pelastettua. Ex-pj jätti sellaisen sopan kyllä uudelle hallitukselle, ettei siinä ole muuta voinut kuin (nyt toista vuotta) yrittää niitä korjata.. Ja mielestäni tällaiset jatkuvat adressien laatimiset (saman henkilön toimesta) eivät kovin hyvää kuvaa anna ko. henkilöstä. Itse en adressin laatijaa tiedä kuin nimeltä, muttei kovinkaan vakuuttavaa kuvaa ole antanut itsestään... Ja vielä kasvattajanimeä anoo! :O Toivottavasti hallitus ei sitä tule hyväksymään - antaisi erittäin huonon kuvan, mikäli yhdistys suosittelisi tällaista suunsoittajaa kasvattajana.

Vieras

#36

18.04.2012 08:15

täysin samaa mieltä edell.viestin kirjoittajan kanssa !! viesti 35..jos tuosta tuleekin adressi niin allekirjoitan sen heti. ; )
Tässä toiminnassa jotenkin niin säälittävästi huokuu läpi..se katkeruus, viha ja jopa epätoivo.. samoin erittäin ikävää, että 'yhden miehen sotaan' revitty mukaan kanin kanssa harrastavia ihmisiä, jotka nyt taistoa käyvät aika tietämättöminä kaikista tosiasioista.
kaikkihan teemme virheitä, niin sky kuin rivijäsenet, mutta ei ne pienet virheet maailmaa kaada vaan niistä opitaan ja kärsitään. Liikaa hallitus joutunut käyttämään aikaa asioiden käsittelyyn. Tosin ehkä se onkin tarkoitus tällä 'väsytystaktiikalla'..hajoitan ja hallitsen.
eihän yhdistys voi antaa tälläisille henkilöille kasvattajanimeä joka päivin ja öin, kaiken vapaa ajan käyttäen toimii näin?
Entisten hallitusten aikana varoituksia tullut paljon paljon helpommin.
mitä varten muuten edelleen haluavat olla skyn jäsenenä nämä jotka pas**vat omaan pesään? Tämän kun pitäisi olla hauska harrastus, samanhenkisten ihmisten kanssa. Nyt se pesässä oleva kasa haissut liian kauan ja vienyt iloa monelta harrastajalta ja ystävyyssuhteelta, joita nämä kanit ovat antaneet.

Vieras

#37

18.04.2012 08:20

Täytyy myöntää että olen aika pitkälti tippunut kärryistä näiden asioiden suhteen. Paljon olen kuullut ja lukenut puolustuksia ja syytöksiä molemmilta puolilta. Suoraan sanottuna enää en osaa sanoa kumpi puhuu *askaa: hallitus ja niiden kannattajat vaiko tämä eräs nimeltä mainitsematon ihminen ja hänen takanaan seisovat ihmiset. Tässä kohtaa tekisi mieli jättää maksamatta koko jäsenmaksu, mutta toisaalta haluan olla vaikuttamassa omalla äänelläni seuraavassa kokouksessa, jos katson sen tarpeelliseksi. Kyllä minunkin mielestä tämä vaatisi täyden selonteon jäsenille, muttei pelkästään hallituksen versiota. Mutta tuskin tästä voi pelkästään yhtä ihmistä syyttää, kyllä yhdistystoiminnassa on aina selkään puukottajia!

Vieras

#38

18.04.2012 08:40

mistä tämä kaikki alkoi??
nyt paisunut niin isoihin mittasuhteisiin, ettei loppua näy...jarrupolkimen vaijeri katkennut..matka jatkuu kuin kauniit ja rohkeat vuodesta toiseen ja vuosien päästä kukaan ei tiedä miksi vieläkin!
Hattua nostan tässä vaiheessa hallitukselle, ettei ole lähtenyt julkisesti tietoja jakamaan/provosointiin mukaan vaan selvittää sitä mukaa kun aikaa on. Tosin hieman voisi olla jämäkämpi, että loppuisi jäsenistössä olevien ihmisten mediassa huutelut ja eikös siellä asioiden selvittelyä nyt tee asianajaja?? eli ehkä sieltä tulee puolueeton, laillinen vastaus hallitusta vastaan tehtyihin syytöksiin? Eri asia on sitten että tyydyttääkö vastaus kaikkia osapuolia?
Vieras

#39

18.04.2012 08:55

Kahdessa edellisessä kommentissa (35 ja 36) kirjoitetaan juuri niin kuin asiat ovat. Olen täysin samaa miltä. Kasvattajanimeä ei kai nyt missään nimessä voi kyseiselle henkilölle antaa. Erottaa hänet pitäisi. Niin kuin muutama muukin. Tulisi rauha tähänkin yhdistykseen.


