Mopokortti-ikää ei muuteta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Mopokortti-ikää ei muuteta.

Lauri -
-

#1

02.11.2006 23:07

Kuulostaa täysin järkevältä muutokselta.

En allekirjoita.
sara Sharker
Helsinki

#2

19.11.2006 15:59

Ei olisi järkevä muutos. Paljon parempi nyt.
Jutta Tarkiainen
Helsinki

#3

26.11.2006 15:35

15-vuotias on lapsi ja minusta liian nuori liikenteeseen muuten kuin kävellen tai pyörällä.

Mikko Kaarto
PORI

#4

30.11.2006 04:06

En allekirjoita, kun katson 15 vuotiaiden käytöstä iikenteessä.

"otetaan äänenvaimennin pois, niin pakosarjat parenee"
"kaahataan täysillä kun vain mahdollista"
"ei ne nyt kello 10 vielä nuku"

iän tulisi olla 17. Silloin ainakin alkaa jo miettimään muidenkin asioita liikenteessä.
matias lankinen
lohja

#5

17.12.2006 21:32

15 on jo sopivan ikäinen saamaan mopokortin mutta alle 15 vuotias ei ole
Ei pilkun viilaaja
Kemi

#6

19.12.2006 15:48

mopokortti-ikä 17-vuoteen, jää murkkuikäisiltä ajot ajamatta.
mauno väänänen
turku

#7

18.01.2007 16:21

Ikä on mielestäni sopiva nyt, mutta itse mopokoe missä testataan mopoilojoiden taitoja ei ole mielestäni ajan tasalla.Mopoa ei ole niin helppo hallita ja osata ajaa kun luullaan. Puhumattakaan krossimopoista, joissa on vaihteet. Käytännön testaus kyvyistä kuskiksi pitäisi olla. Pelkkä liikenne merkkien tuntemus ei riitä liikenteeseen.'

Allekirjoitan adressin
-mauno
kalle eskelinen
keminmaa

#8

21.01.2007 18:14

Mopokoe mietitäämpämitä sillä saavutetaan ei mitään muutakun että tiedetään että osaat teoriassa liikenne säännöt mutta käytännössä et kyllä osaa omaa kokemusta on, ja jos tehtäisiin jonkun muunlainen systeemi niin se ei toimisi koska ajokilometrejä tarvitaan ainakin 100 että osaa ajaa liikenteessä se on aika paljon ruveta ajamaan autokoululla. Mutta krossimopo(se kirjotetaan crossimopo) en oo ikinä kuullu mitään tyhmempää ne on kylläkin enduroita ja jos ei osaa käyttää vaihteita niin ostaa skootterin voihan sitä ajamista aina harjotella.
Eetu Hiltunen
Jyväskylä

#9

19.02.2007 17:13

mopokortti-iäksi saman tien 17
Simo Hämäläinen
Kuopio

#10

28.02.2007 01:39

mopoilijat ovat holtittomia.. mopokortin saantin pitäisi mielestäni olla enemmän kuin teoriatunnit....ajokertoja ja inssi! ja ikä 16v.
Ramona Reinvall
Hyvinkää

#11

05.03.2007 19:51

Kyllä,allekirjoitan,yläasteikäiset(varsinkin pojat) 15 nuoret ei ole kypsiä ajamaan mopoa,kilpailevat keskenään kuka kaahaa koviten ja mopoilla pörrätään pitkin yötä puistoissa joiden lähellä ihisillä on tapna nukkua 22.00 seuraavaan aamun töitä,koulua/ kesätöitä varten.
Ramona Reinvall
Hyvinkää

#12

05.03.2007 19:52

Ohops,tarkoitin siis en allekirjoita
Miika Salonen
keminmaa

#13

26.05.2007 00:55

voi voi... ei ovi muuta sanoa.
Ette ihmiset vissiin oikein tajua tätä hommaa...
Itse olen 15 ja minulle mopo on elintärkeä, kuljen sillä kouluun ja käyn sillä kaupassa ja töissä.
Mopokortti ikä pitää säilyttää 15 vuoden iässä sillä silloin liikkumisen tarve kieltämättä lisääntyy suhteellisen kriittisesti.
Tässäpä yksi varoittava esimerkki tollosta joka ei tajua tämän asinap äälle yhtään mitään.
#4
En allekirjoita, kun katson 15 vuotiaiden käytöstä iikenteessä.