Vieras

#40

18.04.2012 09:12

On todellakin paisunut isoihin mittasuhteisiin koko homma. Aivan älytöntä, että yhdistystoiminta muuttuu tällaiseksi, että asioiden selvittämiseen tarvitaan juristia. Vuosia tämä yksi henkilö on uhannut useita eri ihmisiä oikeustoimilla ja nyt hän on lähellä toteuttaa nämä uhkaukset. Jos se pitää paikkansa mitä minä olen kuullut, niin ensimmäinen hänen 'juristinsa' ei vienyt asioita eteenpäin, joten nyt on juristi vaihtunut ja tälle uudelle kaikki on todellakin uutta ja vain tämän henkilön näkökulmasta kerrottua. No ehkäpä totuus tulee ilmi tälle uudellekin lakimiehelle. Katsotaan sitten miten tässä käy. Kyllä katkeruus/kateus on kovaa, kun täytyy tällaisen yhdistys-/harrastustoiminnan asiat viedä käräjille. Sehän se on suomalainen perisynti: kateus!

Vieras

#41 Pilkunviilaus kunniaan addresseissa

18.04.2012 09:14

Olihan se ihan näpsäkkää tehdä tuo addressi kerran kunnolla, kun näköjään ne on nyt "in". Jokainen ei voi muistaa tai/ja tietää yhdistyslakia. Ihan tämäkin pykälä yhdistyksen säännöistä olisi tehnyt addressin jo uskottavamaksi:

"10§ Yhdistyksen kokoukset
Yhdistys pitää vuosittain kevätkokouksen hallituksen määräämänä päivänä ennen huhtikuun loppua ja syyskokouksen hallituksen määräämänä päivänä ennen marraskuun loppua. Yhdistys voi kokoontua ylimääräiseen vuosikokoukseen, kun yhdistyksen kokous niin päättää, kun hallitus katsoo siihen olevan aihetta tai kun vähintään yksi kymmenesosa (1/10) yhdistyksen äänioikeutetuista jäsenistä sitä hallitukselta erityisesti ilmoitettua asiaa varten kirjallisesti vaatii. Kokous on pidettävä kolmenkymmenen (30) vuorokauden kuluessa siitä päivästä, kun vaatimus kokouksen pitämisestä on esitetty hallitukselle."

Tuosta saa nyt kuva, että kokouksia voidaan milloin yhdistyslain vaatimalla tavalla viitetan mihin pykälään? ei mihinkään.

Toinen asia missä addressi pissii jo pahasti on se, että vuosikokouksia voi siirtää max. 3 krt.

Kolmanneksi useat lausevirheet ja "salaiset kirjeet". Ei voi olettaa, että jokainen sokeasti uskoo addressin laatijaa ja kirjettä, jonka sisällön hän on lukenut. Mitä se oikeasti sisältää..

Myös se lähteekö yhdistys käräjöimään, on hyvin vahva sana. Ensihän poliisi ottaa asian tutkintaa, joka laittaa sen ehkä syyteharkintaan. Sitten sovittelu tai sali. Ei tälläisiä asioita Tauno Tavikset voi itse päättää omassa mielessään tai addresseissa, että saliin vaan. Tekijänoikeusrikos ei ole syyttäjänvirastolla priorisointi järjestyksessä yksi tai kaksi. Näistäkin priorisointi tekijöistä löytyy mittava lista netistä. Kiireellisyysperusteita (esim. nuori vastaaja, vastaaja vangittuna ym.) ja jonkun näistä pitäisi täyttyä(tässä murto-osa esimerkeistä), että asia menee nopeasti eteenpäin.
Seuraa johtajaa

#42

18.04.2012 09:50

Erottaa ei voi kovin hepposin perustein. Se, ettei näin ole adressintekijän kohdalla toimittu todistaa sen, että hallitus sallii mielipiteiden ilmaisun kunhan tietyissä rajoissa pysytään. Mielestäni tämä on demokratiaa. Hallituksen kommentti ketjun alkupäässä oli selkeä ja kertoi missä mennään ja mitä on tulossa.

Addressin laatijan ja tukijoukkojen kommenteista selvästi näkee, että he ovat erotetun jäsenen lakimiehen tuotoksen lukeneet. Eli taustalla on erotettu henkilö ja ihan muut motiivit kuin yhdistyksen etu. Salaliittoteoriat ovat jännittäviä, mutta aika harvoin tästä maailmasta. Jos hallitus on asian usean ihmisen toimesta (useassa maassa) tutkinut ja yksi väittää muuta, ketä uskot? Virheitä teemme kaikki, mutta onko erotettu jäsen pyytänyt toimintaansa anteeksi, jotta hänet voidaan ottaa takaisin yhdistykseen? Vai haluaako hän tukijoukkoineen vain lamauttaa/laukkauttaa yhdistyksen toiminnan ja nousta sitten takaisin valtaan yhdistyksen pelastajana? Näin eivät toimi henkilöt, jotka ymmärtävät vastuunsa.

Vieras

#43

18.04.2012 09:51

Itse olen sitä mieltä, että laatija ei eroa yhdistyksestä siksi, että sillä on nyt "valtaa" tehdä näin. Jos se ei olisi jäsen, ei hallituksen asiat kuuluisi hänelle eikä hallitusta paljoa paina "tavallisen ihmisen" adressi jostain kokouksesta, kun se laatija ei voi edes osallistua moiseen.
Mutta yhdyn muiden mielipiteisiin, hälle ei kasvattajanimeä todellakaan kuulu antaa! Se, mitä itse olen kyseisen henkilön kasvatuksia seurannut, niin toivon todella, että se ei nimeä saa. Tuollaisen ihmisen ei mielestäni kuuluisi kasvattaa edes nimettömästi noin suurella mittakaavalla.

Itse en aio erota yhdistyksestä vielä pitkään aikaan. Uskon että meillä on se tulevaisuus, vaikka nyt takkuaakin. Ja aivan varmasti (suurin) osa näistä allekirjottaneista ja muutenkin vikisijöistä vikisee vain siksi, että puheenjohtaja vaihtui uuteen ja ainahan kaikesta uudesta valitetaan. Muistellen kuinka Puput.netin ulkoasu muuttui tai kun Facebookiin tuli timeline ja mikä haloo näistä syntyi. Tai kun yhdistyksen kotisivut uudistettiin pitkästä aikaa, niin jo oikein keksimällä keksittiin kaikki viat.

Ja minusta Poikajärven eikä monen muunkaan (allekirjoittaneen) kannata valittaa yhdistyksen lapsellisuudesta tai mistään muustakaan, jos itse käyttäytyvät aivan samalla tapaa!

Vieras

#44

18.04.2012 09:58

Kyllä nimimerkillä "seuraa johtajaa" (kommentti 42) on itsellään salaliittoteoriat mielessä ;)
Vieras

#45

18.04.2012 10:08

#42: Erottaa ei voi kovin hepposin perustein. Se on totta. Valitettavasti. Enkä usko, että hallitus lähtee erottamaan ketään kysymättä asiaa ensin lakimieheltä, kun kerran sellainen nyt on käytössä. Minun mielestäni tämän adressin laatijan kohdalla perusteet erottamiseen löytyy. Hän on jo varoituksen saanut. Seuraava askel on sitten erottaminen.

Vieras

#46

18.04.2012 10:26

Luulenpa #42, että kyse on juuri siitä, että tämä yksi henkilö haluaa nimenomaan kaataa koko yhdistyksen. Ja nousta sitten itse takaisin valtaan. Jos ei tässä yhdistyksessä (jos toimintaa lakkaisi), niin sitten jossain toisessa. Tosin en näe mitään järkeä siinä, että SKYn toiminta lakkautettaisiin. Pidän hyvinkin mahdollisena sitä, että jos SKYn toiminta tämän kohelluksen seurauksena loppuisi, niin silloin loppuisi meiltä myös pohjoismainen yhteistyö. Tuskin sinne uutta yhdistystä hyväksytään mukaan. Ei tietääkseni hyväksytty Kaniininkasvattajiakaan (tämä on vain kuulopuhe tieto). Ainakaan siinä tapauksessa, että yhdistyksen hallituksessa istuisi henkilö, joka nyt on haastamassa SKY:tä käräjille. En jaksa uskoa, että hänen tekemisiään täällä ja viittauksiaan Norjan ja Ruotsin välisiin sopimusrikkomuksiin, katsotaan muissa pohjoismaissa kovinkaan suopein silmin.
niin makaat kuin petaat