"otetaan äänenvaimennin pois, niin pakosarjat parenee"
"kaahataan täysillä kun vain mahdollista"
"ei ne nyt kello 10 vielä nuku"

iän tulisi olla 17. Silloin ainakin alkaa jo miettimään muidenkin asioita liikenteessä.
Mikko Kaarto (PORI, 30.11.2006 04:06)

Otetaan äänenvaimennin pois niin pakosarjat paranee mitä vit... ?
Tältä hepulta pitäsis evätä ajokortti kokonaan... :)

Allekirjoitan todellakin, tulevia mopoilijoita ajatellen.
Miika Salonen
keminmaa

#14 Korjausta

26.05.2007 00:56

Siis voiv voi ei voi muut sanoa ei ovi XD
Johanna Marjamäki
Vaasa

#15 Allekirjoitin jo

30.05.2007 00:11

Kyllä nykyinen 15 vuoden ikäraja on hyvä, sehän on myös rikosoikeudellisen vastuun alaikäraja. Se, että mopokortti alunperin tuli pakolliseksi, oli hyvä asia, mutta mopokorttia varten pitäisi juuri näiden törttöilijöiden takia suorittaa ajotunteja ja inssi, kuten autokoululaistenkin.
Nico Levander
helsinki

#16 asd

09.06.2007 18:20

vituttaaks?
Nico Levander
helsinki

#17 Mitä Paskaa

09.06.2007 18:21

Jos 15-vuotias on liian nuori liikenteeseen niin laittaa miettimään kun tuntuu välillä että noin 30 wee autoilijatkin ovat liian nuorialiikenteeseen. Ei näytä niitäkään kiinnostavan kauheasti liikennesäännöt !
Pyry Turunen
Artjärvi

#18 Plääh

30.07.2007 21:33

Nojos nyt ruvetaan nostelemaan mopo kortin ikää niin miksei samantien autokortinkin? Samanlaisia hulluja autoliikenteessäkin on.
saaga salmi
espoo

#19 Voiko yleistää?

02.08.2007 13:20

Itse olen 15, ja juuri menossa mopokokeeseen. Jos kerta te autoilijat olette niin fiksuja ja filmaattisia, niin miksi sitten kolaroitte ja ajelette pusikkoon kännipäissänne? Kuulostaa mukavalta yleistämiseltä, eikö vain? Sekä auto- että mopokansasta löytyy idiootteja joilla taitaa välillä liikennesäännöt unohtua, mutta myös järkeviä ihmisiä. Ja minullakin on nykyään niin paljon menoa, että ei oikeen pyörällä enää selviä. Bussitkin kun maksaa loppujen lopuksi aika paljon.

Oikeestaan ainahan mopoilijoista on paskaa puhuttu, mutta kun katsoo autokansaa niin..
kim dimitrow
outokumpu

#20 ei muutosta

08.08.2007 14:20

mitten ihmeen järkee sitö on muuttaa !?
kim dimitrow
outokumpu

#21 ono ite 13

08.08.2007 14:22

arvatkaa te ihmiset vitutttaako mua jos laki vaihtuu oon ootta nu nii paljon et ois enää 2 vuottas ja sit kortti
kim dimitrow
outokumpu

#22

08.08.2007 14:23

Nojos nyt ruvetaan nostelemaan mopo kortin ikää niin miksei samantien autokortinkin? Samanlaisia hulluja autoliikenteessäkin on.
Pyry Turunen (Artjärvi, 30.7.2007 21:33)



oot pyry ihan oikeessa
Sini Sorsa
Turku

#23

08.08.2007 23:04

Kyllä autoilijatkin osaa törttöillä yhtä hyvin mutten tajua, mitä tuolla vuoden siirtämisellä oikein voitetaan.
lauri imberg
turku

#24 hurr

21.10.2007 22:42

kyllä mopokortin ikäraja saa olla 15 ja jos mopokortin ikää nostetaan niin samalla olisi kohtuullista nostaa kevari ja moottoripyörä/autokorttia
ja se mopo vois mennä ainakin sen 60kmh. viritettynä tai ei
niin alkaisi yhtä lailla niitä vituttamaan kun saakin vasta vuoden päästä kortin autoon kevariin tai mp:ään

on varmaa ollut kurja lapsuus noilla -xxxx- kun ei ymmärrä miten nättiä on vetää pimeässä puistossa rallia itse viritetyillä mopolla (jota on viimeiset 2 kuukautta korjannut ja säätänyt) 5-10 hengen kaveriporukassa

-->ei ole ollut varmaan mopoa mopoiässä tai muuten vain heittäny lipat ojaan murtanut luunsa ja mennyt innostus.. älkää siitä rankaisko niitä jotka vielä tykkäävät ajaa tuollaisella pöristimellä

YKS JUTTU VIEL! on tyhmää ja turhaa repiä pakoputken änkkä irti KAAuhee melu mut kyl se kulkee kovempaa... lukekaa netistä läpivirtaus äänenvaimentimen teko ohje ja tehkää semmonen koulussa -ei oo vaikeet-
henri savola
Helsinki

#25 .

18.01.2008 14:38

Liikenteessä vaaratilanteita aiheuttavat 70 v puolisokeat vanhukset ja juuri ne valittavat tästä asiasta että ikärajaa pitäisi nostaa .