#47

18.04.2012 10:29

Erottaa ei voi todellakaan heppoisin perustein. ei nyt eikä myöskään aikaisemminkaan. ikävä kyllä.
nämä asiat taitavat olla aikaa vieviä jo ihan syystä, että mahdollisesti paljon ennakkotapauksia käsitelty, yhdistyksen historian ja jopa pohjoismaisessa mittakaavassa? kukaanhan ei ole koskaan ennen käyttäytynyt näin itsekeskeisesti, vain omaa etua tavoitellen?
Elämä ei voi kovin herkkua olla, jos aikaa riittää vapaaehtoisesti tällaisen pyörittämiseen/pahan ruokkimiseen?
Seuraa johtajaa

#48

18.04.2012 10:48

Minusta on merkillistä, etteivät adressin allekirjoittaneet ole tienneet mm. siitä, että kevätkokous siirrettiin YKSIMIELISESTI jäsenistön äänestyksellä tuonnemmaksi. (Laatija taisi olla jopa itse paikalla.)Ja että ohjelman ostoon oli SKY:n hallitus budjetoinut rahaa ja asia hyväksyttiin syyskokouksessa. Näiden seikkojen vääristely adressin alustuksessa esitetyllä tavalla on silkkaa valehtelua, yhdistyksessä toteutuneen demokraattisen päätöksen teon pilkkaa. Lisäksi vihjaillaan erilaisilla lakimiehen kirjeillä, jotka laatija on saanut haltuunsa. Vasta kun oikeuteen ollaan menossa, on hallituksen kysyttävä jäsenistöltä lupa prosessin käynnistämiseen. Nyt ei vielä olla lähimainkaan tässä pisteessä.

Vieras

#49

18.04.2012 12:19

#48: Seuraa johtajaa -

Uskottavuus addressin laatijalla tässä kärsii kun oli vielä itse paikalla. Sama kuin pykälät "hanskassa" ja hanskat totaalisen hukassa.

Jos henkilö X tekee rikosilmoituksen, ei se meinaa läheskään usein oikeustoimia, kuten addressi antaa ymmärtää.

Google.com ja tieto haltuun ja sitten vasta addressia väsäämään ;)


Vieras

#50 Re:

18.04.2012 13:15

Tai sitten kannattaisi adressin tekijän ensin soittaa sinne hallituksen puolelle ja kysellä asioita. Kun ei sitä ole tehnyt kun kuulemma eivät he halua jutella hänen kanssaan vaikkei ole edes soittanut. Tämä tässä onkin juuri se hauskuus kun ei haluta ottaa edes asioista selvää vaan oletetaan, haukutaan, lietsotaan vihaa ja luullaan että nyt tehdään hyvää työtä. Ja miten kävi: Adressin tekijä joutui nyt oikeasti naurunalaiseksi!

Ensin oikeasti kannattaisi ottaa asioista selvää adressin tekijän ja muidenkin jotka eivät oikeasti tiedä.

Kyllä tässä menee maku tähän touhuun kun haluaisin itsekin harrastaa rauhassa muiden mukavien ihmisten kanssa, mutta sitten löytyy näitä huutelijoita ja meuhkaajia. C'mon! Get a life?

Ja kyllä minunkin mielestäni uskottavuus meni kun alkaa adressia tekemään mm. tuosta kevätkokouksesta kun hän itse oli paikalla myös eikä kukaan, ei edes adressin tekijä sanonut vastaan että ei olisi ok järjestää myöhemmin. Juuri sen takia se siellä kysyttiin että onko kukaan kevätkokouksen siirtoa vastaan, mutta en itse paikanpäällä olleena kuullut yhtäkään vastalausetta.